Verimlilik açısından iç denetimin stratejik firma yönetimine etkisi ve bir uygulama

Yirmi birinci yüzyılda küreselleşmenin etkisiyle rekabetin sınır tanımayan bir özellik kazanması bireyleri, şirketleri, şehirleri ve ülkeleri verimlilik kavramı üzerinde daha çok düşünmeye, sürekli çözümler üretmeye yöneltmiş; özellikle şirket kaynaklarını verimli kullanarak kârlılığını sürdürmek ve pazar payını korumak isteyen her bir firma için değerli hale gelmiştir. Verimlilik artışı sağlayamayan firmalar kâr elde edemeyeceği için yaşam süreleri kısa olacaktır. Bu bağlamda verimliliği sağlamak kadar verimlilik artışını sürdürmek daha da zordur, ancak imkânsız değildir. Şirketlerin bağımsız bir iç denetim sistemine sahip olması ve bu sistemin düzenli bir şekilde çalışması verimliliğini sürdürmesi açısından gereklidir. İç denetim; şirket kaynaklarının hedefler doğrultusunda kullanılmasını güvence altına alarak ve iş süreçlerinin belirlenen ölçülerde ilerlemesini sağlayarak şirket kaynaklarını korumak suretiyle bütün tarafların çıkarlarına hizmet eden bir yönetim sistemidir. İç denetim bir yönetim aracı olduğu için firmadaki bütün fonksiyonların eksikliklerini tamamlamaya yarayan sistemli bir süreçtir. İç denetim etkin bir şekilde şirket içinde sürdürülmesi, planlanan sonuçları elde etmeye yönelik somut adımların atılmasını sağlar. Verimli bir şekilde sürdürülen iç denetim, yönetim boyutunda firmaların gelecekleri adına aldıkları stratejik kararların hedefe ulaşmasına destekçi olmaktadır. Kişilere bağlı kalmadan süreçlere bağlı bir sistem kuran firmaların aldığı kararlarda iç denetim, en büyük güvence unsurudur. Bu güvence ile geleceğine emin adımlarla ilerleyen firmalara, stratejik yönetim konusunda doğru bir bakış açısı kazandırmaktadır. Bu tezin amacı; verimlilik açısından iç denetimin stratejik firma yönetimine etkisini teorik açıdan incelemek ve orta ölçekli bir kobide gerekli uygulamayı yaparak önerilerde bulunmaktır.

In the twenty-first century, globalization has enabled competition to acquire an unlimited feature, leading individuals, companies, cities and countries to think more about the concept of productivity and produce continuous solutions; Especially for each company that wants to maintain its profitability and maintain its market share by efficiently using company resources. Life span will be short because companies unable to increase productivity can not make profit. In this context, it is more difficult, but not impossible, to maintain productivity growth as much as to ensure efficiency. It is necessary for companies to have an independent internal audit system and to maintain the efficiency of this system to work on a regular basis. Inner control; Is a management system that serves the interests of all parties by securing company resources by ensuring that company resources are used in accordance with their targets and by ensuring that business processes proceed at specified metrics. Internal audit is a management tool, so it is a systematic process that completes the deficiencies of all functions in the company. Maintaining internal audit effectively within the company ensures that concrete steps are taken to achieve planned results. Internal audit, which is carried out efficiently, promotes the achievement of the strategic decisions that companies take for the future in the management dimension. Internal auditing is the greatest assurance in the decisions taken by firms that establish a process-oriented system without being adhered to. With this assurance, the firm, which moves forward with sure steps, gives a correct view on strategic management. The purpose of this Tez is; In terms of efficiency, to examine the effect of internal audit on strategic firm management from the theoretical point of view and to make suggestions by making necessary applications in a medium scale.

Erişime Açık
Görüntülenme
81
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
03 Aralık 2024 14:35
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Verimlilik açısından iç denetimin stratejik firma yönetimine etkisi ve bir uygulama
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
SAĞIM, Ramazan Kemal
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Özet
(dc.description.abstract)
Yirmi birinci yüzyılda küreselleşmenin etkisiyle rekabetin sınır tanımayan bir özellik kazanması bireyleri, şirketleri, şehirleri ve ülkeleri verimlilik kavramı üzerinde daha çok düşünmeye, sürekli çözümler üretmeye yöneltmiş; özellikle şirket kaynaklarını verimli kullanarak kârlılığını sürdürmek ve pazar payını korumak isteyen her bir firma için değerli hale gelmiştir. Verimlilik artışı sağlayamayan firmalar kâr elde edemeyeceği için yaşam süreleri kısa olacaktır. Bu bağlamda verimliliği sağlamak kadar verimlilik artışını sürdürmek daha da zordur, ancak imkânsız değildir. Şirketlerin bağımsız bir iç denetim sistemine sahip olması ve bu sistemin düzenli bir şekilde çalışması verimliliğini sürdürmesi açısından gereklidir. İç denetim; şirket kaynaklarının hedefler doğrultusunda kullanılmasını güvence altına alarak ve iş süreçlerinin belirlenen ölçülerde ilerlemesini sağlayarak şirket kaynaklarını korumak suretiyle bütün tarafların çıkarlarına hizmet eden bir yönetim sistemidir. İç denetim bir yönetim aracı olduğu için firmadaki bütün fonksiyonların eksikliklerini tamamlamaya yarayan sistemli bir süreçtir. İç denetim etkin bir şekilde şirket içinde sürdürülmesi, planlanan sonuçları elde etmeye yönelik somut adımların atılmasını sağlar. Verimli bir şekilde sürdürülen iç denetim, yönetim boyutunda firmaların gelecekleri adına aldıkları stratejik kararların hedefe ulaşmasına destekçi olmaktadır. Kişilere bağlı kalmadan süreçlere bağlı bir sistem kuran firmaların aldığı kararlarda iç denetim, en büyük güvence unsurudur. Bu güvence ile geleceğine emin adımlarla ilerleyen firmalara, stratejik yönetim konusunda doğru bir bakış açısı kazandırmaktadır. Bu tezin amacı; verimlilik açısından iç denetimin stratejik firma yönetimine etkisini teorik açıdan incelemek ve orta ölçekli bir kobide gerekli uygulamayı yaparak önerilerde bulunmaktır.
Özet
(dc.description.abstract)
In the twenty-first century, globalization has enabled competition to acquire an unlimited feature, leading individuals, companies, cities and countries to think more about the concept of productivity and produce continuous solutions; Especially for each company that wants to maintain its profitability and maintain its market share by efficiently using company resources. Life span will be short because companies unable to increase productivity can not make profit. In this context, it is more difficult, but not impossible, to maintain productivity growth as much as to ensure efficiency. It is necessary for companies to have an independent internal audit system and to maintain the efficiency of this system to work on a regular basis. Inner control; Is a management system that serves the interests of all parties by securing company resources by ensuring that company resources are used in accordance with their targets and by ensuring that business processes proceed at specified metrics. Internal audit is a management tool, so it is a systematic process that completes the deficiencies of all functions in the company. Maintaining internal audit effectively within the company ensures that concrete steps are taken to achieve planned results. Internal audit, which is carried out efficiently, promotes the achievement of the strategic decisions that companies take for the future in the management dimension. Internal auditing is the greatest assurance in the decisions taken by firms that establish a process-oriented system without being adhered to. With this assurance, the firm, which moves forward with sure steps, gives a correct view on strategic management. The purpose of this Tez is; In terms of efficiency, to examine the effect of internal audit on strategic firm management from the theoretical point of view and to make suggestions by making necessary applications in a medium scale.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-03T11:39:38Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-03T11:39:38Z
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2016
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Denetim
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Stratejik Yönetim
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Verimlilik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Control
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Productivity
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Strategic Management
Alternatif Yayın Başlığı
(dc.title.alternative)
Effect of strategic company management's internal audit of efficiency terms and an application
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/346
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms