Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans
Recent Submissions
-
Ebeveyn Tutumlarının 7-12 Yaş Özel Yetenekli Çocukların Sosyal Becerilerine Etkisi Ve Çocukların Mizah Becerilerinin Aracı Rolü
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-02)Bu araştırmada; ebeveyn tutumlarının 7-12 yaş özel yetenekli çocukların sosyal becerilerine etkisi bu süreçte çocukların mizah becerilerinin aracı rolü incelenmiştir. Nicel araştırma yöntemi olan ilişkisel tarama modeli ... -
5-6 Yaş Çocukların Mizaç Özellikleri İle Öz Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişkide Ebeveyn Ve Öğretmen Duygu Sosyalleştirme Davranışlarının Aracı Ve Düzenleyici Etkilerinin İncelenmesi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-02)Bu araştırmanın amacı 5-6 yaş aralığındaki çocukların olumsuz mizaç özellikleri ile öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkide ebeveyn ve öğretmen duygu sosyalleştirme davranışlarının aracı ve düzenleyici etkilerini ... -
Sınıfa Uyum Öğretmen Gözlem Kontrol Listesinin Türkçeye Uyarlanması Ve Koronavirüs (Covıd-19) Pandemi Döneminde Eğitime Verilen Zorunlu Aradan Sonra 5-11 Yaş Çocuklarının Sınıfa Uyum Düzeylerinin İncelenmesi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-02)Bu araştırmanın amacı COVID-19 pandemi döneminde eğitime verilen zorunlu aradan sonra 5-11 yaş çocuklarının sınıfa uyum düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu küme ... -
4-6 Yaş Çocukların Ekran Kullanım Alışkanlıkları İle Öz Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişki
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-02)4-6 yaş çocukların ekran kullanım alışkanlıkları ile öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelendiği bu çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Karaman il merkezinde ikamet eden, 2020-2021 ... -
4-6 Yaş Çocuğu Olan Asker Babalara Ve Eşlerine Verilen “Çocukları Dikkate Almak” Programının Etkililiğinin İncelenmesi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-02)Değişen toplum yapısıyla birlikte babalar kendilerini çocuğunun yaşamına dâhil edebilmek için farklı arayışlara girmişlerdir. Bu arayış ebeveynler için hazırlanan ebeveyn müdahale programlarıyla cevap bulmuştur. Yapılan ... -
Öykülerle Terapi Programının Dil Ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocukların Duygu Yönetimi Becerilerine Etkisi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-09)Bu araştırmanın amacı, Öykülerle Terapi Programının dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların duygu yönetimi becerilerine olan etkisinin incelenmesidir. Tek grup öntestsontest kontrol grupsuz deneysel desenin kullanıldığı ... -
Meslek Liselerine Devam Eden Öğrencilerin Akran Zorbalığı Ve Sosyal Becerileri Arasındaki İlişki: Konya Örneği
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-09)Araştırmanın amacı: meslek lisesine devam eden öğrencilerin akran zorbalığı ve sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek ve bu değişkenlerin katılımcıların demografik özelliklerine göre değerlendirilmesidir. ... -
Özel Öğrenme Güçlüğüne Sahip Çocukların İnternet Bağımlılığı, Denetim Odağı İle Aile İçi İlişkilerinin İncelenmesi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-09)Bu çalışmanın amacı, özel öğrenme güçlüğü tanısı almış, bir özel eğitim ve rehabilitasyon merkezine devam eden 14-16 yaş arası çocukların internet bağımlılığı, denetim odağı ve aile içi ilişkilerini incelemektir. Bu çalışma, ... -
Türkiye’den Ulusötesi Göç Etmiş Ebeveynlerin Özyeterlik İnançları ve Okul Öncesi Dönemdeki Çocuklarının Duygu Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişki
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-09)Bu çalışma, Türkiye’den ulusötesi göç etmiş ebeveynlerin öz yeterlik inançları ve okul öncesi dönemdeki çocuklarının duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla nicel araştırma türünde yürütülmüştür. ...