Bu çalışmada Y kuşağının son üyeleri olan lise öğrencilerinin eşitlikçi ve geleneksel toplumsal cinsiyet rollerini benimseme düzeylerinin belirlenmesi, toplumsal cinsiyet rollerini belirleyen değerlerde değişimin olup olmadığı, varsa bu farklılaşmanın Y kuşağının özellikleri ve bazı değişkenlerin etkisi bağlamında açıklanması amaçlanmıştır. Araştırma modeli tanımlayıcı-kesitsel olarak tasarlanmış bir çalışmadır. Konya merkez ilçelerde bulunan farklı türde öğretim programı uygulayan beş lisede 410 öğrenciye anket uygulanmıştır. Örneklem seçkisiz örneklem tekniğiyle belirlenmiştir. Anket formu öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri ile ilgili sorular ile S. Zeyneloğlu ve F. Terzioğlu tarafından hazırlanan ve geçerlilik-güvenirlilik çalışması aynı yazarlar tarafından yapılan “Toplumsal Cinsiyet Rolü Tutum Ölçeği”nden oluşmaktadır. Öğrencilerin “Toplumsal Cinsiyet Rolü Tutum Ölçeği” toplamından aldıkları ortalama puan = 3,0623; “eşitlikçi toplumsal cinsiyet rolü” alt boyutundan aldıkları ortalama puan = 4,0619, “geleneksel toplumsal cinsiyet rolü” alt boyutundan ise = 3,1561’dir. Araştırma sonucuna göre, Y kuşağının son jenerasyonu olan gençlerin eşitlikçi değerleri yüksek ve olumlu düzeyde benimsemekle birlikte, geleneksel değerlerin izlerini de taşımaya devam ettikleri tespit edilmiştir.
Eser Adı (dc.title) | Türkiye’nin Sosyal Transformasyon Sürecinde Y Kuşağının “Toplumsal Cinsiyet Rolü” Tutumları |
Yayın Türü (dc.type) | Diğer |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | BUDAK, Hatice |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | KÜÇÜKŞEN, Kübra |
Atıf Dizini (dc.source.database) | TRDizin |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Cinsiyet |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Toplumsal Cinsiyet |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Geleneksel Toplumsal Cinsiyet Rolü |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Eşitlikçi Toplumsal Cinsiyet Rolü |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Y Kuşağı |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2018 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2020-08-07T13:20:33Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2020-08-07T13:20:33Z |
Kaynak (dc.source) | Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Elektronik) |
ISSN (dc.identifier.issn) | 1304-0278 |
Özet (dc.description.abstract) | Bu çalışmada Y kuşağının son üyeleri olan lise öğrencilerinin eşitlikçi ve geleneksel toplumsal cinsiyet rollerini benimseme düzeylerinin belirlenmesi, toplumsal cinsiyet rollerini belirleyen değerlerde değişimin olup olmadığı, varsa bu farklılaşmanın Y kuşağının özellikleri ve bazı değişkenlerin etkisi bağlamında açıklanması amaçlanmıştır. Araştırma modeli tanımlayıcı-kesitsel olarak tasarlanmış bir çalışmadır. Konya merkez ilçelerde bulunan farklı türde öğretim programı uygulayan beş lisede 410 öğrenciye anket uygulanmıştır. Örneklem seçkisiz örneklem tekniğiyle belirlenmiştir. Anket formu öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri ile ilgili sorular ile S. Zeyneloğlu ve F. Terzioğlu tarafından hazırlanan ve geçerlilik-güvenirlilik çalışması aynı yazarlar tarafından yapılan “Toplumsal Cinsiyet Rolü Tutum Ölçeği”nden oluşmaktadır. Öğrencilerin “Toplumsal Cinsiyet Rolü Tutum Ölçeği” toplamından aldıkları ortalama puan = 3,0623; “eşitlikçi toplumsal cinsiyet rolü” alt boyutundan aldıkları ortalama puan = 4,0619, “geleneksel toplumsal cinsiyet rolü” alt boyutundan ise = 3,1561’dir. Araştırma sonucuna göre, Y kuşağının son jenerasyonu olan gençlerin eşitlikçi değerleri yüksek ve olumlu düzeyde benimsemekle birlikte, geleneksel değerlerin izlerini de taşımaya devam ettikleri tespit edilmiştir. |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/3223 |