Tüketici piyasası gün geçtikçe talepler ile şekillenmekte ve bu doğrultuda yeni pazarlar oluşturulmaktadır. Üreticiler, tüketici eğilimleri ile belirlenen bu durum karşısında ürünleri kişisel beklentiler ve ihtiyaçlar ön planda olacak şekilde arz etmektedir. Finans sektörü içerisinde yer alan katılım bankacılığı ürün ve hizmetleri içinde aynı durum söz konusudur. Tüketici eğilimleri bu piyasada yer alan satın alma davranışları ile paralel olup nihai sonuç ve karar aşamasında etkilidir. Bu çalışmanın amacı, satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerin tüketici tercihleri noktasında etki durumunun katılım bankacılığı ürünlerine olan yansımasını araştırmaktır. Müşterilerin katılım bankacılığını tercih sebepleri ve onları bu duruma yönlendiren karar mekanizmalarını incelemektir. Bu doğrultuda 01-28 Haziran 2017 tarihleri arasında Karaman ilinde faaliyet gösteren 3 büyük katılım bankası Türkiye Finans, Kuveyt Türk ve Albaraka Türk katılım bankalarının toplam ortalama 30.000 müşterisi içerisinden müşteri olma potansiyeli yüksek 258 kişi üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Kota örneklem yöntemi ile tüketicilerin katılım bankacılığı ürünlerine olan talep durumu incelenmiştir. SPSS istatistik program kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Bireylerin kişisel, ekonomik, psikolojik, sosyal ve kültürel eğilimleri ile bunların satın alma biçimlerine etkisi ölçülmüştür. Bunun sonucunda veriler karşılaştırılmalı olarak incelenmiştir.Araştırma sonucunda genel olarak müşteri ile yakın ilişki kurulması müşterinin psikolojik olarak satın alma tercihlerine etki eden önemli faktörler arasında yer aldığı sonucunu göstermektedir. Bu noktada banka personelinin müşteriye karşı ilgili olması, güvenilir bilgi verilmesi bu kategoride yer almaktadır. Katılım bankacılığı şubelerine ulaşımın kolay olması, internet bankacılığı üzerinden işlem kolaylığı ve masraf alınmaması genel anlamda katılım bankacılığı ürünlerine olan talebi pozitif yönlü etkilediği gözlemlenmiştir. Bireysel olarak tüketici karar mekanizmasında olumlu etki yapan faktörlerin dürüst ve açık bilgi verilmesi talepleri yukarı yönlü çekmekte olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The consumer market is shaped day by day according to the demands, and new markets are formed in this direction. With regard to this situation, which is determined by the tendencies of the consumers, producers present products in a way that the personal expectations and needs are in the foreground. It is the same for participation banking products and services in the financial sector. The tendencies of the customers are parallel with the purchasing behaviors in this market and are effective in the phase of obtaining the final outcome and making the decision.In our Tez study, which is related to the subject, the reflections of the impacts of the factors affecting the purchasing behaviors on the consumer preferences in participation banking products were researched. Between 01-28 June 2017, a survey was conducted on 258 high potential customers among the 3 large participation banks in Karaman province, an average of 30,000 customers of Türkiye Finans, Kuveytturk and Albarakatürk participation banks. The quota sampling method was used to investigate the demand for the products of participation banking. Data were analyzed using SPSS statistical program. The influence of individuals on their personal, economic, psychological, social and cultural tendencies and their way of buying has been measured. As a result, the data were compared comparatively. As a result of the research, it is seen that establishing a close relationship with the customer, in general, is among the important factors that affect the purchasing preferences of the customer psychologically. At this point, the interest shown to the customer by the personnel of the bank and the reliable information presented are within this category. It has been observed that the easy access to the branches of the participation bank, the ease of operation through the internet banking and exemption from the expenses affect the demand for the participation banking products positively in general terms. As the result of the hypotheses, it has been concluded that the presenting correct and clear information, which are among the factors that have an effect on the individual consumer decision-making mechanism, accelerates the demands.
Eser Adı (dc.title) | Satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerin tüketici tercihlerine etkisi: Katılım bankacılığı araçları üzerine bir araştırma Karaman ili örneği |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | ÇETİN, Mehmet Akif |
Yayın Türü (dc.type) | Tez |
Özet (dc.description.abstract) | Tüketici piyasası gün geçtikçe talepler ile şekillenmekte ve bu doğrultuda yeni pazarlar oluşturulmaktadır. Üreticiler, tüketici eğilimleri ile belirlenen bu durum karşısında ürünleri kişisel beklentiler ve ihtiyaçlar ön planda olacak şekilde arz etmektedir. Finans sektörü içerisinde yer alan katılım bankacılığı ürün ve hizmetleri içinde aynı durum söz konusudur. Tüketici eğilimleri bu piyasada yer alan satın alma davranışları ile paralel olup nihai sonuç ve karar aşamasında etkilidir. Bu çalışmanın amacı, satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerin tüketici tercihleri noktasında etki durumunun katılım bankacılığı ürünlerine olan yansımasını araştırmaktır. Müşterilerin katılım bankacılığını tercih sebepleri ve onları bu duruma yönlendiren karar mekanizmalarını incelemektir. Bu doğrultuda 01-28 Haziran 2017 tarihleri arasında Karaman ilinde faaliyet gösteren 3 büyük katılım bankası Türkiye Finans, Kuveyt Türk ve Albaraka Türk katılım bankalarının toplam ortalama 30.000 müşterisi içerisinden müşteri olma potansiyeli yüksek 258 kişi üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Kota örneklem yöntemi ile tüketicilerin katılım bankacılığı ürünlerine olan talep durumu incelenmiştir. SPSS istatistik program kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Bireylerin kişisel, ekonomik, psikolojik, sosyal ve kültürel eğilimleri ile bunların satın alma biçimlerine etkisi ölçülmüştür. Bunun sonucunda veriler karşılaştırılmalı olarak incelenmiştir.Araştırma sonucunda genel olarak müşteri ile yakın ilişki kurulması müşterinin psikolojik olarak satın alma tercihlerine etki eden önemli faktörler arasında yer aldığı sonucunu göstermektedir. Bu noktada banka personelinin müşteriye karşı ilgili olması, güvenilir bilgi verilmesi bu kategoride yer almaktadır. Katılım bankacılığı şubelerine ulaşımın kolay olması, internet bankacılığı üzerinden işlem kolaylığı ve masraf alınmaması genel anlamda katılım bankacılığı ürünlerine olan talebi pozitif yönlü etkilediği gözlemlenmiştir. Bireysel olarak tüketici karar mekanizmasında olumlu etki yapan faktörlerin dürüst ve açık bilgi verilmesi talepleri yukarı yönlü çekmekte olduğu sonucuna ulaşılmıştır. |
Özet (dc.description.abstract) | The consumer market is shaped day by day according to the demands, and new markets are formed in this direction. With regard to this situation, which is determined by the tendencies of the consumers, producers present products in a way that the personal expectations and needs are in the foreground. It is the same for participation banking products and services in the financial sector. The tendencies of the customers are parallel with the purchasing behaviors in this market and are effective in the phase of obtaining the final outcome and making the decision.In our Tez study, which is related to the subject, the reflections of the impacts of the factors affecting the purchasing behaviors on the consumer preferences in participation banking products were researched. Between 01-28 June 2017, a survey was conducted on 258 high potential customers among the 3 large participation banks in Karaman province, an average of 30,000 customers of Türkiye Finans, Kuveytturk and Albarakatürk participation banks. The quota sampling method was used to investigate the demand for the products of participation banking. Data were analyzed using SPSS statistical program. The influence of individuals on their personal, economic, psychological, social and cultural tendencies and their way of buying has been measured. As a result, the data were compared comparatively. As a result of the research, it is seen that establishing a close relationship with the customer, in general, is among the important factors that affect the purchasing preferences of the customer psychologically. At this point, the interest shown to the customer by the personnel of the bank and the reliable information presented are within this category. It has been observed that the easy access to the branches of the participation bank, the ease of operation through the internet banking and exemption from the expenses affect the demand for the participation banking products positively in general terms. As the result of the hypotheses, it has been concluded that the presenting correct and clear information, which are among the factors that have an effect on the individual consumer decision-making mechanism, accelerates the demands. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2019-07-04T11:24:26Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2019-07-04T11:24:26Z |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2017 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Satınalma Davranışı |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Bankacılık |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Tüketici Tercihleri |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Purchasing Behavior |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Banking |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Consumer Preferences |
Alternatif Yayın Başlığı (dc.title.alternative) | The impacts of the factors affecting the purchasing behaviors on the consumer preferences, a research on the participation banking instruments, the example of Karaman province |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/20.500.12498/401 |
Tez Türü (dc.type.thesis) | Yüksek Lisans |