Dspace@KTO Karatay
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Dspace@KTO Karatay
  • ENSTİTÜLER
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Grafik Tasarım
  • Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
  • Tezler
  • View Item
  •   Dspace@KTO Karatay
  • ENSTİTÜLER
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Grafik Tasarım
  • Grafik Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
  • Tezler
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medyayı Algılama Biçimlerinin Yaptıkları Afiş Tasarımlarına Yansımaları: Bir Vakıf Üniversitesi Örneği

ADAM, Hümeyra
  • BibTex
  • EndNote (RIS)
Loading
NameSizeDescription
Humeyra_Adam.pdf4.048Mb
Thumbnail
Date
2020-08
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12498/4841
Metadata
Show full item record
Abstract
Bireyler duygu, düşünce ve deneyimlerini paylaşabilme, sevdiği kişilerden haber alma ve yeni bilgiler öğrenebilme amacıyla iletişim kurarlar. Bu nedenle tüm bireyler varlıklarını sürdürebilmek için her an iletişim içerisindedirler. İnsanlık tarihinin başlangıcında ses ve görsel ögelerle gerçekleştirilen iletişimde jest, mimik ve sinyaller kullanılmaktadır. Bu dönemde insanlar mağara duvarlarına resimler çizerek, ateşten yararlanarak ve hayvan boynuzlarından sesler çıkararak haberleşmektedirlerr. Yazının bulunması ile iletişim biçiminde değişiklikler yaşanmıştır. Toplumlar anlaşabilecekleri yazı biçimi oluşturarak iletişim gereksinimlerini karşılamışlardır. 20. yüzyılda ise teknoloji alanında büyük gelişmeler yaşanmış ve iletişim, sanal ortamlarda gerçekleşmeye başlamıştır. Teknoloji ve internette yaşanan gelişmeler birey ve toplumların bu alana yönelmelerine yol açmıştır. Bireyler haberleşme, bilgi edinme ve paylaşma gereksinimlerini sanal mecralarda karşılamaya başlamışlardır. Bu dönemde sosyal medya platformlarına yoğun ilgi başlamış ve daha önce gerçekleşen yüz yüze iletişim önem kaybetmeye başlamıştır. Her sosyal medya kullanıcısı sosyal medyayı aynı amaç doğrultusunda kullanmamaktadır. Araştırma, sosyal medya platformlarını ve kullanım amaçlarını ele alması açısından önem taşımaktadır. Araştırma kapsamında bir vakıf üniversitesinden seçilen 40 öğrenci, Facebook, Instagram, Twitter ve YouTube konuları, bunları ele alan ve öğrencilerin hazırlamış oldukları 40 afiş tasarımı yer almaktadır. Araştırma konusu hakkında geniş literatür taraması yapılmıştır. 40 üniversite öğrencisinin bulunduğu bir çalışma grubu oluşturulmuştur. Öğrencilerden sosyal medya algılarını yansıtacak afiş oluşturmaları ve ardından afişlerini değerlendirmeleri istenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular değerlendirildiğinde çalışma grubunda en çok ele alınan sosyal medya platformunun Instagram olduğu ve sosyal medyanın en çok kimlik oluşturma amacı ile kullanıldığı sonuçlarına ulaşılmaktadır. Individuals communicate in order tos hare their feelings, hear from ideas and experiences; people they love and learn new information. Therefore all individuals are in touch at any moment to live a life. In the beginning of humankind, gesture, mimic and signals were used in the communication with audio and visial elements. In this period people communicated by drawing pictures on the walls of cave, using fire and making sounds from horn of animal. There have been changes in the way of communication with the finding of the writing. Societies met a need of communication by creating a print format. In the 20th century there were extreme changes in the veld of technology and people started to communicate in a virtual environment. Societies went towards that field because of developments of technology and internet. Individuals started to meet a need of communication, learning information and sharing in a virtual environment. In this period people started to be into social media flatforms and face to face communication started to lose its importance. Every social media users don't use the social media at the same purpose. Tez is important in terms of dealing with social media platforms and intended purposes. The research includes 40 students chosen from any university, Facebook, Instagram, Twitter, YouTube users and 40 design of posters prepared by students. Extensive literature review was conducted on the subject of the research. A study group with 40 university students was created Students were asked to create a poster reflecting their social media perceptions and then evaluate the posters. When the findings obtained in the research are evaluated, it is concluted that the most discussed social media is used most in order to create identity....  Show more  Show less
Collections
  • Tezler [4]

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini
 

 


sherpa/romeo

Browse

Communities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini