Ebelik Öğrencilerinin Yeterlilikler Doğrultusunda Kendine Güven Durumlarının Belirlenmesi
Date
2020-11-22Author
BAY, Fatma
SAYINER, Fatma Deniz
SHARMA, Bharati
Metadata
Show full item recordAbstract
Amaç: Bu çalışmanın amacı, ebelik öğrencilerinin mezun olmadan hemen önce, ICM yetkinliklerine, ilişkili
faktörlere göre temel ebelik becerilerini ve mesleki güvenlerini incelemektir.
Yöntem: Nicel araştırma yöntemi ve tanımlayıcı online anket tasarımı kullanılmıştır. Çalışmamızın evrenini
Türkiye’de lisans düzeyinde Ebelik eğitimi veren 53 üniversite oluşturmaktadır. Çalışmada 2020/2021 Bahar
Dönemi’nde mezun olabilecek tüm öğrencilere ulaşmak hedeflenmiş ancak gönüllülük esaslı olduğundan
763 Ebelik öğrencisi online anketi doldurmuştur. Online anket formumuz 9 adet demografik özellikler ve
ICM’nin dört yeterlilik alanı altındaki becerileri içeren 85 adet yetkinliği içermektedir.
Bulgular: Öğrencilerin %40,89’u 22 yaşında, %88,50’si devlet üniversitesinde okudu. Üniversite bölgesi
olarak en yüksek oranda (%25,16) İç Anadolu Bölgesi, okumakta olunan üniversitede Tıp Fakültesi bulunma
durumu ise %91,61 olarak bulundu. Öğrencilerin tanımlayıcı özellikleri ICM Yeterlilikleri alt boyutları ve
toplam puan üzerinde etkili bulunurken gruplar arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulundu (p<0,05;
her biri için). Alt boyutlar arasında en yüksek ortalama Postpartum Bakım (3,32±0,66), en düşük ortalama
ise İntrapartum Bakıma (2,94±0,59) ait bulundu.
Sonuç: Ebelik öğrencilerinin, antenatal ve postpartum bakım konusunda kendilerine çok güvendiklerini,
intrapartum ve yenidoğan bakımları konusunda ise daha az güven duygusu yaşadıklarını göstermektedir.
Güven duygusunu etkileyen pek çok alt faktör olduğu görülmektedir.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..