Bu tez kapsamında, Türkiye’nin bulunduğu coğrafyanın geçmişi ile birleşmiş, anıtsal eser kimliğinde, modern, güvenilir ve ekolojik mimariye sahip doğal taş binaların inşası için, içi boş çok katmanlı doğal taş duvarın tasarımı ve düzlem içi davranışının araştırılması gerçekleştirilmiştir. Bu duvar geleneksel çok katmanlı doğal taş duvarlardan esinlenmiş ve aradaki fark ise iç ve dış katmanlar arsındaki boşluğun bulunması ve bu katmanların, tez kapsamında geliştirilen metal bağlantı elemanları ile birbirine bağlanmasıdır. Böylece günümüzün mühendislik hizmetlerinden faydalanarak tasarlanan duvarların uygulanması ve doğal taşın verdiği ihtişamla, servis ömrü uzun, mimari geçmişi ve değeri olan yığma binaların inşası için zemin hazırlanmaya amaçlanmıştır. Bu bağlamda kapsamlı literatür araştırılması ardından tasarlanan duvarın düzlem içi mekanik özelliklerinin belirlenmesi için uygun deneyler belirlenmiştir. Deneysel çalışmalar kapsamında önce tasarlanan duvar numunelerde kullanılan bireysel elemanların mekanik özellikleri belirlenmiş ardından duvarın basınç dayanımı, elastisite modülü ve başlangıç kayma dayanımı mikro boyutlu duvar numuneler kullanılarak tespit edilmiştir. Buna ek olarak makro boyutlu duvar numuneler kullanılarak duvarın düzlem içi kayma dayanımı, diyagonal basınç deneyi ile ve tef/hef oranı gibi parametrelerin etkisi, tek eksenli basınç deneyi ile belirlenmiştir. Deneysel çalışmaların ardından tek katmanlı duvarın basınç ve başlangıç kayma dayanımının nümerik modeli tasarlanmış ve analizleri yapılarak deneysel sonuçlarla karşılaştırılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre tasarlanan duvarın uygulanması önerilmiş ve ileride yapılacak çalışmalara ışık tutulmuştur.
Eser Adı (dc.title) | Kesme Taş İle Yapılan Katmanlı Duvarların Deneysel Olarak Araştırılması |
Yayın Türü (dc.type) | Tez |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | ZIA, Ahmad Javid |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Katmanlı Doğal Taş Duvar |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Kenet |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Zıvana |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Kireç Harcı |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Horasan Harcı |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Kesme Doğal Taş |
Yayıncı (dc.publisher) | KTO Karatay Üniversitesi |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | İLGÜN, Abdülkerim |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2020 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2022-01-04T07:47:22Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2022-01-04T07:47:22Z |
Tez Türü (dc.type.thesis) | Doktora |
Özet (dc.description.abstract) | Bu tez kapsamında, Türkiye’nin bulunduğu coğrafyanın geçmişi ile birleşmiş, anıtsal eser kimliğinde, modern, güvenilir ve ekolojik mimariye sahip doğal taş binaların inşası için, içi boş çok katmanlı doğal taş duvarın tasarımı ve düzlem içi davranışının araştırılması gerçekleştirilmiştir. Bu duvar geleneksel çok katmanlı doğal taş duvarlardan esinlenmiş ve aradaki fark ise iç ve dış katmanlar arsındaki boşluğun bulunması ve bu katmanların, tez kapsamında geliştirilen metal bağlantı elemanları ile birbirine bağlanmasıdır. Böylece günümüzün mühendislik hizmetlerinden faydalanarak tasarlanan duvarların uygulanması ve doğal taşın verdiği ihtişamla, servis ömrü uzun, mimari geçmişi ve değeri olan yığma binaların inşası için zemin hazırlanmaya amaçlanmıştır. Bu bağlamda kapsamlı literatür araştırılması ardından tasarlanan duvarın düzlem içi mekanik özelliklerinin belirlenmesi için uygun deneyler belirlenmiştir. Deneysel çalışmalar kapsamında önce tasarlanan duvar numunelerde kullanılan bireysel elemanların mekanik özellikleri belirlenmiş ardından duvarın basınç dayanımı, elastisite modülü ve başlangıç kayma dayanımı mikro boyutlu duvar numuneler kullanılarak tespit edilmiştir. Buna ek olarak makro boyutlu duvar numuneler kullanılarak duvarın düzlem içi kayma dayanımı, diyagonal basınç deneyi ile ve tef/hef oranı gibi parametrelerin etkisi, tek eksenli basınç deneyi ile belirlenmiştir. Deneysel çalışmaların ardından tek katmanlı duvarın basınç ve başlangıç kayma dayanımının nümerik modeli tasarlanmış ve analizleri yapılarak deneysel sonuçlarla karşılaştırılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre tasarlanan duvarın uygulanması önerilmiş ve ileride yapılacak çalışmalara ışık tutulmuştur. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/5201 |