Search
Now showing items 1-10 of 25
Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okul Olgunluk Düzeylerini Yordayıcı Bazı Değişkenler
(2017)
Düzenli bir eğitim ve öğretimin gerçekleştirilmesinde ailelerin en önemli yardımcısı olan okul bir
kurum olarak ortaya çıktığından bu yana, anne babalar buraya birtakım bilgi ve becerileri kazanması
için gönderdikleri ...
Aggressive behaviours of 48- to 66-month-old children: predictive power of teacher–student relationship, cartoon preferences and mother’s attitude
(Early Child Development and Care, 2017)
The main purpose of this study is to identify the predictive power of the
following variables for physical and relational aggression level of
children: cartoon preferences of children, parental attitudes and
teacher–student ...
İdeal Anne Babalar Ne yapar Mükemmel Çocuk Yetiştirmede 75 Strateji (ÇEVİRİ KİTAP)
(Salon Yayınları, 2019)
“İdeal Anne-Babalar Ne Yapar? isimli bu kitap, çocukların zorlayıcı davranışlarına yön vermek, güçlü aile bağları oluşturmak; ayrıca çocukları mutlu, nazik ve sorumlu yetişkinler olarak yetiştirmek için çok önemli ve ...
Some Variables Predicting the School Readiness of Preschool Children
(Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 2017)
The main purpose of this study is determining the
predictive power of the levels of the school readiness in the preschool
children by some variables such as social skills, social interaction practices
and education ...
Pre-School Teachers’ Classroom Management Competency and The Factors Affecting Their Understanding of Discipline*
(anı yayıncılık, 2018-03)
Purpose: This research was carried out to determine the classroom management competency and the levels of perception of understanding of discipline among preschool teachers, the effect of their classroom management competency ...
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Tercih Ettikleri Hikaye Kitaplarında Yer Verilen Kavram Ve Becerilerin Analizi
(Journal of Research in Education and Teaching, 2017)
Araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin tercih ettikleri hikaye kitaplarında yer verilen kavram ve
becerilerin analizini yaparak var olan durumu ortaya koymak amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi ile
gerçekleştirilen ...
Okul Öncesi Eğitim Etkinlik Planlarının Etkinlik Çeşidi ve Bireysel-Küçük/ Büyük Grup Olarak Planlanması Açısından İncelenmesi
(Kastamonu Eğitim Dergisi, 2018)
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin etkinlik planlarında yer verdikleri etkinlik çeşitlerinin ve
etkinlikleri bireysel- küçük/büyük grup olarak planlanma durumlarının belirlenmesidir. Nitel araştırma ...
Farklı Programlara Göre Eğitim Alan 61-72 Aylık Çocukların Toplama ve Çıkarma Becerilerinin İncelenmesi
(Educational Sciences Research in the Globalizing World, 2018)
Bu araştırmanın amacı, Reggio Emilia Yaklaşımı, GEMS Programı ve Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı’nın 61-72 aylık çocukların toplama ve çıkarma becerilerine olan etkisini belirlemektir. Araştırmada anlık ...
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan 6-12 yaş çocuklarin aile tutumlarinin değerlendirilmesi
(Uluslararasi Aile Çocuk ve Eğitim Dergisi, 2018-01)
Amaç: Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğuDEHB teşhisi konmuş çocukların ebeveynlerin çocuğa
yönelik tutumları ile demografik değişkenleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Yöntem: Araştırmanın evrenini DSM-IV TR ...
The moderating effects of a child's self-regulatiThe moderating effects of a child's self-regulation skills in the relationship between a child’s temperament and the behaviour of the parentson skills in the relationship between a child’s temperament and the behaviour of the parents
(Early Child Development and Care, 2020)
This study investigated the moderating effect of the self-regulation skills of
children on their temperamental traits and on the mother’s parenting
behaviour. The random sampling method was used to obtain the ...