Öğrenci geri bildirimleri, öğrenme ve öğretme sürecinde ulaşılan seviyeyi belirlemek için yaygın olarak kullanılan araştırma yöntemlerinden biridir. Bu çalışma Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı tarafından yapılmış ve dönem 1 öğrencilerinin anatomi eğitimi hakkındaki düşünceleri değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışmaya 149 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin anatomi eğitimi ile ilgili görüşleri değerlendirilmiş ve çeşitli demografik özellikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma grubundaki öğrencilerin %53 (n=79)'ü erkek, %47 (n=70)'si kız olup, yaş ortalaması 18.7±1.05'idi. Öğrencilerin %47.7 (n=71)'si Anadolu Lisesi'nden mezun olup, %85.2 (n=127)'si bölüm tercihlerini kendisi yapmıştır. Öğrencilere, anatomi dersi ile ilgili duygu ve düşüncelerini değerlendirmek amacıyla sorulan sorularda; öğrencilerin 78'i (% 52.3) anatomi dersini zor bir ders olarak değerlendirmiştir. Öğrencilerden %45 (n=65)'i kadavra görmekten ve kadavraya dokunmaktan korkmuyorum derken, %4 (n=6)'ü ise "çok korkuyorum ve asla dokunmam" yanıtını vermiştir. Cinsiyete göre kadavra görmek ve kadavraya dokunmak hakkındaki düşünceleri karşılaştırıldığında, erkeklerin %50.6 (n=75)'sı, kızların ise %27.1 (n=40)'i "rahatlıkla dokunabilirim" yanıtını verirken, aradaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Elde ettiğimiz verilere göre; Anatomi dersi almamış olan dönem 1 öğrencilerinin ders hakkında ön yargılarının olmadığı, kadavradan ve cesetten korkmadıkları belirlenmiştir.
Eser Adı (dc.title) | Anket Çalışması: Tıp Fakültesi Dönem 1 Öğrencilerinin Sosyo-Demografik Özellikleri ve Anatomi Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri |
Yayın Türü (dc.type) | Diğer |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | ATAY, Emre |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | ÇINAR, Şerife |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | ÖZÇELİK BOZKURT, Özlem |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | TOKPINAR, Adem |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | SOYSAL, Handan |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | DOĞAN, Uğur |
Atıf Dizini (dc.source.database) | TRDizin |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Anatomi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Anatomi Eğitimi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Demografik Özellik |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2016 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2020-08-07T13:20:36Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2020-08-07T13:20:36Z |
Kaynak (dc.source) | Sağlık Bilimleri Dergisi |
ISSN (dc.identifier.issn) | 1018-3655 |
Özet (dc.description.abstract) | Öğrenci geri bildirimleri, öğrenme ve öğretme sürecinde ulaşılan seviyeyi belirlemek için yaygın olarak kullanılan araştırma yöntemlerinden biridir. Bu çalışma Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı tarafından yapılmış ve dönem 1 öğrencilerinin anatomi eğitimi hakkındaki düşünceleri değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışmaya 149 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin anatomi eğitimi ile ilgili görüşleri değerlendirilmiş ve çeşitli demografik özellikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma grubundaki öğrencilerin %53 (n=79)'ü erkek, %47 (n=70)'si kız olup, yaş ortalaması 18.7±1.05'idi. Öğrencilerin %47.7 (n=71)'si Anadolu Lisesi'nden mezun olup, %85.2 (n=127)'si bölüm tercihlerini kendisi yapmıştır. Öğrencilere, anatomi dersi ile ilgili duygu ve düşüncelerini değerlendirmek amacıyla sorulan sorularda; öğrencilerin 78'i (% 52.3) anatomi dersini zor bir ders olarak değerlendirmiştir. Öğrencilerden %45 (n=65)'i kadavra görmekten ve kadavraya dokunmaktan korkmuyorum derken, %4 (n=6)'ü ise "çok korkuyorum ve asla dokunmam" yanıtını vermiştir. Cinsiyete göre kadavra görmek ve kadavraya dokunmak hakkındaki düşünceleri karşılaştırıldığında, erkeklerin %50.6 (n=75)'sı, kızların ise %27.1 (n=40)'i "rahatlıkla dokunabilirim" yanıtını verirken, aradaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Elde ettiğimiz verilere göre; Anatomi dersi almamış olan dönem 1 öğrencilerinin ders hakkında ön yargılarının olmadığı, kadavradan ve cesetten korkmadıkları belirlenmiştir. |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/3275 |