• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • ARAŞTIRMA ÇIKTILARI
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • ARAŞTIRMA ÇIKTILARI
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Perakende İşletmelerin Dağıtım Kanallarından Beklentileri, İşletme Büyüklüğünü Etkileyen Değişkenler Boyutunda Analizi

Thumbnail
View/Open
Perakende İşletmelerin Dağıtım Kanallarından Beklentileri, İşletme Büyüklüğünü Etkileyen Değişkenler Boyutunda Analizi.pdf (666.9Kb)
Date
2018
Author
GEDİK, Hasan
ÇİMEN, İsa
Metadata
Show full item record
Abstract
Perakendeciler için dağıtım kanalları, tedarik zincirleri devamlılıklarını sağlamaları ve ihtiyaç duydukları ürünleri temin edebilmeleri için hayati önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı firmaların dağıtım kanalından beklentilerinin tespit edilmesi, firmanın büyüklüğünü belirleyen değişkenlerin firma niteliği ve katılımcı demografik boyutunda analiz edilmesidir. Konya bölgesinde faaliyet gösteren 137 perakende lastik firmasından 114’ü ile 01 Eylül – 20 Ekim 2016 tarihleri arasında yüz yüze görüşülmüştür. Gerekli veriler bu görüşme esnasında anket metodu kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın sadece Konya bölgesinde faaliyet gösteren lastik perakende noktalarını kapsıyor olması araştırmanın kısıdını oluşturmaktadır. Dağıtım kanalını etkileyen boyutlara dair yapılan analiz sonucunda finansın, tekniğin, ürünün en fazla önemsenen boyutta olduğu ve firma, reklam, sipariş ve de sevkiyatın en az önemsenen boyutta olduğu görülmüştür. Ürün boyutunda ürünün kalitesi, finans boyutunda ödeme kolaylığının sağlanması, sevkiyat boyutunda zamanında teslimatın yapılması, sipariş boyutunda ürünün olup olmadığına yönelik hızlı cevap alınması, teknik boyutta firmanın garanti şartlarına uyması, reklam boyutunda reklam desteğinin verilmesi ve firma boyutunda verilen taahhütlerin zamanında yerine getirilmesinin en fazla önemseneler olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların eğitim durumu ile firmanın çalışan sayısı arasında anlamlı ilişki olduğu görülmüştür. Yapılan bu analiz ve ölçüm neticesinde elde edilen sonuçların hem perakende hem de dağıtım kanallarının gelecekteki sektör planlarına katkı sağlayacak olması bu araştırmayı önemli kılmaktadır.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12498/3204
Collections
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [62]





Creative Commons License
DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 



| Yönerge | Rehber | İletişim |

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV