Online Kurumsal İtibar Yönetimi: CEO’ların Twitter Kullanımı Üzerine Nitel Bir Araştırma
Abstract
Online kurumsal itibar günümüz şirketleri için en önemli konulardan
bir tanesi haline gelmiştir. Kurumsal itibarın yönetilmesinde
sorumluluğun büyük oranda CEO’lar tarafından alınması
istenmektedir. Bu çalışmanın amacı CEO’ların sosyal medya
paylaşımlarının online kurumsal itibar yönetimi açısından
değerlendirilmesidir. Çalışmanın kapsamı Türkiye’nin 2019 yılındaki
en beğenilen şirketlerinin CEO’larının Twitter paylaşımlarıdır.
Çalışmada nitel araştırma veri toplama tekniklerinden dokuman
incelemesi tekniği kullanılmıştır. Çalışmada Capital Dergisinin 2019
yılının en beğenilen şirketleri araştırmasındaki ilk 25 şirket örneklem
olarak alınmıştır. Çalışmada 25 şirketin CEO’sunun Twitter
hesapları bir veri analiz yöntemi olan içerik analizi yöntemiyle
incelenmiştir. Çalışmada 25 CEO’nun yalnızca yüzde 40’nın Twitter
kullandığı görülmüştür. CEO’ların hafta içi olduğu kadar hafta sonu
da paylaşımları devam ettiği görülmüştür. Çalışma sonuçlarına göre
ürün ve hizmetler, vatandaşlık, performans ve liderlik bileşenleri en
fazla paylaşım yapılan bileşenler iken çalışma ortamı ve yönetişim
bileşenleri ise en az paylaşım yapılan bileşenler olmuştur. Çalışmada
en beğenilen şirketlerin CEO’larının Twitter’ı yeteri kadar
kullanmadıkları ve dijital halkla ilişkiler faaliyetlerine gerekli desteği
vermedikleri görülmüştür.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..