Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 17 Adet 0.001 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

Dahilde İşleme Rejimi Uygulamalarının İhracat Performansına Etkisi: Konya İlinde Dahilde İşleme Rejimi Uygulayan Ve Uygulamayan Firmalara Yönelik Bir Araştırma

KÜÇÜKÇOLAK, Gamze

Dünya genelinde tüm ülkelerin ortak hedefi uluslararası pazar alanlarından daha fazla pay alarak gelirlerini artırmaya yöneliktir. Bu sebeple, günümüz dünyasında ülkeler, ihracat oranlarını artırmak için ihracata konu uygulama ve politikalara önem vermektedir. 1996 yılından itibaren Türkiye’de uygulamaya koyulan Dahilde işleme rejimi; ihracat faaliyeti gösteren işletmelere, ihracatını yapacakları malın üretiminde kullanacakları hammadde ve ara malları vergilerden muaf tutularak dünya piyasa fiyatlarından ithalatını yapabilmelerine olanak sağlamaktadır. Bu kapsamda tez çalışmasının ana hedefi, ...Daha fazlası

Erişime Açık

Türkiye Dış Ticaretinin Lojistik Performans Çerçevesinde Değerlendirilmesi

MEŞİN, Kevser

Küreselleşme, teknolojik gelişmeler ve ticaret ağının genişlemesiyle birlikte uluslararası ticaret hız kazanmış ve ülkelerin ekonomik gücündeki en önemli unsur haline gelmiştir. Tüm ülkeler, rekabetçi ortamda ticaretteki güçlerini korumak için firmalarını ihracata teşvik etmekte ve bunun için gerekli altyapı yatırımlarını yapmaktadırlar. Artan uluslararası ticaret de beraberinde büyük miktarda ürünlerin pek çok paydaşın ve kısıtlamanın olduğu kompleks bir tedarik zinciri ile taşınmasını zorunlu kılmaktadır. Bu da ancak tüm bileşenleri ile etkili bir lojistik performansının sergilenmesi ile sağ ...Daha fazlası

Erişime Açık

İhracatta Hedef Pazar Belirlemede Makro Çevre Unsurlarının Rolü

YILMAZ, Mustafa

İhracata yönelik yeni pazarların seçilmesi sürecinde hedef pazar seçiminin işletmeler için önemi büyüktür. Uluslararası hedef pazar seçim sürecine girmeden önce işletmelerin pazarın genel koşullarını kavrayabilmesi için; pazar potansiyelini belirlemeleri, piyasayı değerlendirmesi, tüketici kitlesinin genel eğilimini anlamaları, ihracat stratejilerini fiyatlandırma ve teklif sunma bakımından tanımlamaları gereklidir. Bir işletmenin bu konuları doğru bir şekilde tanımlama yeteneği, hedef pazar tercihinde başarıya yol açmaktadır. İşletme bir ülke pazarına girmeden önce kendi durumunu, rakiplerini ...Daha fazlası

Erişime Açık

İkincil verilerin ihracat pazar araştırmalarında kullanımına yönelik etkinliği ve bir model önerisi / Effiency of the usage of secondary data at exportation market research and a model suggestion

KÜPCÜ, Ali

Gelişmekte olan ülkeler kategorisinde yer alan ülkemizin temel amacı bir an önce kalkınma hamlesini tamamlayarak gelişmiş ülkelerdeki refah seviyesini yakalayabilmektir. Temeli ekonomik gelişmeye dayalı olan bu kalkınma hamlesinin en önemli unsurlarından biri ise dengeli ve sürdürülebilir bir dış ticarettir. Dünya ekonomileri ile entegre bir ekonomi politikası ise uzun vadeli bir büyümenin olmazsa olmazıdır. Dengeli bir dış ticaret hedefi ile tüm ülkeler refah ve kalkınmışlıklarını garanti altına almak istemektedirler. Gelişmiş ülkelerin dünya ticaretinden aldıkları pay göz önüne alındığında d ...Daha fazlası

Erişime Açık

KOBİ'lerin ihracat sorunları Konya imalat sektöründe bir araştırma / Export problems of small and middle-scale enterprises: Aresearch in the Konya manufacturing sector

İSLAMBAY, Tuğba

Küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ) neredeyse dünyadaki bütün ekonomilerin belkemiğini oluşturur. Ekonomik kalkınma için, girişimciliğe öncülük eden KOBİ'lerin gelişmesine yardımcı olmak gerekmektedir. Performanslarının az olması, ürün kalitesinin düşük olması KOBİ'lerin yeni pazarlara açılmalarını engelleyen durumlardandır. İhracatta meydana gelebilecek sorunlar KOBİ'leri ihracat yapmaktan alıkoyabilir. Bu durumda temel sorunların saptanarak, etkili ve yapıcı tedbirlerin alınması KOBİ'lerin yararına olacaktır. Bu araştırmada, KOBİ'ler ve KOBİ'lerin uluslararası pazarlara açılmak için ihra ...Daha fazlası

Erişime Açık

İhracat Teşviklerinin Konya İmalat Sanayisi Açısından Değerlendirilmesi

KARABIYIK, Mine

İhracat teşvikleri, firmalara ihracat faaliyetlerinin desteklenmesi için hükümetler tarafından sağlanan desteklerdir. Firmalarda verimliliğin artması, ülkelerde ise ihracat faaliyetlerinin dinamik hale getirilmesi karar vericiler tarafından hedeflenmekte olup bu noktada ihracat teşvikleri ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada, Konya imalat sanayisi açısından ihracat teşviklerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada öncelikle araştırmanın amacı ve kapsamına yer verilmiştir. Ardından iki bölümde dış ticaret ve ihracat finansmanı konularının ele alındığı kavramsal çerçeve sunulmuştur. Bunun y ...Daha fazlası

Erişime Açık

Uluslararası Ticarette Akreditifli Ödemeler, Bu Ödeme Yaklaşıma Yönelik İşletmelerin İhracat Davranışı ve Konya’daki İhracatçılar Üzerine Bir Araştırma

ATEŞ, Nur Selin

Günümüzde ülkeler mal, hizmet ve ekonomik ilişkilerde bulunur. Bunun nedeni ise dış ticaretin taraflara fayda sağlama potansiyeli taşımasıdır. Dış ticaret kendi içinde ithalat ve ihracat olmak üzere iki bölüme ayrılır. Dünya pazarında geniş bir şekilde yer alan ithalat ve ihracat kavramları, ülke ekonomisinin gidişatını belirleyen önemli iki olgudur. Bu iki olgunun sağlanması için dış ticarette birden fazla ödeme yöntemi bulunmaktadır. Bunlar; Peşin ödeme yöntemi, vesaik mukabili ödeme yöntemi, mal mukabili ödeme yöntemi ve akreditifli ödeme yöntemi olarak ele alınmaktadır. Bu çalışmanın amacı ...Daha fazlası

Erişime Açık

Rekabet İstihbaratı Temelli Yaklaşım ile İhracat Pazarlamasında Hedef Pazar Tespiti: Sıcak Haddelenmiş ve Çekilmiş Demirden veya Alaşımsız Çelikten Profiller (721650) İşkolunda Modelsel Bir Çalışma

METE, Halime Nur

Küreselleşme ile birlikte, şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet edebilmeleri için rekabet istihbaratına duyulan ihtiyaç artmıştır. Küreselleşme, dünya ekonomisindeki uluslararası ticaretin artmasına ve ülkeler arasındaki ticari engellerin azalmasına yol açmıştır. Bu durum, şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet etmek için daha fazla kaynak ayırmalarını, daha fazla bilgi ve veriye sahip olmalarını gerektirmektedir. Ayrıca, küreselleşme ile birlikte rekabet ortamı da daha karmaşık hale gelmiştir. Şirketler, uluslararası pazarlarda birçok rakiple rekabet etmek zorunda kalırken, aynı z ...Daha fazlası

Erişime Açık

Türkiye’de Ahşap Mobilya Sektörünün İhracat Performansı: İhracat Pazarlaması Bileşenlerine Yönelik Öneriler

DÜRÜL, Yavuz Mevlüt

Teknolojik gelişmelerle beraber haberleşme, taşıma ve bankacılık işlemleri çok kolaylaşmıştır. Bu, insanlığa ciddi zaman ve maliyet tasarrufu sağlamaktadır. Fakat bu gelişmeler, ticarette rekabeti arttırmakta ve firmaların ticaretini zorlar hale getirmektedir. Endüstriyel faaliyetlerin yaygınlaşmasıyla, emek yoğun işçiliğin ön planda olduğu küçük ve orta ölçekli mobilya işletmeleri de ürünlerini pazarlamada zor durumda kalmaktadırlar. Bu gelişmeler Türkiye’nin mevcut sektörlerinin incelenmesi ihtiyacını güncel hale getirmektedir. Bu izlekte, bu çalışma ile ahşap mobilya sektörünün en çok ihrac ...Daha fazlası

Erişime Açık

İnovasyonun ihracat performansına etkisi: Karaman ili örneği / The effect of the innovation to the export performance: The sample of Karaman province

ÇETİN, Kerim

Günümüz dünyasında teknolojik değişimler, hızla yaşanmakta ve gelişmektedir. Modern piyasada işletmeler daha çok oyuncuyla rekabet etmekte ve üstünlük kurmak için maliyette, kalitede, üründe, hizmette, pazarda; kısacası her türlü süreçte fark yaratmak zorunda kalmaktadır. Farklı bir ürünle ya da hizmetle yoğun rekabet ortamında müşteri ihtiyaçlarına cevap verebilmenin en etkili yolu ise değişime uyum sağlayıp inovasyon yapabilmekten geçmektedir. Markalaşma sürecinde başarı ve verimliliğe ulaşmak, sürdürülebilir rekabet avantajı sağlamak işletmelerin güçlü pazar hâkimiyeti ve inovasyon uygulama ...Daha fazlası

Erişime Açık

İhracat Teşviklerinin Türk Otomotiv Sektörü İhracatındaki Etkileri

KAMACI, Büşra

İhracat teşvikleri, işletmeleri belirli mal veya hizmet türlerini ihraç etmeye teşvik etmek için tasarlanmış düzenleyici, yasal, parasal veya vergi programlarıdır. İhracat, bir ülkede üretilen ve daha sonra satış veya ticaret için başka bir ülkeye nakledilen mallardır. İhracat, ihracat yapan ülkenin ekonomisinin önemli bir parçasıdır ve bu ülkenin brüt çıktısına katkıda bulunur. İhracat teşvikleri, hükümetlerin dış pazarları güvence altına almalarına yardımcı olmak için ulusal ekonomi içindeki firmalara veya endüstrilere sağladığı bir tür ekonomik destektir. İhracat teşvikleri sağlayan bir hük ...Daha fazlası

Erişime Açık

Organize Sanayi Bölgelerinde dış ticaret sorunları, çözüm önerileri: Konya Organize sanayi bölgesinde faaliyet gösteren KTO üyesi firmalar üzerine bir alan araştırması / Foreign trade problems in industrial zone, solutions:Konya Industry Organized that operate in your KTO member firms on a field research

KUZGUN, Hatice Nur

Konya Organize Sanayi Bölgesi firmalarının ihracat yaparken karşılaşmış oldukları engellerin tanımlanması, firmaların bu engelleri aşmak için geliştireceği stratejileri oluşturmada önemli bir faktördür. Belirtilen bölgedeki firmaların ve ihracat durumlarının analiz edilmesi ve onların sorunlarının tanımlanması, problemlerine çözüm üretmek açısından önemli ve yardımcıdır. Konya Organize Sanayi Bölgesindeki firmalara uygulanan ilk bilimsel nitelikli çalışmadır. Organize Sanayi Bölgelerinde faaliyet gösteren işletmelerin, dış ticaret faaliyetlerinde karşılaştıkları engelleri belirlemek ve teknolo ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms