Alışveriş Merkezlerinde Yapılan Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Tüketicilere Etkisi
Abstract
Günümüzde artan rekabet firmaları müşteriyi ikna etme amacına yönelik tutundurma,
diğer deyimle pazarlama iletişimi faaliyetlerine yönlendirmektedir. Bu çalışmanın amacı,
AVM’lerde pazarlama iletişimi çerçevesinde yapılan halkla ilişkiler faaliyetlerinin tüketiciler
üzerinde etkisinin belirlenmesidir. Bu kapsamda Konya il merkezindeki en büyük alışveriş
merkezlerinden birisi olan REAL AVM’de alışveriş yapanlar arasından basit tesadüfi örnekleme
ile seçilen 174 kişi ile yüz yüze anket gerçekleştirilmiştir. Anket sonuçları, SPSS Programında
yapılan ortalama, varyans ve t-testi analizlerde, AVM’lerde gerçekleştirilen halkla ilişkiler
faaliyetlerinin, tüketicilerce %76 oranında önemli bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Fakat
tüketicilerin AVM’ler tarafından yapılan halkla ilişkiler faaliyetlerine verdikleri önem, eğitim
düzeyleri, cinsiyetleri, meslekleri ve gelir düzeyleri açısından anlamlı farklılıklar göstermektedir.
İşletmelerde ve kurumlarda halkla ilişkilere verilen önem ve hassasiyet, müşterilerde olumlu
bir imaja sahip olunmasını sağlayacaktır.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..