Marka Bilinirliğinin İhracat Performansına Etkisi: Konya İlinde Bir Uygulama
Abstract
Günümüzde değişen teknoloji ve artan rekabet ortamı ile birlikte ürünlerin kolay satılması durumu ortadan kalkmıştır. Artık markanın müşterinin zihninde yer etmesini sağlamak ve müşteri sadakati oluşturmak önemli bir hale gelmiştir. İşletmeler için sadece ulusal anlamda marka olmak yeterli gelmemektedir markasını uluslararası anlamda da popüler hale getirmek önem arz etmektedir. İşletmeler ürünlerini uluslararası pazarlara sunmadan önce kendilerinin rekabet edebileceği pazarları seçmeli ve o pazarlarda faaliyet göstererek işletmesinin ihracat performansını artırması gerekmektedir. Bu çalışmamın ilk bölümünde marka ve uluslararası marka ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Marka bilinirliği ve marka bilinirliğinin önemi, uluslararası marka geliştirme ve markalaşama da uluslararasılaşmanın neden gerekli olduğu, uluslararası markaları etkileyen faktörlere yer verilmiştir. Ayrıca Turquality programı hakkında bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde, ihracatın tanımı, ihracatın önemi, türleri, ihracat performansının ne olduğu ve ihracat performansını etkileyen faktörlere yer verilmiştir. Son bölümde ise Konya ilinde Tarım Makineleri sektöründe faaliyet gösteren 60 firma üzerinde bir uygulama yapılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda çalışmaya konu olan işletmelerin marka bilinirliklerinin ihracat performansları üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiş olup işletmelerin ihracat yetenekleri arttıkça ihracat performanslarının da arttığı ortaya konulmuştur.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..