Dspace@KTO Karatay
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Dspace@KTO Karatay
  • ENSTITULER
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • İşletme Doktora Programı
  • View Item
  •   Dspace@KTO Karatay
  • ENSTITULER
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • İşletme Doktora Programı
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türkiye Mobil Sektöründe Abone Kaybı Tahminlemesi

SUCU, Mustafa Çağrı
  • BibTex
  • EndNote (RIS)
Loading
NameSizeDescription
Mustafa Çağrı SUCU (10389892).pdf1.500MbPDF
Thumbnail
Date
2021-12
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5200
Metadata
Show full item record
Abstract
Mevcut müşterileri elde tutmaya kıyasla yeni müşteri kazanmak işletmeler için hem daha maliyetli hem de daha zahmetli olduğundan hareketle, günümüzde karşılaşılan yoğun rekabet ortamında müşteriyi elde tutma işletmeler için büyük önem arz etmektedir. Mobil iletişim pazarında bu durum özellikle ön plana çıkmaktadır. Bunun neticesi olarak, bağlılığı azalan ve terk etmeye meyilli müşterileri önceden belirleyebilmek, analiz etmek ve çeşitli yöntemler ile müşteri kaybının engellenmesi müşteri ilişkilleri yönetimi yazınında artan bir öneme sahiptir. Türkiye mobil iletişim pazarındaki gelişim sürecinde de telekomünikasyon endüstrisindeki rekabet giderek daha şiddetli hale gelmektedir. Özellikle mobil numara taşıma düzenlemesi daha rekabetçi bir telekomünikasyon pazarı oluşturmayı hedeflemiştir. Ayrıca, düzenleme sonrasında operatörler arası geçişler ve müşteri kaybı hızla artmıştır. Bu tezin amacı, literatürde yer verilen çalışmaları da dikkate alarak Türkiye mobil sektöründe yaşanan müşteri kaybı olgusuna etki eden faktörleri ve bunların ne şekilde etki ettiklerini ortaya koymaktır. Altı bölümden oluşan bu tez çalışmasında, öncelikle mobil iletişim sistemleri ile küresel ve Türkiye mobil telekomünikasyon pazarı hakkında bilgilere yer verilmiştir. Çalışmada müşteri kaybı üzerine yazın incelemesi yapılmış olup, akabinde çalışmanın uygulaması ve bulgulara yer verilmiştir. Son bölümde, çalışmanın elde ettiği sonuçların değerlendirilmesi yapılmış ve bundan sonraki araştırmalar ve mobil iletişim pazarında faaliyet gösteren işletmeler için önerilerde bulunulmuştur....  Show more  Show less
Keyword
Müşteri Kaybı; Churn; Abone kaybı; Mobil hizmetler; Müşteri kayıp tahmini; Müşteri Geçişi; Tüketici davranışı
Item type
Tez
Collections
  • İşletme Doktora Programı [5]

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini
 

 


sherpa/romeo

Browse

Communities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini