Anket Çalışması: Tıp Fakültesi Dönem 1 Öğrencilerinin Sosyo-Demografik Özellikleri ve Anatomi Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri
Date
2016Author
ATAY, Emre
ÇINAR, Şerife
ÖZÇELİK BOZKURT, Özlem
TOKPINAR, Adem
SOYSAL, Handan
DOĞAN, Uğur
Metadata
Show full item recordAbstract
Öğrenci geri bildirimleri, öğrenme ve öğretme sürecinde ulaşılan seviyeyi belirlemek için yaygın olarak kullanılan araştırma yöntemlerinden biridir. Bu çalışma Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı tarafından yapılmış ve dönem 1 öğrencilerinin anatomi eğitimi hakkındaki düşünceleri değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışmaya 149 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin anatomi eğitimi ile ilgili görüşleri değerlendirilmiş ve çeşitli demografik özellikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma grubundaki öğrencilerin %53 (n=79)'ü erkek, %47 (n=70)'si kız olup, yaş ortalaması 18.7±1.05'idi. Öğrencilerin %47.7 (n=71)'si Anadolu Lisesi'nden mezun olup, %85.2 (n=127)'si bölüm tercihlerini kendisi yapmıştır. Öğrencilere, anatomi dersi ile ilgili duygu ve düşüncelerini değerlendirmek amacıyla sorulan sorularda; öğrencilerin 78'i (% 52.3) anatomi dersini zor bir ders olarak değerlendirmiştir. Öğrencilerden %45 (n=65)'i kadavra görmekten ve kadavraya dokunmaktan korkmuyorum derken, %4 (n=6)'ü ise "çok korkuyorum ve asla dokunmam" yanıtını vermiştir. Cinsiyete göre kadavra görmek ve kadavraya dokunmak hakkındaki düşünceleri karşılaştırıldığında, erkeklerin %50.6 (n=75)'sı, kızların ise %27.1 (n=40)'i "rahatlıkla dokunabilirim" yanıtını verirken, aradaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Elde ettiğimiz verilere göre; Anatomi dersi almamış olan dönem 1 öğrencilerinin ders hakkında ön yargılarının olmadığı, kadavradan ve cesetten korkmadıkları belirlenmiştir.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..