Ağızdan ağıza iletişim ile pazarlamanın kozmetik alanında tüketici davranışlarına etkisi: Bloglar ve sosyal paylaşım siteleri ile ilgili bir araştırma / Impact of online word-of-mouth communication in marketing context on consumer behaviors in the field effect of cosmetics: A research in blogs and social sharing site

Ağızdan ağıza iletişim kişilerin bir bilgiyi diğer bir kişiyle paylaşma sürecidir. Bu süreç kişisel veya yüz yüze bir sohbette, internette, telefonda veya sosyal bir ortamda gerçekleşebilir. Günümüzde internetin yaygınlaşmasıyla tüketiciler zamanlarının çoğunu internet başında geçirmektedirler. Bu durum bir ürün veya hizmeti satın alma kararlarını verme aşamasında ve tüketim tercihlerini oluşturma aşamasında sosyal paylaşım sitelerini ve blogları göz önünde bulundurmalarını ortaya çıkarmıştır. İnternet kanalıyla tüketiciler kendi tecrübelerini sosyal çevreleriyle paylaşma imkanı bulmaktadır. Bu araştırmanın amacı, kozmetik alanında sosyal medya araçlarının tüketici davranışını, satın alma sürecinde nasıl etkilediği ile ilgili görüşleri belirlemektir. Nicel verilere dayalı tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmada kozmetik alanında sosyal medyada satın alma öncesi tüketici davranışı, kozmetik alanında sosyal medyada satın alma sonrası tüketici davranışı ve sosyal medya araçlarının kozmetik ürünü satın alma sürecine etkisi olarak üç boyut dikkate alınarak 233 anket formu elde edilmiş ve analiz edilmiştir. Bu analizden sonra "Kozmetik alanında sosyal medya araçlarının tüketici davranışının satın alma sürecinde etki algısı ölçeği"nin geçerlik ve güvenilirlik analizleri yapılmıştır. Verilerin çözümünde t, F, korelasyon, f, x, ss, % (betimsel ve çıkarımsal) istatistikler kullanılmıştır. Genel olarak sosyal medyanın satın alma öncesi ve sonrasında kısmen etkili olduğu sonucuna varılmıştır.

ord of Mouth Communication is the process of sharing information of persons with another person. This process can take place in a personal or face to face conversation, in a chat on internet, on phone or on a social environment. Today, the spread of the internet, consumers spend most of their time on internet. In this case, consumers consider blogs and social networking sites on making a decision to purchase a product or service stage. Consumers via the internet is to find an opportunity to share their experiences with their social environment. The purpose of this research, the consumer behavior in the process of purchasing decisions in the cosmetic field of social media tools to determine opinions about how it affects. In a research survey model based on quantitative data. In the study, prior to purchasing consumer behavior in the field of cosmetics in social media, after buying consumer behavior in the field of cosmetics in social media and the impact on the process of purchasing cosmetic products of social media as three dimensions considering and obtained 233 questionnaires were analyzed. After this analysis "influence the perception of scale in the process of buying behavior of consumers of social media tools in cosmetics" the validity and reliability analyzes were performed. Data in the solution t, F, correlation, f, x, ss, % (descriptive and inferential) statistics were used. In general, the behavior of consumers in the field of cosmetics before buying and after buying has reached the conclusion that social media is partially effective.

Erişime Açık
Görüntülenme
5
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 17:27
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Ağızdan ağıza iletişim ile pazarlamanın kozmetik alanında tüketici davranışlarına etkisi: Bloglar ve sosyal paylaşım siteleri ile ilgili bir araştırma / Impact of online word-of-mouth communication in marketing context on consumer behaviors in the field effect of cosmetics: A research in blogs and social sharing site
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
SEDA, İrdiren
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Ağızdan Ağıza İletişim
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Blog
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kozmetik Sektörü
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Ağlar
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Medya
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Tüketici Davranışı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Tüketiciler
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Cosmetic Sector
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Marketing
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Social Networks
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Social Media
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Consumer Behavior
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Consumers
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Word of Mouth Communication
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2016
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-04T13:07:44Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-04T13:07:44Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Ağızdan ağıza iletişim kişilerin bir bilgiyi diğer bir kişiyle paylaşma sürecidir. Bu süreç kişisel veya yüz yüze bir sohbette, internette, telefonda veya sosyal bir ortamda gerçekleşebilir. Günümüzde internetin yaygınlaşmasıyla tüketiciler zamanlarının çoğunu internet başında geçirmektedirler. Bu durum bir ürün veya hizmeti satın alma kararlarını verme aşamasında ve tüketim tercihlerini oluşturma aşamasında sosyal paylaşım sitelerini ve blogları göz önünde bulundurmalarını ortaya çıkarmıştır. İnternet kanalıyla tüketiciler kendi tecrübelerini sosyal çevreleriyle paylaşma imkanı bulmaktadır. Bu araştırmanın amacı, kozmetik alanında sosyal medya araçlarının tüketici davranışını, satın alma sürecinde nasıl etkilediği ile ilgili görüşleri belirlemektir. Nicel verilere dayalı tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmada kozmetik alanında sosyal medyada satın alma öncesi tüketici davranışı, kozmetik alanında sosyal medyada satın alma sonrası tüketici davranışı ve sosyal medya araçlarının kozmetik ürünü satın alma sürecine etkisi olarak üç boyut dikkate alınarak 233 anket formu elde edilmiş ve analiz edilmiştir. Bu analizden sonra "Kozmetik alanında sosyal medya araçlarının tüketici davranışının satın alma sürecinde etki algısı ölçeği"nin geçerlik ve güvenilirlik analizleri yapılmıştır. Verilerin çözümünde t, F, korelasyon, f, x, ss, % (betimsel ve çıkarımsal) istatistikler kullanılmıştır. Genel olarak sosyal medyanın satın alma öncesi ve sonrasında kısmen etkili olduğu sonucuna varılmıştır.
Özet
(dc.description.abstract)
ord of Mouth Communication is the process of sharing information of persons with another person. This process can take place in a personal or face to face conversation, in a chat on internet, on phone or on a social environment. Today, the spread of the internet, consumers spend most of their time on internet. In this case, consumers consider blogs and social networking sites on making a decision to purchase a product or service stage. Consumers via the internet is to find an opportunity to share their experiences with their social environment. The purpose of this research, the consumer behavior in the process of purchasing decisions in the cosmetic field of social media tools to determine opinions about how it affects. In a research survey model based on quantitative data. In the study, prior to purchasing consumer behavior in the field of cosmetics in social media, after buying consumer behavior in the field of cosmetics in social media and the impact on the process of purchasing cosmetic products of social media as three dimensions considering and obtained 233 questionnaires were analyzed. After this analysis "influence the perception of scale in the process of buying behavior of consumers of social media tools in cosmetics" the validity and reliability analyzes were performed. Data in the solution t, F, correlation, f, x, ss, % (descriptive and inferential) statistics were used. In general, the behavior of consumers in the field of cosmetics before buying and after buying has reached the conclusion that social media is partially effective.
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/435
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms