Author
Now showing items 1-7 of 7
-
Altman Z-Skoru ve Ohlson O-Skoru Modelleri İle İthalat ve İhracat Yapan Şirketlerin İflas Ve Finansal Sıkıntı Tahminlemesi
YILDIRIMER, Berkan (KTO Karatay Üniversitesi, 2022-08)COVID-19’un ekonomik etkilerinin ve veriler itibariyle ülkemizdeki mali kriz halinin şirketleri etkileyen göstergelerinin olması sebebiyle bu çalışma yapılmıştır. Özel sektördeki endüstriyel ticaret şirketlerinin finansal ... -
Demir veya Çelikten Eşya Ürün Grubunda Türkiye’nin Rekabet Gücü ve Lojistik Performans Endeksine Göre Konumunun Analizi
FİDAN, Hüseyin (KTO Karatay Üniversitesi, 2021-01)Demir-çelik-metal hammaddeleri girdisi ile imalatı yapılan ürünler Türkiye’nin ihracatında ve istihdamda önemli bir yere sahiptir. Bu bağlamda, GTİP 6 ölçeğinde demir veya çelikten eşya ürün grubunun rekabet gücü incelenmiştir. ... -
Firmaların Risk Tutumlarının Uluslararası Pazar Seçimi Üzerindeki Etkisi
SHABAN, Ahmed A.A. (KTO Karatay Üniversitesi, 2022-01)Uluslararası pazar seçimi, ortaklar, yeni müşteriler veya teslimat noktaları aracılığıyla işleri yurtdışına genişletmeyi düşünen firmalar için önemli bir husustur. Firmalar bu yeni fırsata yatırım yapabilir ve bu nedenle ... -
İhracat Teşviklerinin Türk Otomotiv Sektörü İhracatındaki Etkileri
KAMACI, Büşra (KTO Karatay Üniversitesi, 2022-02)İhracat teşvikleri, işletmeleri belirli mal veya hizmet türlerini ihraç etmeye teşvik etmek için tasarlanmış düzenleyici, yasal, parasal veya vergi programlarıdır. İhracat, bir ülkede üretilen ve daha sonra satış veya ... -
İhracat Yapan İşletmelerin Rekabet Stratejileri ve Sürdürülebilirliğin Firma İhracat Performansına Etkisi
KARAKOÇ, Mustafa (KTO Karatay Üniversitesi, 2022-07)Sürdürülebilirlik gelecek nesillerin kendi ihtiyaçlarını karşılayabilmesi anlamında kritik öneme sahip olan kavramlardan birisidir. Günümüzde her alanda önem kazanmış olan sürdürülebilirlik, ihracat yapan işletmelerin ... -
İhracatta Hedef Pazar Belirlemede Makro Çevre Unsurlarının Rolü
YILMAZ, Mustafa (KTO Karatay Üniversitesi, 2022-08)İhracata yönelik yeni pazarların seçilmesi sürecinde hedef pazar seçiminin işletmeler için önemi büyüktür. Uluslararası hedef pazar seçim sürecine girmeden önce işletmelerin pazarın genel koşullarını kavrayabilmesi için; ... -
Tüketicinin Anlık Satın Alma Davranışında Viral Pazarlamanın Etkisi
YAPALI, Leyla (KTO Karatay Üniversitesi, 2022-02)Teknolojinin gelişmesi ve internet kullanımının günümüzde hızla artmasının sonucu olarak, firmaların potansiyel pazar hacimleri artmış ve aynı zamanda rakipleri de katlanarak artmıştır. Bu nedenle, pazarlama stratejilerinin ...