İÇMEKAN RESİMLERİNDE ANILAR, ANLAMLAR VE OTORİTE
DELİDUMAN, Canan; ARISOY, Döne
Loading
Name | Size | Description |
---|---|---|
Döne Arısoy 2018 yök.pdf | 17.49Mb |
Abstract
Araştırma konusu olarak, Bir Bağlam Olarak Otorite ve Sanat alınmıştır. Otorite ve otoritenin baskıcı özelliklerine iktidar ve propaganda imleri çerçevesinde; sanatta yansımalar, gücün yöntemi altında var olma mücadelesi veren sanatçılar ve onların çalışmaları konu alınmıştır.
Sanat ile otorite arasındaki ilişkiyi temel alan bakış açısıyla güç kavramı ve bu kavramın baskıyla olan bağı irdelenmiştir. Rönesans dönemine kadar sanat, mevcut otoriteye tabi iken, Rönesans’tan 19.Yüzyıla kadarki süreççte, otoritenin isteklerinin toplumun belleğine yerleştirilmesi aşamasında olmuştur. Fransız İhtilali ile başlayan siyasal, toplumsal, dinsel ve ekonomik bağlamda iktidarın yaptırımda bulunması ile ortaya çıkan otorite ve sanat ilişkisinde eleştirel bir tavır sergilenmesine neden olmuştur. Sanat, 1960’lı yıllardan sonrasında ise, sansürün artmasıyla oluşan kaosta; isyan, propaganda, protesto gibi düzenin güçlerine karşı gelme niteliğine sahip çalışmalar olarak karşımıza çıkmaktadır.
Görsel sanatlar alanında otorite kavramından yola çıkan birçok çalışma ve araştırma yapılmıştır. Yaşanan savaşların oluşturduğu kargaşa, dolayısıyla ekonomi ve sosyal temelli bir dönüşümün başladığını göstermektedir. Bu bağlamda hayatın birçok alanında etkisini hissettiğimiz otorite ve sanat kavramlarını aynı doğrultuda incelemek ve ilişkilendirmek araştırmamızın omurgasını oluşturmaktadır.
Tez danışmanım ve değerli hocam, Sn. Prof. Dr. Canan Deliduman’a, tezimin başlangıcından itibaren, gelişim ve oluşum sürecinde göstermiş olduğu destekler için teşekkür ederim.... Show more Show less
Keyword
Sanat; Otorite; Propaganda; İktidar; GüçItem type
Collections
- Tezler [7]