Özel Öğrenme Güçlüğüne Sahip Çocukların İnternet Bağımlılığı, Denetim Odağı İle Aile İçi İlişkilerinin İncelenmesi
Abstract
Bu çalışmanın amacı, özel öğrenme güçlüğü tanısı almış, bir özel eğitim ve rehabilitasyon merkezine devam eden 14-16 yaş arası çocukların internet bağımlılığı, denetim odağı ve aile içi ilişkilerini incelemektir. Bu çalışma, özel öğrenme güçlüğü tanısı almış 14-16 yaş grubu çocukların internet bağımlılığı, iç-dış denetim odağı ve aile içi değerlendirmelerinin arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik, ilişkisel tarama modelindedir. Çalışma grubunu özel öğrenme güçlüğü tanısı almış ve Konya, Aksaray, Karaman, Ankara merkez ilçelerindeki özel eğitim kurumlarına devam eden 14-16 yaş arası 386 çocuk oluşturmuştur. Çalışma grubunu oluşturan çocukların 148’i kadın, 238’i erkektir. Araştırmada veri toplama araçları olarak çocukların internet bağımlılığını ölçmek amacıyla “Young İnternet Bağımlılığı Ölçeği”, içten mi dıştan mı denetimli olduğunu tespit etmek amacıyla “Nowicki-Strickland İç-Dış Denetim Odağı Ölçeği” ve aile ilişkilerini tespit etmek amacıyla ise “Aile Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Özel öğrenme güçlüğüne sahip çocukların internet bağımlılığı seviyesinin yüksek olduğu, iç denetimli oldukları ve sağlıksız aile işlevlerine sahip oldukları belirlenmiştir. Özel öğrenme güçlüğü olan 14-16 yaş arasındaki çocukların internet bağımlılığı düzeyleri ile aile değerlendirme düzeyleri arasında pozitif yönde, internet bağımlılığı düzeyleri ile denetim odağı düzeyleri arasında negatif yönde, aile değerlendirme düzeyleri ile denetim odağı düzeyleri incelendiğinde ise negatif yönde bir ilişki olduğu görülmüştür.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..