Hizmet işletmeleri mal üretiminden farklı olarak üretimi soyut bir şekilde yapılan, amacı müşteri beklentilerini karşılamak ve müşteri memnuniyetini sağlamak olan işletmelerdir. Satış sırasındaki etkileşim, diğer müşterilerin davranışları müşterilerin hizmet konusundaki algılarını etkilemektedir. Endüstrileşme ve ekonomideki gelişmeyle birlikte büyüyen işletmeler, teknolojideki hızlı değişim, küreselleşme gibi nedenlerle işletmelerin kurumsallaşmaları kaçınılmaz olmuştur. Kurumsallaşan restoran işletmeleri için rekabet ortamında müşteri sadakati büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle restoran yöneticileri kaliteli hizmet sunmak, farklılık sağlayan yeni ürünler geliştirerek ilgi çekme gibi müşterilerin restoran seçimlerini etkileyen faktörlerin neler olduğunu bilmeleri gerekmektedir. KTO Karatay Üniversitesinde anket aracılığı ile yapılan araştırma sonucu üniversite öğrencilerinin restoran seçimini etkileyen faktörlerin demografik değişkenlere göre nasıl farklılaştığının görülmesi amaçlanmaktadır. Üniversite öğrencilerinin en fazla önem verdiği seçim kriterleri ortaya konulmuştur. KTO Karatay Üniversitesinde 9000 öğrenci bulunmaktadır. Veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi olan 329 üniversite öğrencisine anket yöntemi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular t-test, Anova testlerine tabi tutulmuştur. Sonuç olarak; üniversite öğrencileri daha çok gündelik restoranları, 'açlığın giderilmesi' ve 'arkadaşlarla güzel vakit geçirmek' için tercih etmektedir. Bu tercihi yaparken uygun fiyat, hizmet kalitesi, temizlik faktörlerine daha fazla önem verdikleri tespit edilmiştir. Restoran yöneticilerine pazarlama stratejisi oluşturmada öneriler verilmektedir. Genele dair bir sonuç vermese de bu araştırmanın sonraki araştırmalara yardımcı olması beklenmektedir. Service companies are companies that produce abstracts in order to meet the wishes and expectations of customers. During the sales the interaction affects other customer's behaviors and their perceptions on the service. İnstitutionalization of growing businesses with industrialization and economic development, has become inevitable because of rapid changes of technology and globalization. Customer loyalty is very important for institutionalized restaurant businesses in competitive enviroment. For this reason, restaurant managers need to know the factors that affect the restaurant choices, such as attracting attention by providing quality service, developing new products that make a difference. As a result of the research conducted through the survey at KTO Karatay University, It is aimed to see how the factors affecting restaurant choise of university students differ according to demographic variables. The Selection criteria that university students attaches most importance to have been intoduced. There are 9000 students in KTO Karatay University. The survey as data collection method, was used. it conducted on 329 university students that are sample of research. The findings obtained were subjected to 't-test' and 'Anova' tests. As a result, University students mostly prefer casual restaurants, for "relieving hunger" and "having a good time with friends". While making this choice, it was determined that they attached more importance to affordable price, service quality and cleaning factors. The suggestion, that developing marketing strategies, are given to restaurant managers. Although it doesn't give a general conclusion, it is expected to assist future research.
Eser Adı (dc.title) | Üniversite Öğrencilerinin Restoran Tercihini Etkileyen Faktörler: Konya Örneği |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | OĞUZALP, Ayşe |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | ÜNÜSAN, Çağatay |
Yayıncı (dc.publisher) | FACTORS AFFECTİNG THE CHOICE OF RESTAURANT OF UNIVERSITY STUDENTS:THE CASE OF KONYA |
Yayın Türü (dc.type) | Tez |
Özet (dc.description.abstract) | Hizmet işletmeleri mal üretiminden farklı olarak üretimi soyut bir şekilde yapılan, amacı müşteri beklentilerini karşılamak ve müşteri memnuniyetini sağlamak olan işletmelerdir. Satış sırasındaki etkileşim, diğer müşterilerin davranışları müşterilerin hizmet konusundaki algılarını etkilemektedir. Endüstrileşme ve ekonomideki gelişmeyle birlikte büyüyen işletmeler, teknolojideki hızlı değişim, küreselleşme gibi nedenlerle işletmelerin kurumsallaşmaları kaçınılmaz olmuştur. Kurumsallaşan restoran işletmeleri için rekabet ortamında müşteri sadakati büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle restoran yöneticileri kaliteli hizmet sunmak, farklılık sağlayan yeni ürünler geliştirerek ilgi çekme gibi müşterilerin restoran seçimlerini etkileyen faktörlerin neler olduğunu bilmeleri gerekmektedir. KTO Karatay Üniversitesinde anket aracılığı ile yapılan araştırma sonucu üniversite öğrencilerinin restoran seçimini etkileyen faktörlerin demografik değişkenlere göre nasıl farklılaştığının görülmesi amaçlanmaktadır. Üniversite öğrencilerinin en fazla önem verdiği seçim kriterleri ortaya konulmuştur. KTO Karatay Üniversitesinde 9000 öğrenci bulunmaktadır. Veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi olan 329 üniversite öğrencisine anket yöntemi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular t-test, Anova testlerine tabi tutulmuştur. Sonuç olarak; üniversite öğrencileri daha çok gündelik restoranları, 'açlığın giderilmesi' ve 'arkadaşlarla güzel vakit geçirmek' için tercih etmektedir. Bu tercihi yaparken uygun fiyat, hizmet kalitesi, temizlik faktörlerine daha fazla önem verdikleri tespit edilmiştir. Restoran yöneticilerine pazarlama stratejisi oluşturmada öneriler verilmektedir. Genele dair bir sonuç vermese de bu araştırmanın sonraki araştırmalara yardımcı olması beklenmektedir. Service companies are companies that produce abstracts in order to meet the wishes and expectations of customers. During the sales the interaction affects other customer's behaviors and their perceptions on the service. İnstitutionalization of growing businesses with industrialization and economic development, has become inevitable because of rapid changes of technology and globalization. Customer loyalty is very important for institutionalized restaurant businesses in competitive enviroment. For this reason, restaurant managers need to know the factors that affect the restaurant choices, such as attracting attention by providing quality service, developing new products that make a difference. As a result of the research conducted through the survey at KTO Karatay University, It is aimed to see how the factors affecting restaurant choise of university students differ according to demographic variables. The Selection criteria that university students attaches most importance to have been intoduced. There are 9000 students in KTO Karatay University. The survey as data collection method, was used. it conducted on 329 university students that are sample of research. The findings obtained were subjected to 't-test' and 'Anova' tests. As a result, University students mostly prefer casual restaurants, for "relieving hunger" and "having a good time with friends". While making this choice, it was determined that they attached more importance to affordable price, service quality and cleaning factors. The suggestion, that developing marketing strategies, are given to restaurant managers. Although it doesn't give a general conclusion, it is expected to assist future research. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2020-10-07T07:16:41Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2020-10-07T07:16:41Z |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2020 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Restoran |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Restourant |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Konya |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Universite Students |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Factors of Restourant Choise |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Üniversite Öğrencileri |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Restoran Seçim Faktörleri |
Alternatif Yayın Başlığı (dc.title.alternative) | Factors Affecting The Choice Of Restaurant Of University Students:The Case Of Konya |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/4838 |
Tez Türü (dc.type.thesis) | Yüksek Lisans |