Browsing Uluslararası Ticaret Tezli Yüksek Lisans by Title
Now showing items 4-23 of 24
-
Dahilde İşleme Rejimi Uygulamalarının İhracat Performansına Etkisi: Konya İlinde Dahilde İşleme Rejimi Uygulayan Ve Uygulamayan Firmalara Yönelik Bir Araştırma
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-08)Dünya genelinde tüm ülkelerin ortak hedefi uluslararası pazar alanlarından daha fazla pay alarak gelirlerini artırmaya yöneliktir. Bu sebeple, günümüz dünyasında ülkeler, ihracat oranlarını artırmak için ihracata konu ... -
Demir veya Çelikten Eşya Ürün Grubunda Türkiye’nin Rekabet Gücü ve Lojistik Performans Endeksine Göre Konumunun Analizi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-01)Demir-çelik-metal hammaddeleri girdisi ile imalatı yapılan ürünler Türkiye’nin ihracatında ve istihdamda önemli bir yere sahiptir. Bu bağlamda, GTİP 6 ölçeğinde demir veya çelikten eşya ürün grubunun rekabet gücü incelenmiştir. ... -
Firmaların Risk Tutumlarının Uluslararası Pazar Seçimi Üzerindeki Etkisi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-01)Uluslararası pazar seçimi, ortaklar, yeni müşteriler veya teslimat noktaları aracılığıyla işleri yurtdışına genişletmeyi düşünen firmalar için önemli bir husustur. Firmalar bu yeni fırsata yatırım yapabilir ve bu nedenle ... -
İhracat Pazar Yönelimi İle Algılanan İhracat Performansı İlişkisi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-11)Bu çalışmanın amacı, ihracat pazar yönelimi ile firmaların algılanan ihracat performansı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Günümüzde ihracat pazar yönelimi kavramının firmalar için öneminin artmasıyla birlikte bu kavramın ... -
İhracat Teşviklerinin İncelenmesi ve Firmaların Sipariş Miktarlarına Etkisinin Analizi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2023-01)Ülke ekonomilerinin ve firmaların yoğun rekabet yaşadığı günümüzde ihracatın yeri çok önemlidir. Dış pazarlara giren ve girdikleri pazarlarda kalıcılık sağlayan firmalar kendi sektörlerinde büyümeleri ile birlikte aynı ... -
İhracat Teşviklerinin Konya İmalat Sanayisi Açısından Değerlendirilmesi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-08)İhracat teşvikleri, firmalara ihracat faaliyetlerinin desteklenmesi için hükümetler tarafından sağlanan desteklerdir. Firmalarda verimliliğin artması, ülkelerde ise ihracat faaliyetlerinin dinamik hale getirilmesi karar ... -
İhracat Teşviklerinin Türk Otomotiv Sektörü İhracatındaki Etkileri
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-02)İhracat teşvikleri, işletmeleri belirli mal veya hizmet türlerini ihraç etmeye teşvik etmek için tasarlanmış düzenleyici, yasal, parasal veya vergi programlarıdır. İhracat, bir ülkede üretilen ve daha sonra satış veya ... -
İhracat Yapan İşletmelerin Rekabet Stratejileri ve Sürdürülebilirliğin Firma İhracat Performansına Etkisi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-07)Sürdürülebilirlik gelecek nesillerin kendi ihtiyaçlarını karşılayabilmesi anlamında kritik öneme sahip olan kavramlardan birisidir. Günümüzde her alanda önem kazanmış olan sürdürülebilirlik, ihracat yapan işletmelerin ... -
İhracatçı İşletmelerin Karşılaştıkları Lojistik Sorunlar Ve Covid 19’un Etkisi: Konya Gıda Sektörüne Yönelik Bir Araştırma
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-01)Küreselleşme sürecinde, ulusların birbirleriyle olan ticaretlerinde lojistik süreçlerin sorunsuz bir şekilde yürütülmesi durumu önemini giderek arttırmaktadır. Firmaların hem yerel hem de uluslararası pazarlardaki ... -
İhracatta Hedef Pazar Belirlemede Makro Çevre Unsurlarının Rolü
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-08)İhracata yönelik yeni pazarların seçilmesi sürecinde hedef pazar seçiminin işletmeler için önemi büyüktür. Uluslararası hedef pazar seçim sürecine girmeden önce işletmelerin pazarın genel koşullarını kavrayabilmesi için; ... -
İkincil Veriye Dayalı İhracat Hedef Pazar Seçimi: Tarımsal Mekanizasyon Ürünlerinden Toprak İşleme Alet Ve Makineleri Ürün Grubuna Yönelik Bir Uygulama
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-01)Dünya tarım alet ve makineleri ihracatına ilişkin veriler incelendiğinde gelişmiş ülkelerin ilk sıralarda yer aldığı görülmektedir. Gelişmekte olan bir ülke olarak Türkiye’nin de nispeten güçlü olduğu bu alanda ihracatını ... -
Konya'daki Kobi'lerin Yeni Nesil Pazarlama Tekniklerine Olan Farkındalığına Yönelik Araştırma
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-03)Teknolojinin gelişmesi, tüketici profilinin her geçen gün değişmesi, yeni nesil pazarlama tekniklerini doğurmuştur. Kişiselleştirilmiş çalışmalar, dijitali besleyen dijital araçlar, ortaya değer koyan şirketler, marka ... -
Kripto Paranın Uluslararası Ticarette Ödeme Yöntemi Olarak Kullanılmasına Dair Bir İnceleme
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-07)Günümüz dünyasında teknoloji çok hızlı ilerlemekte ve her geçen gün her alanda dijitalleşme hızlanarak artmaktadır. 2008 yılında Satoshi Nakamoto tarafından iki tarafın karşılıklı güven ve kriptografi ile geleneksel transfer ... -
Marka Bilinirliğinin İhracat Performansına Etkisi: Konya İlinde Bir Uygulama
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-08)Günümüzde değişen teknoloji ve artan rekabet ortamı ile birlikte ürünlerin kolay satılması durumu ortadan kalkmıştır. Artık markanın müşterinin zihninde yer etmesini sağlamak ve müşteri sadakati oluşturmak önemli bir hale ... -
Markalaşma Kavramının Uluslararası Pazarlama Çerçevesinde İncelenmesi: Ofis Mobilya Sektöründe Bir Uygulama
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-07)Firmalar uluslararasılaşma süreçlerinde rakipleri ile rekabet ederek ayakta kalabilmek için mevcut markalarını global ölçüde geliştirmeye başlamışlardır. Günümüzde ise dünyada hızlı değişimlere bağlı olarak markalaşma ... -
Tüketicinin Anlık Satın Alma Davranışında Viral Pazarlamanın Etkisi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-02)Teknolojinin gelişmesi ve internet kullanımının günümüzde hızla artmasının sonucu olarak, firmaların potansiyel pazar hacimleri artmış ve aynı zamanda rakipleri de katlanarak artmıştır. Bu nedenle, pazarlama stratejilerinin ... -
Türkiye Dış Ticaretinin Lojistik Performans Çerçevesinde Değerlendirilmesi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-04)Küreselleşme, teknolojik gelişmeler ve ticaret ağının genişlemesiyle birlikte uluslararası ticaret hız kazanmış ve ülkelerin ekonomik gücündeki en önemli unsur haline gelmiştir. Tüm ülkeler, rekabetçi ortamda ticaretteki ... -
Türkiye’de Ahşap Mobilya Sektörünün İhracat Performansı: İhracat Pazarlaması Bileşenlerine Yönelik Öneriler
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-06)Teknolojik gelişmelerle beraber haberleşme, taşıma ve bankacılık işlemleri çok kolaylaşmıştır. Bu, insanlığa ciddi zaman ve maliyet tasarrufu sağlamaktadır. Fakat bu gelişmeler, ticarette rekabeti arttırmakta ve firmaların ... -
Uluslararası Ticarette Akreditifli Ödemeler, Bu Ödeme Yaklaşıma Yönelik İşletmelerin İhracat Davranışı ve Konya’daki İhracatçılar Üzerine Bir Araştırma
(KTO Karatay Üniversitesi, 2023-04)Günümüzde ülkeler mal, hizmet ve ekonomik ilişkilerde bulunur. Bunun nedeni ise dış ticaretin taraflara fayda sağlama potansiyeli taşımasıdır. Dış ticaret kendi içinde ithalat ve ihracat olmak üzere iki bölüme ayrılır. ... -
Uluslararası Ticarette Lojistik Performansın İhracat Performansına ve Firma Performansına Etkisi: Konya İli Üzerine Bir Uygulama
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-01)Son yıllarda küreselleşen dünya şartları nedeniyle sınırların tamamen yok olması ve oluşan yoğun rekabet, ürün ve hizmetlerin daha düşük bütçe ile taşınması gerekliliğini beraberinde getirmiştir. Bundan dolayı da firmaların ...