Uluslararası pazarlamada rekabet istihbaratı temelli keşifsel pazar araştırması ve uygulamalı bir model önerisi / Exploratory marketing research based on competitive intelligence and a practical model suggestion in international marketing

Uluslararası pazarlarda işletmeler etkin rol oynamak için bilgiye ihtiyaç duyarlar. Sağlanan bu bilgi ile ancak günümüzün yoğun rekabet ortamında stratejik gelişme sağlayabilir ve rekabetçi avantaj kazanabilirler. Bilgi akışı ve uygulama arasında bir köprü vazifesi gören Rekabet İstihbaratı yaklaşımından faydalanabilirler. Uluslararası pazarlamada işletmeler rakipleri hakkında stratejik bilgileri etkin bir şekilde toplamak ve bunu stratejik avantaja dönüştürmek zorundadır. Bu kapsamda Rekabet İstihbaratı ile sağlanan bilgiler yol gösterici niteliğe sahiptir. İstihbarat kavramı sadece devlet politikaları için önemli olmayıp aynı zamanda ekonomiler ve işletmeler için de büyük önem taşımaktadır. Bu noktalardan hareketle işletmeler ihracat yapmadan önce bir yol gösterici niteliği taşıyan bu keşifsel pazar araştırması modelini kullanabilirler. Bu çalışma, Rekabet İstihbaratı temelli bilgi akışı sağlayarak ihracatta hedef pazarların belirlenmesine ve uluslararası pazarlamada rekabetçi avantaj sağlamasına ışık tutmaktadır. Veri kaynaklarından elde edilen bilgi akışı ise, işletmeler için pazar araştırmasında ihtiyaç olan ikincil veri kaynaklarıdır. Bu kaynakların güvenilirliği ve geçerliliği ise küresel anlamda yapılan fiili ithalat ve ihracat verilerine dayanmaktadır. Bu çalışmada, Rekabet İstihbaratı sürecinde elde edilen verilerin keşifsel pazar araştırması modeli için istatistiksel anlamlılık testleri yapılmıştır.

Companies need informations to act an important role in international marketings. Companies can gain competitive advantage and ensure strategic development for today's intensive competitive atmosphere by achieving these informations. Competitive intelligence approach is a bridge between information flow and practice. In international marketing, companies have to gather strategic informations effectively about competitors and transform these informations strategic advantage. In this context, informations gained by competitive intelligence have instructive qualification. Intelligence notion has gained importance for not only government's policies but also economies and companies. Therefore, companies can use exploratory marketing research model which has instructive qualification, before exporting. This study set light to ensure competitive advantage in international marketing and determine target marketings for exporting by providing information flow based on competitive intelligence. Information flow acquired by data sources is necessity secondary data sources for companies in marketing research. Reliability and validity of these data sources base upon practical importing and exporting datas in global manner. In this study, it has been already made statistical expressiveness tests of datas obtained in competitive intelligence process for exploratory marketing research model.

Erişime Açık
Görüntülenme
3
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
18 Mayıs 2024 13:34
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Uluslararası pazarlamada rekabet istihbaratı temelli keşifsel pazar araştırması ve uygulamalı bir model önerisi / Exploratory marketing research based on competitive intelligence and a practical model suggestion in international marketing
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ALTUNOK, Mahmut
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Bilgi Sistemleri
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İstihbarat
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Piyasa Araştırması
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Information Systems
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Marketing
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Intelligence
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Market Research
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2015
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-05T08:58:08Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-05T08:58:08Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Uluslararası pazarlarda işletmeler etkin rol oynamak için bilgiye ihtiyaç duyarlar. Sağlanan bu bilgi ile ancak günümüzün yoğun rekabet ortamında stratejik gelişme sağlayabilir ve rekabetçi avantaj kazanabilirler. Bilgi akışı ve uygulama arasında bir köprü vazifesi gören Rekabet İstihbaratı yaklaşımından faydalanabilirler. Uluslararası pazarlamada işletmeler rakipleri hakkında stratejik bilgileri etkin bir şekilde toplamak ve bunu stratejik avantaja dönüştürmek zorundadır. Bu kapsamda Rekabet İstihbaratı ile sağlanan bilgiler yol gösterici niteliğe sahiptir. İstihbarat kavramı sadece devlet politikaları için önemli olmayıp aynı zamanda ekonomiler ve işletmeler için de büyük önem taşımaktadır. Bu noktalardan hareketle işletmeler ihracat yapmadan önce bir yol gösterici niteliği taşıyan bu keşifsel pazar araştırması modelini kullanabilirler. Bu çalışma, Rekabet İstihbaratı temelli bilgi akışı sağlayarak ihracatta hedef pazarların belirlenmesine ve uluslararası pazarlamada rekabetçi avantaj sağlamasına ışık tutmaktadır. Veri kaynaklarından elde edilen bilgi akışı ise, işletmeler için pazar araştırmasında ihtiyaç olan ikincil veri kaynaklarıdır. Bu kaynakların güvenilirliği ve geçerliliği ise küresel anlamda yapılan fiili ithalat ve ihracat verilerine dayanmaktadır. Bu çalışmada, Rekabet İstihbaratı sürecinde elde edilen verilerin keşifsel pazar araştırması modeli için istatistiksel anlamlılık testleri yapılmıştır.
Özet
(dc.description.abstract)
Companies need informations to act an important role in international marketings. Companies can gain competitive advantage and ensure strategic development for today's intensive competitive atmosphere by achieving these informations. Competitive intelligence approach is a bridge between information flow and practice. In international marketing, companies have to gather strategic informations effectively about competitors and transform these informations strategic advantage. In this context, informations gained by competitive intelligence have instructive qualification. Intelligence notion has gained importance for not only government's policies but also economies and companies. Therefore, companies can use exploratory marketing research model which has instructive qualification, before exporting. This study set light to ensure competitive advantage in international marketing and determine target marketings for exporting by providing information flow based on competitive intelligence. Information flow acquired by data sources is necessity secondary data sources for companies in marketing research. Reliability and validity of these data sources base upon practical importing and exporting datas in global manner. In this study, it has been already made statistical expressiveness tests of datas obtained in competitive intelligence process for exploratory marketing research model.
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/470
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms