Sağlık hizmetleri pazarlaması ve hasta memnuniyeti: Konya ili kamu ve özel hastaneleri örneği / Health services marketing and patient satisfaction: Konya public and private hospitals case

Rekabet ortamında varlığını sürdürüp gelişmeye çalışan sağlık kurumlarının hizmet sunumundaki kalite anlayışının sağlık sektöründeki yeri ve sektöre sağlayacağı katkıları oldukça önemlidir. Yeni ekonomide kurumlar arasında rekabet ayakta kalabilmeleri açısından çok önemli bir unsurdur. Bu araştırma 01-30 Temmuz 2016 tarihinde, Konya'da faaliyet gösteren özel hastane ve devlet hastanesinden yatarak tedavi hizmeti alan ve tesadüfi seçilen 501 kişiden oluşmaktadır. Araştırmanın amacı; hastaların pazarlama faaliyetine ne düzeyde önem verdiği, hizmet kalitesi açısından hastaneleri nasıl buldukları değerlendirilip memnuniyetlerini ölçmektir. Araştırma tesadüfi olarak seçilen hastalarla yüz yüze görüşerek anket çalışması şeklinde yapılmıştır. Devlet hastanesinden hizmet alan hastaların memnuniyet oranları özel hastaneden hizmet alan hastaların memnuniyet oranlarına göre daha yüksek çıktığı görülmüştür. Bunun sebebi olarak da hastaların özel hastaneye ödedikleri ücretin karşılığını alamadıklarını düşünmeleridir. Devlet hastanelerinin hizmet kalitesi özel hastanelerin hizmet kalitesiyle neredeyse aynı oranda olduğu görülmektedir. Sağlık kuruluşları için hasta memnuniyetinin ölçülüp, değerlendirilmesi, hizmet kalitesinin sağlanması ve hasta devamlılığının korunması için çok önemlidir.

It is very important that the contribution of the quality service in the service sector of the Health institutions that maintain their existence in the competitive environment to provide their place and sector in the Health sector. The new economy is a very important element in terms of competition among institutions. This research consists of 501 randomly selected inpatient treatment services from private hospitals and state hospitals operating in Konya on 01-30 July 2016. Purpose of the research; How much they care about the marketing activities of the patients, how they assess the hospitals in terms of quality of service and measure their satisfaction. The survey was conducted by interviewing face-to-face interviews with randomly selected patients. The satisfaction rates of patients receiving services from state hospitals were higher than those of patients receiving services from private hospitals. For this reason, they must think that patients can not afford to pay for the private hospital. The quality of service of state hospitals seems to be almost the same as the quality of service of private hospitals.It is very important for Health institutions to measure and evaluate patient satisfaction, to ensure quality of service and to protect patient continuity.

Erişime Açık
Görüntülenme
2
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Sağlık hizmetleri pazarlaması ve hasta memnuniyeti: Konya ili kamu ve özel hastaneleri örneği / Health services marketing and patient satisfaction: Konya public and private hospitals case
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
TUNCER, Şeyda
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Hasta Memnuniyeti
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Hastalar
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Hastaneler
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kullanıcı Tatmini
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sağlık Hizmetleri
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Konya
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Patient Satisfaction
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Patients
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Hospitals
Konu Başlıkları
(dc.subject)
User Satisfaction
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Health Services
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2017
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-03T10:48:50Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-03T10:48:50Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Rekabet ortamında varlığını sürdürüp gelişmeye çalışan sağlık kurumlarının hizmet sunumundaki kalite anlayışının sağlık sektöründeki yeri ve sektöre sağlayacağı katkıları oldukça önemlidir. Yeni ekonomide kurumlar arasında rekabet ayakta kalabilmeleri açısından çok önemli bir unsurdur. Bu araştırma 01-30 Temmuz 2016 tarihinde, Konya'da faaliyet gösteren özel hastane ve devlet hastanesinden yatarak tedavi hizmeti alan ve tesadüfi seçilen 501 kişiden oluşmaktadır. Araştırmanın amacı; hastaların pazarlama faaliyetine ne düzeyde önem verdiği, hizmet kalitesi açısından hastaneleri nasıl buldukları değerlendirilip memnuniyetlerini ölçmektir. Araştırma tesadüfi olarak seçilen hastalarla yüz yüze görüşerek anket çalışması şeklinde yapılmıştır. Devlet hastanesinden hizmet alan hastaların memnuniyet oranları özel hastaneden hizmet alan hastaların memnuniyet oranlarına göre daha yüksek çıktığı görülmüştür. Bunun sebebi olarak da hastaların özel hastaneye ödedikleri ücretin karşılığını alamadıklarını düşünmeleridir. Devlet hastanelerinin hizmet kalitesi özel hastanelerin hizmet kalitesiyle neredeyse aynı oranda olduğu görülmektedir. Sağlık kuruluşları için hasta memnuniyetinin ölçülüp, değerlendirilmesi, hizmet kalitesinin sağlanması ve hasta devamlılığının korunması için çok önemlidir.
Özet
(dc.description.abstract)
It is very important that the contribution of the quality service in the service sector of the Health institutions that maintain their existence in the competitive environment to provide their place and sector in the Health sector. The new economy is a very important element in terms of competition among institutions. This research consists of 501 randomly selected inpatient treatment services from private hospitals and state hospitals operating in Konya on 01-30 July 2016. Purpose of the research; How much they care about the marketing activities of the patients, how they assess the hospitals in terms of quality of service and measure their satisfaction. The survey was conducted by interviewing face-to-face interviews with randomly selected patients. The satisfaction rates of patients receiving services from state hospitals were higher than those of patients receiving services from private hospitals. For this reason, they must think that patients can not afford to pay for the private hospital. The quality of service of state hospitals seems to be almost the same as the quality of service of private hospitals.It is very important for Health institutions to measure and evaluate patient satisfaction, to ensure quality of service and to protect patient continuity.
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/307
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms