Üniversite Öğrencilerinin Restoran Tercihini Etkileyen Faktörler: Konya Örneği

Hizmet işletmeleri mal üretiminden farklı olarak üretimi soyut bir şekilde yapılan, amacı müşteri beklentilerini karşılamak ve müşteri memnuniyetini sağlamak olan işletmelerdir. Satış sırasındaki etkileşim, diğer müşterilerin davranışları müşterilerin hizmet konusundaki algılarını etkilemektedir. Endüstrileşme ve ekonomideki gelişmeyle birlikte büyüyen işletmeler, teknolojideki hızlı değişim, küreselleşme gibi nedenlerle işletmelerin kurumsallaşmaları kaçınılmaz olmuştur. Kurumsallaşan restoran işletmeleri için rekabet ortamında müşteri sadakati büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle restoran yöneticileri kaliteli hizmet sunmak, farklılık sağlayan yeni ürünler geliştirerek ilgi çekme gibi müşterilerin restoran seçimlerini etkileyen faktörlerin neler olduğunu bilmeleri gerekmektedir. KTO Karatay Üniversitesinde anket aracılığı ile yapılan araştırma sonucu üniversite öğrencilerinin restoran seçimini etkileyen faktörlerin demografik değişkenlere göre nasıl farklılaştığının görülmesi amaçlanmaktadır. Üniversite öğrencilerinin en fazla önem verdiği seçim kriterleri ortaya konulmuştur. KTO Karatay Üniversitesinde 9000 öğrenci bulunmaktadır. Veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi olan 329 üniversite öğrencisine anket yöntemi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular t-test, Anova testlerine tabi tutulmuştur. Sonuç olarak; üniversite öğrencileri daha çok gündelik restoranları, 'açlığın giderilmesi' ve 'arkadaşlarla güzel vakit geçirmek' için tercih etmektedir. Bu tercihi yaparken uygun fiyat, hizmet kalitesi, temizlik faktörlerine daha fazla önem verdikleri tespit edilmiştir. Restoran yöneticilerine pazarlama stratejisi oluşturmada öneriler verilmektedir. Genele dair bir sonuç vermese de bu araştırmanın sonraki araştırmalara yardımcı olması beklenmektedir. Service companies are companies that produce abstracts in order to meet the wishes and expectations of customers. During the sales the interaction affects other customer's behaviors and their perceptions on the service. İnstitutionalization of growing businesses with industrialization and economic development, has become inevitable because of rapid changes of technology and globalization. Customer loyalty is very important for institutionalized restaurant businesses in competitive enviroment. For this reason, restaurant managers need to know the factors that affect the restaurant choices, such as attracting attention by providing quality service, developing new products that make a difference. As a result of the research conducted through the survey at KTO Karatay University, It is aimed to see how the factors affecting restaurant choise of university students differ according to demographic variables. The Selection criteria that university students attaches most importance to have been intoduced. There are 9000 students in KTO Karatay University. The survey as data collection method, was used. it conducted on 329 university students that are sample of research. The findings obtained were subjected to 't-test' and 'Anova' tests. As a result, University students mostly prefer casual restaurants, for "relieving hunger" and "having a good time with friends". While making this choice, it was determined that they attached more importance to affordable price, service quality and cleaning factors. The suggestion, that developing marketing strategies, are given to restaurant managers. Although it doesn't give a general conclusion, it is expected to assist future research.

Erişime Açık
Görüntülenme
5
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
17 Nisan 2024 13:57
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Üniversite Öğrencilerinin Restoran Tercihini Etkileyen Faktörler: Konya Örneği
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
OĞUZALP, Ayşe
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Restoran
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Restourant
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Konya
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Universite Students
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Factors of Restourant Choise
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Üniversite Öğrencileri
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Restoran Seçim Faktörleri
Yayıncı
(dc.publisher)
FACTORS AFFECTİNG THE CHOICE OF RESTAURANT OF UNIVERSITY STUDENTS:THE CASE OF KONYA
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
ÜNÜSAN, Çağatay
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2020
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2020-10-07T07:16:41Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2020-10-07T07:16:41Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Hizmet işletmeleri mal üretiminden farklı olarak üretimi soyut bir şekilde yapılan, amacı müşteri beklentilerini karşılamak ve müşteri memnuniyetini sağlamak olan işletmelerdir. Satış sırasındaki etkileşim, diğer müşterilerin davranışları müşterilerin hizmet konusundaki algılarını etkilemektedir. Endüstrileşme ve ekonomideki gelişmeyle birlikte büyüyen işletmeler, teknolojideki hızlı değişim, küreselleşme gibi nedenlerle işletmelerin kurumsallaşmaları kaçınılmaz olmuştur. Kurumsallaşan restoran işletmeleri için rekabet ortamında müşteri sadakati büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle restoran yöneticileri kaliteli hizmet sunmak, farklılık sağlayan yeni ürünler geliştirerek ilgi çekme gibi müşterilerin restoran seçimlerini etkileyen faktörlerin neler olduğunu bilmeleri gerekmektedir. KTO Karatay Üniversitesinde anket aracılığı ile yapılan araştırma sonucu üniversite öğrencilerinin restoran seçimini etkileyen faktörlerin demografik değişkenlere göre nasıl farklılaştığının görülmesi amaçlanmaktadır. Üniversite öğrencilerinin en fazla önem verdiği seçim kriterleri ortaya konulmuştur. KTO Karatay Üniversitesinde 9000 öğrenci bulunmaktadır. Veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi olan 329 üniversite öğrencisine anket yöntemi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular t-test, Anova testlerine tabi tutulmuştur. Sonuç olarak; üniversite öğrencileri daha çok gündelik restoranları, 'açlığın giderilmesi' ve 'arkadaşlarla güzel vakit geçirmek' için tercih etmektedir. Bu tercihi yaparken uygun fiyat, hizmet kalitesi, temizlik faktörlerine daha fazla önem verdikleri tespit edilmiştir. Restoran yöneticilerine pazarlama stratejisi oluşturmada öneriler verilmektedir. Genele dair bir sonuç vermese de bu araştırmanın sonraki araştırmalara yardımcı olması beklenmektedir. Service companies are companies that produce abstracts in order to meet the wishes and expectations of customers. During the sales the interaction affects other customer's behaviors and their perceptions on the service. İnstitutionalization of growing businesses with industrialization and economic development, has become inevitable because of rapid changes of technology and globalization. Customer loyalty is very important for institutionalized restaurant businesses in competitive enviroment. For this reason, restaurant managers need to know the factors that affect the restaurant choices, such as attracting attention by providing quality service, developing new products that make a difference. As a result of the research conducted through the survey at KTO Karatay University, It is aimed to see how the factors affecting restaurant choise of university students differ according to demographic variables. The Selection criteria that university students attaches most importance to have been intoduced. There are 9000 students in KTO Karatay University. The survey as data collection method, was used. it conducted on 329 university students that are sample of research. The findings obtained were subjected to 't-test' and 'Anova' tests. As a result, University students mostly prefer casual restaurants, for "relieving hunger" and "having a good time with friends". While making this choice, it was determined that they attached more importance to affordable price, service quality and cleaning factors. The suggestion, that developing marketing strategies, are given to restaurant managers. Although it doesn't give a general conclusion, it is expected to assist future research.
Alternatif Yayın Başlığı
(dc.title.alternative)
Factors Affecting The Choice Of Restaurant Of University Students:The Case Of Konya
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/4838
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms