Dspace@KTO Karatay
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Dspace@KTO Karatay
  • ENSTITULER
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • İşletme Doktora Programı
  • View Item
  •   Dspace@KTO Karatay
  • ENSTITULER
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • İşletme Doktora Programı
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kapalı Döngü Tedarik Zincirinde Sürdürülebilir Lojistik ve Yer Seçimi İçin Bir Karma Tamsayılı Programlama Modeli Önerisi

GÖRGÜLÜ, Hasan
  • BibTex
  • EndNote (RIS)
Loading
NameSizeDescription
Hasan GÖRGÜLÜ (10380555).pdf1.621MbPDF
Thumbnail
Date
2021-01
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5199
Metadata
Show full item record
Abstract
Günümüzde, iklim değişikliği ve küresel ısınma öneminin artmasıyla, dünyada tedarik zincirlerinin çevresel etkilerini azaltmayı amaçlayan birçok mevzuat ve düzenleme yayınlanmıştır. Bu nedenle, Yeşil Tedarik Zinciri Yönetimi (YTZY) şirketler için önemli bir paradigma olarak ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada, çevresel hususlar yeni bir Kapalı Döngü Tedarik Zinciri (KDTZ) Modeli ile incelenmiştir. Potansiyel tesislerin teknoloji seviyelerine (düşük, orta, yüksek) ilişkin toplam tedarik zinciri maliyeeti ve karbondioksit emisyonunu minimize etmek amacıyla yeni ve kullanılmış ürünler için tesisler, toplama merkezleri ve yenileme merkezlerinin optimal yerleşimine karar vermek üzere yeşil veya sürdürülebilir yer seçimi ve ulaşım konuları ele alınmıştır. Burada, düşük teknoloji seviyesi, tesislerde daha düşük tesis sabit maliyeti, ancak daha yüksek karbondioksit emisyon seviyesini; yüksek teknoloji seviyesi ise tesislerde daha yüksek tesis sabit maliyeti ancak daha düşük çevresel maliyetleri ifade etmektedir. Önerilen model, yeşil ulaşım vasıtasıyla taşıma maliyeti ve karbondioksit emisyon maliyeti arasında bir denge oluşturmaktadır. Şebekedeki tüm ulaşımların, taşıma için üç farklı tipte taşıtın kullanıldığı bir lojistik firmasından sağlandığı kabul edilmiştir. Bu araç tiplerinin her biri ile taşınabilen yük aralıkları önceden belirlenmiştir. Büyük boyutlu kamyonlar seçilerek taşıma masrafları azaltılabilmektedir ancak bu durum küçük boyutlu kamyonlarla karşılaştırıldığında olumsuz çevresel etkilere neden olmaktadır. Bu tür çatışmalarla başa çıkmak için bir Karma Tamsayılı Doğrusal Programlama (MILP) Modeli önerilmiştir. Geliştirilen modelin etkinliğini göstermek için sayısal bir örnek uygulanmış ve analiz edilmiştir....  Show more  Show less
Keyword
Yeşil Tedarik Zinciri Yönetimi; Karbondioksit Emisyonu; Yeşil Yer Seçimi; Yeşil Ulaşım; Yük Aralığı
Item type
Tez
Collections
  • İşletme Doktora Programı [5]

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini
 

 


sherpa/romeo

Browse

Communities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini