Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 2 Adet 0.001 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

Hemşirelik Öğrencilerinin Meslek Algılarının Metafor Analizi Yöntemi ile Karşılaştırılması

ÜNAL, Esra | DAĞ TÜZMEN, Hafize | KOYUNCU, Naciye Esra

Amaç: Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinin mesleğe ilişkin algılarının metafor analizi yöntemiyle ortaya konulması amaçlanmıştır. Gereç- Yöntem: Fenomenoloji deseninde gerçekleştirilen bu araştırmaya 52 tane 1.sınıf, 35 tane 4.sınıf hemşirelik öğrencisi katılmıştır. Araştırma verileri öğrencilerle yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin %78,2’si kadın, %21,8’i erkek ve yaş ortalaması 20 (± 1,68), %98,9’u bekar; %73,6’sı Anadolu lisesi mezunu, %59,8’i 1.Sınıf öğrencilerinden ve %40,2’si 4. Sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Öğrencilerin o ...Daha fazlası

Erişime Açık

Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Perspektifinden Meslek Algısı: Bir Metafor Çalışması

KOÇAK UYAROĞLU, Arzu | SELÇUK TOSUN, Alime | ÜNAL, Esra

Giriş: Metoforik analiz hemşirelik mesleğini hemşirelerin bakış açısından değerlendirmek ve mesleği anlamak açısından önemlidir. Amaç: Çalışma hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin hemşirelik mesleğine ilişkin algılarını metaforlar aracılıyla analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Bu çalışma nitel desende yürütülmüştür. Çalışma 94 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiş olup araştırmacılar tarafından herhangi bir metafor kaynağı içermeyen veriler elenerek 61 öğrencinin katılımı değerlendirmeye alındı. Çalışma verileri tanıtıcı bilgi formu ve metafor sorusunun yer aldığı yarı yapılandır ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms