Sosyal Ağlar Ve Modern İnsanın Yalnızlaşması: Coca-Cola Reklam Örneği

İnternetin ağlar oluşturarak hayatımızın içine girmesi ve son on yıldır milyarlarca kişi tarafından kullanılması, internet ile mobil iletişimin yakınsamasının bir sonucudur. Her teknoloji, toplumların üzerinde toplumsal ve sosyal açıdan dönüşümler ve değişimler sağlamaktadır. Özellikle iletişim teknolojileri ile beraber, toplumların alışkanlıklarından, yıllardır süregelen kültürlerine, yapılarına, iş yaşamlarına kadar değişimler oluşmaktadır. Modernleşen bireyler geleneksel iletişim biçimlerinden ziyade, parmak dokunuşlarıyla dünya çapında birçok kullanıcıya erişme imkânı sağlayan bir ağ iletişimini tercih etmektedirler. Her türlü iletişimin bu ağlar üzerinden yapılması, sosyal ağların çok fazla tercih edilmesi yeni bir sosyalleşme süreci olarak görülmeye başlanmıştır. Bu süreçle beraber, kişilerin ilişkileri, yaşama biçimleri, iletişimleri farklı bir boyut kazanmıştır. Bireylerin, diğer insanlarla kurdukları iletişim, teknolojiyle aracılanmış bir iletişim biçimine dönüşmüş, zaman ve mekan kavramı ortadan kalkmıştır. Modern insanın, yüz yüze iletişimden ziyade iletişim teknolojileri ve sosyal medya (facebook, twitter, instagram vb.) ile aracılanmış iletişim biçimini kullanması onları ekrana bağımlı hale getirmektedir. Böylelikle, kalabalık toplumlar çevreleri ve hatta kendilerine yabancılaşmış bireyleri barındırmaktadırlar. Bu anlık iletişim beraberinde beden dili (jest, mimik) içermeyen, sanal davranış ve sanal duygular içeren bir süreci kapsamaktadır. Sosyal ağlar “manuel” toplumları doğurmuş olup insanların bir araya gelememesine neden olmuştur. Bir araya gelen kişilerin ise belli bir süre sonra çevrelerindeki kişilerle ile aynı ortamdayken “sanal” ortamlarına dönmeyi tercih ettikleri gözlenmektedir. Bu çalışma ile toplulukların içinde yaşayan “yalnız” kişilerin sosyal ağlar aracılığıyla sosyalleşmeyi tercih etmeleri ve teknoloji sayesinde modernleşen fakat bir o kadar yabancılaşmış topluma Coca Cola’nın “Sosyal Medya” temalı reklam filmi penceresinden göstergebilimsel çözümleme ile eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşılacaktır.

  • Koleksiyonlar
Erişime Açık
Görüntülenme
7
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 15:27
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Sosyal Ağlar Ve Modern İnsanın Yalnızlaşması: Coca-Cola Reklam Örneği
Yayın Türü
(dc.type)
Diğer
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
SEZERER ALBAYRAK, Eda
DOI Numarası
(dc.identifier.doi)
10.17755/esosder.486718
Atıf Dizini
(dc.source.database)
TRDizin
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Medya
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yalnızlık
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Modern İnsan
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2019
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2020-08-07T13:20:35Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2020-08-07T13:20:35Z
Kaynak
(dc.source)
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
ISSN
(dc.identifier.issn)
1304-0278
Özet
(dc.description.abstract)
İnternetin ağlar oluşturarak hayatımızın içine girmesi ve son on yıldır milyarlarca kişi tarafından kullanılması, internet ile mobil iletişimin yakınsamasının bir sonucudur. Her teknoloji, toplumların üzerinde toplumsal ve sosyal açıdan dönüşümler ve değişimler sağlamaktadır. Özellikle iletişim teknolojileri ile beraber, toplumların alışkanlıklarından, yıllardır süregelen kültürlerine, yapılarına, iş yaşamlarına kadar değişimler oluşmaktadır. Modernleşen bireyler geleneksel iletişim biçimlerinden ziyade, parmak dokunuşlarıyla dünya çapında birçok kullanıcıya erişme imkânı sağlayan bir ağ iletişimini tercih etmektedirler. Her türlü iletişimin bu ağlar üzerinden yapılması, sosyal ağların çok fazla tercih edilmesi yeni bir sosyalleşme süreci olarak görülmeye başlanmıştır. Bu süreçle beraber, kişilerin ilişkileri, yaşama biçimleri, iletişimleri farklı bir boyut kazanmıştır. Bireylerin, diğer insanlarla kurdukları iletişim, teknolojiyle aracılanmış bir iletişim biçimine dönüşmüş, zaman ve mekan kavramı ortadan kalkmıştır. Modern insanın, yüz yüze iletişimden ziyade iletişim teknolojileri ve sosyal medya (facebook, twitter, instagram vb.) ile aracılanmış iletişim biçimini kullanması onları ekrana bağımlı hale getirmektedir. Böylelikle, kalabalık toplumlar çevreleri ve hatta kendilerine yabancılaşmış bireyleri barındırmaktadırlar. Bu anlık iletişim beraberinde beden dili (jest, mimik) içermeyen, sanal davranış ve sanal duygular içeren bir süreci kapsamaktadır. Sosyal ağlar “manuel” toplumları doğurmuş olup insanların bir araya gelememesine neden olmuştur. Bir araya gelen kişilerin ise belli bir süre sonra çevrelerindeki kişilerle ile aynı ortamdayken “sanal” ortamlarına dönmeyi tercih ettikleri gözlenmektedir. Bu çalışma ile toplulukların içinde yaşayan “yalnız” kişilerin sosyal ağlar aracılığıyla sosyalleşmeyi tercih etmeleri ve teknoloji sayesinde modernleşen fakat bir o kadar yabancılaşmış topluma Coca Cola’nın “Sosyal Medya” temalı reklam filmi penceresinden göstergebilimsel çözümleme ile eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşılacaktır.
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/3254
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms