Lateral epikondilitte nöromobilizasyonu etkilerinin araştırılması

View/ Open
Date
2019Author
YILMAZ, Kamil
BAYRAMLAR, Kezban
AYHAN, Çiğdem
Metadata
Show full item recordAbstract
Amaç: Lateral epikondilit (LE) tedavisinde farklı egzersizler
kullanılmaktadır. Eksantrik güçlendirme egzersizlerinin lateral epikondilitli
hastalarda ağrıyı azalttığı ve fonksiyonu iyileştirdiği gösterilmiştir.
Nöromobilizasyon teknikleri, son yıllarda tendinopati tedavisinde
sıklıkla kullanılan bir tedavi yöntemidir. Bu çalışmanın amacı, lateral
epikondilitte nöromobilizasyonun ağrı, kavrama kuvveti ve fonksiyonel
durum üzerine etkilerini araştırmak ve eksantrik kuvvetlendirme
egzersizlerine üstünlüğünün olup olmadığını belirlemekti. Yöntem: LE
öyküsü olan 40 hasta (26 kadın, 14 erkek, yaş=42,80±8,91 yıl) çalışmaya
katıldı. Hastalar nöromobilizasyon ve eksantrik güçlendirme grubu
olarak rastgele two gruba ayrıldı. Nöromobilizasyon grubu altı haftalık
eksantrik güçlendirme egzersizi ve radial sinir mobilizasyon programını
tamamladı. Eksantrik gruba yalnızca eksantrik kuvvetlendirme
egzersizleri verildi. Her iki grup haftada yedi gün ev egzersiz programına
alındı. Kavrama kuvveti, parmak ucu kavrama kuvveti, basınç ağrı
eşiği, eklem hareketliliği ve üst ekstremite fonksiyonel seviyesi tedavi
öncesi, üçüncü, altıncı ve on ikinci haftada değerlendirildi. Sonuçlar:
Nöromobilizasyon grubunda vizüel analog skalası (VAS) istirahat, gece
ve aktivite ağrı değerlerinin eksantrik egzersiz grubuna göre daha iyi
olduğu belirlendi (p<0,05). Nöromobilizasyon grubunda daha iyi gelişme
eğilimleri gözlenirken, kavrama kuvveti, parmak kavrama kuvveti, eklem
mobilitesi ve fonksiyonel seviye açısından anlamlı bir fark görülmedi
(p>0,05). Tartışma: Geleneksel rehabilitasyon programına ilave edilmiş
radial sinir mobilizasyon teknikleri, LE’li hastalarda ağrı kontrolünde
daha iyi sonuçlar verebilir.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..