Author
Now showing items 1-10 of 10
-
Dahilde İşleme Rejimi Uygulamalarının İhracat Performansına Etkisi: Konya İlinde Dahilde İşleme Rejimi Uygulayan Ve Uygulamayan Firmalara Yönelik Bir Araştırma
KÜÇÜKÇOLAK, Gamze (KTO Karatay Üniversitesi, 2021-08)Dünya genelinde tüm ülkelerin ortak hedefi uluslararası pazar alanlarından daha fazla pay alarak gelirlerini artırmaya yöneliktir. Bu sebeple, günümüz dünyasında ülkeler, ihracat oranlarını artırmak için ihracata konu ... -
İhracat Teşviklerinin İncelenmesi ve Firmaların Sipariş Miktarlarına Etkisinin Analizi
TAVBATIR, Melis (KTO Karatay Üniversitesi, 2023-01)Ülke ekonomilerinin ve firmaların yoğun rekabet yaşadığı günümüzde ihracatın yeri çok önemlidir. Dış pazarlara giren ve girdikleri pazarlarda kalıcılık sağlayan firmalar kendi sektörlerinde büyümeleri ile birlikte aynı ... -
İhracat Teşviklerinin Konya İmalat Sanayisi Açısından Değerlendirilmesi
KARABIYIK, Mine (KTO Karatay Üniversitesi, 2022-08)İhracat teşvikleri, firmalara ihracat faaliyetlerinin desteklenmesi için hükümetler tarafından sağlanan desteklerdir. Firmalarda verimliliğin artması, ülkelerde ise ihracat faaliyetlerinin dinamik hale getirilmesi karar ... -
İhracatçı İşletmelerin Karşılaştıkları Lojistik Sorunlar Ve Covid 19’un Etkisi: Konya Gıda Sektörüne Yönelik Bir Araştırma
USLU, Hamza (KTO Karatay Üniversitesi, 2022-01)Küreselleşme sürecinde, ulusların birbirleriyle olan ticaretlerinde lojistik süreçlerin sorunsuz bir şekilde yürütülmesi durumu önemini giderek arttırmaktadır. Firmaların hem yerel hem de uluslararası pazarlardaki ... -
Kripto Paranın Uluslararası Ticarette Ödeme Yöntemi Olarak Kullanılmasına Dair Bir İnceleme
BÜYÜKDOĞAN, Berkay (KTO Karatay Üniversitesi, 2022-07)Günümüz dünyasında teknoloji çok hızlı ilerlemekte ve her geçen gün her alanda dijitalleşme hızlanarak artmaktadır. 2008 yılında Satoshi Nakamoto tarafından iki tarafın karşılıklı güven ve kriptografi ile geleneksel transfer ... -
Marka Bilinirliğinin İhracat Performansına Etkisi: Konya İlinde Bir Uygulama
SELEK, Ahmet (KTO Karatay Üniversitesi, 2021-08)Günümüzde değişen teknoloji ve artan rekabet ortamı ile birlikte ürünlerin kolay satılması durumu ortadan kalkmıştır. Artık markanın müşterinin zihninde yer etmesini sağlamak ve müşteri sadakati oluşturmak önemli bir hale ... -
Markalaşma Kavramının Uluslararası Pazarlama Çerçevesinde İncelenmesi: Ofis Mobilya Sektöründe Bir Uygulama
ŞEKEROĞLU, Seda (KTO Karatay Üniversitesi, 2021-07)Firmalar uluslararasılaşma süreçlerinde rakipleri ile rekabet ederek ayakta kalabilmek için mevcut markalarını global ölçüde geliştirmeye başlamışlardır. Günümüzde ise dünyada hızlı değişimlere bağlı olarak markalaşma ... -
Türkiye Dış Ticaretinin Lojistik Performans Çerçevesinde Değerlendirilmesi
MEŞİN, Kevser (KTO Karatay Üniversitesi, 2022-04)Küreselleşme, teknolojik gelişmeler ve ticaret ağının genişlemesiyle birlikte uluslararası ticaret hız kazanmış ve ülkelerin ekonomik gücündeki en önemli unsur haline gelmiştir. Tüm ülkeler, rekabetçi ortamda ticaretteki ... -
Uluslararası Ticarette Lojistik Performansın İhracat Performansına ve Firma Performansına Etkisi: Konya İli Üzerine Bir Uygulama
BALTA, Damla (KTO Karatay Üniversitesi, 2022-01)Son yıllarda küreselleşen dünya şartları nedeniyle sınırların tamamen yok olması ve oluşan yoğun rekabet, ürün ve hizmetlerin daha düşük bütçe ile taşınması gerekliliğini beraberinde getirmiştir. Bundan dolayı da firmaların ... -
Uluslararası Ticarette Ürün Ve Fiyat Adaptasyonunun İhracat Performansına Etkisi: Konya imalat Sanayinde Bir Uygulama
AKAY, Hatice (KTO Karatay Üniversitesi, 2021-03)Günümüzde küreselleşmenin etkisiyle birlikte ulusal pazarlama, ülke ekonomisinin ve firmaların büyümesi açısından en önemli faktörler arasında görülmektedir. Günümüz rekabet koşullarında firmaların yoğun rekabet ortamında ...