Marka Bilinirliğinin İhracat Performansına Etkisi: Konya İlinde Bir Uygulama

Günümüzde değişen teknoloji ve artan rekabet ortamı ile birlikte ürünlerin kolay satılması durumu ortadan kalkmıştır. Artık markanın müşterinin zihninde yer etmesini sağlamak ve müşteri sadakati oluşturmak önemli bir hale gelmiştir. İşletmeler için sadece ulusal anlamda marka olmak yeterli gelmemektedir markasını uluslararası anlamda da popüler hale getirmek önem arz etmektedir. İşletmeler ürünlerini uluslararası pazarlara sunmadan önce kendilerinin rekabet edebileceği pazarları seçmeli ve o pazarlarda faaliyet göstererek işletmesinin ihracat performansını artırması gerekmektedir. Bu çalışmamın ilk bölümünde marka ve uluslararası marka ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Marka bilinirliği ve marka bilinirliğinin önemi, uluslararası marka geliştirme ve markalaşama da uluslararasılaşmanın neden gerekli olduğu, uluslararası markaları etkileyen faktörlere yer verilmiştir. Ayrıca Turquality programı hakkında bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde, ihracatın tanımı, ihracatın önemi, türleri, ihracat performansının ne olduğu ve ihracat performansını etkileyen faktörlere yer verilmiştir. Son bölümde ise Konya ilinde Tarım Makineleri sektöründe faaliyet gösteren 60 firma üzerinde bir uygulama yapılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda çalışmaya konu olan işletmelerin marka bilinirliklerinin ihracat performansları üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiş olup işletmelerin ihracat yetenekleri arttıkça ihracat performanslarının da arttığı ortaya konulmuştur.

Erişime Açık
Görüntülenme
5
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Marka Bilinirliğinin İhracat Performansına Etkisi: Konya İlinde Bir Uygulama
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
SELEK, Ahmet
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Marka
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İhracat
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
CURA, Fatih
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2021
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-01-03T12:17:56Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-01-03T12:17:56Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Günümüzde değişen teknoloji ve artan rekabet ortamı ile birlikte ürünlerin kolay satılması durumu ortadan kalkmıştır. Artık markanın müşterinin zihninde yer etmesini sağlamak ve müşteri sadakati oluşturmak önemli bir hale gelmiştir. İşletmeler için sadece ulusal anlamda marka olmak yeterli gelmemektedir markasını uluslararası anlamda da popüler hale getirmek önem arz etmektedir. İşletmeler ürünlerini uluslararası pazarlara sunmadan önce kendilerinin rekabet edebileceği pazarları seçmeli ve o pazarlarda faaliyet göstererek işletmesinin ihracat performansını artırması gerekmektedir. Bu çalışmamın ilk bölümünde marka ve uluslararası marka ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Marka bilinirliği ve marka bilinirliğinin önemi, uluslararası marka geliştirme ve markalaşama da uluslararasılaşmanın neden gerekli olduğu, uluslararası markaları etkileyen faktörlere yer verilmiştir. Ayrıca Turquality programı hakkında bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde, ihracatın tanımı, ihracatın önemi, türleri, ihracat performansının ne olduğu ve ihracat performansını etkileyen faktörlere yer verilmiştir. Son bölümde ise Konya ilinde Tarım Makineleri sektöründe faaliyet gösteren 60 firma üzerinde bir uygulama yapılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda çalışmaya konu olan işletmelerin marka bilinirliklerinin ihracat performansları üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiş olup işletmelerin ihracat yetenekleri arttıkça ihracat performanslarının da arttığı ortaya konulmuştur.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5155
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms