Temel Tasarım Dersinde Sanal Gerçeklik Sistemlerinin Kullanımının Öğrencilerin Öğrenme Sürecine Etkilerinin İncelenmesi

Tasarım ve tasarım eğitimi ile ilgili birçok yeni çalışma yapılmakta ve teknolojik gelişmelerle birlikte kullanılan tasarım araçları değişmektedir. Değişen öğrenci profili ve teknolojik imkânlar, tasarım süreçlerini de etkilemektedir. Bilgisayar teknolojisi, mimari ifade şekillerini geliştirerek dijital ortamda tasarım yapmaya imkân sağlamaktadır. Bu noktada da bilgisayar destekli tasarım kavramı giderek önem kazanmıştır. Teknolojik gelişmelerle birlikte ortaya çıkan Sanal Gerçeklik Sistemleri kullanıcılara mekânı, içinde yürüyerek ve dokunarak deneyimleme imkânı sunmaktadır. Sanal mekânların üretilmesi tasarım sürecindeyken gerçeğe oldukça yakın bir deneyim sağlamaktadır. Sanal gerçeklik sistemleri, mesleki uygulamaların yanında eğitim ve öğretim aracı olarak da kullanılabilmektedir. Sanal ortamda üretilen uygulamalar öğrencilerin öğrenme süreçlerine destek olabilmekte, sürükleyici etkisi ve pratik kullanımı nedeniyle odaklanmış bir tasarım süreci sağlamaktadır. Çalışmada sanal gerçeklik sistemlerinin mimarlık eğitiminin birinci yılında verilen temel tasarım dersinde kullanılması için sanal tasarım uygulamalarının üretilmesi ve bunun öğrenme sürecine etkisinin incelenmesi hedeflenmiştir. 180 mimarlık ve iç mimarlık öğrencisi üzerinde yapılan çalışmada temel tasarım dersinde geleneksel yöntemlerle yapılan bir çalışmanın bu sistem için uyarlanmış halini sanal ortamda gerçekleştirilmesi istenilmiştir. Yapılan anket ve röportajlar sonrasında sanal ortamda verilen hazır nesnelerin tasarım elemanı olarak kullanımı ile öğrencilerin tasarım süreçlerine destek olunduğu ve tasarım alternatiflerinin hızlıca denenmesine imkân sağladığı tespit edilmiştir.

Erişime Açık
Görüntülenme
11
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
18 Mayıs 2024 13:34
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Temel Tasarım Dersinde Sanal Gerçeklik Sistemlerinin Kullanımının Öğrencilerin Öğrenme Sürecine Etkilerinin İncelenmesi
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ŞAHİN, Ali Cihan
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Temel Tasarım
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Tasarım Eğitimi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Algı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Mekan Algısı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sanal Gerçeklik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Öğrenmeyi Öğrenme
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yönlendirilmiş Keşif
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Öğrenme
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Öğrenme Stilleri
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
TERECİ, Ayşegül
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2021
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-01-04T07:48:27Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-01-04T07:48:27Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Doktora
Özet
(dc.description.abstract)
Tasarım ve tasarım eğitimi ile ilgili birçok yeni çalışma yapılmakta ve teknolojik gelişmelerle birlikte kullanılan tasarım araçları değişmektedir. Değişen öğrenci profili ve teknolojik imkânlar, tasarım süreçlerini de etkilemektedir. Bilgisayar teknolojisi, mimari ifade şekillerini geliştirerek dijital ortamda tasarım yapmaya imkân sağlamaktadır. Bu noktada da bilgisayar destekli tasarım kavramı giderek önem kazanmıştır. Teknolojik gelişmelerle birlikte ortaya çıkan Sanal Gerçeklik Sistemleri kullanıcılara mekânı, içinde yürüyerek ve dokunarak deneyimleme imkânı sunmaktadır. Sanal mekânların üretilmesi tasarım sürecindeyken gerçeğe oldukça yakın bir deneyim sağlamaktadır. Sanal gerçeklik sistemleri, mesleki uygulamaların yanında eğitim ve öğretim aracı olarak da kullanılabilmektedir. Sanal ortamda üretilen uygulamalar öğrencilerin öğrenme süreçlerine destek olabilmekte, sürükleyici etkisi ve pratik kullanımı nedeniyle odaklanmış bir tasarım süreci sağlamaktadır. Çalışmada sanal gerçeklik sistemlerinin mimarlık eğitiminin birinci yılında verilen temel tasarım dersinde kullanılması için sanal tasarım uygulamalarının üretilmesi ve bunun öğrenme sürecine etkisinin incelenmesi hedeflenmiştir. 180 mimarlık ve iç mimarlık öğrencisi üzerinde yapılan çalışmada temel tasarım dersinde geleneksel yöntemlerle yapılan bir çalışmanın bu sistem için uyarlanmış halini sanal ortamda gerçekleştirilmesi istenilmiştir. Yapılan anket ve röportajlar sonrasında sanal ortamda verilen hazır nesnelerin tasarım elemanı olarak kullanımı ile öğrencilerin tasarım süreçlerine destek olunduğu ve tasarım alternatiflerinin hızlıca denenmesine imkân sağladığı tespit edilmiştir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5202
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms