Y ve Z Kuşaklarında Sosyal Medya Bağımlılığı Ve Sosyal Medyada Narsisizm

Sosyal medya, Web 2.0 teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte insan yaşamının her alanını etkisi altına almış bir internet uygulamasıdır. Uygulamaların hızlı ve ucuz olması, her alanda erişilebilirliğinin yüksek olması, hem iş hayatı hem de eğlence yaşamıyla ilgili çok geniş bir uygulama alanına sahip olması sosyal medya kullanımını yaygınlaştırmaktadır. Güncel ihtiyaçları takip edebilmek için veya daha geniş kitlelere ulaşabilmek için gereklilik olarak görülen sosyal medya uygulamalarının sunduğu pek çok avantaj kısa zaman içinde sosyal medya bağımlılığı kavramının da oluşmasına sebep olmuştur. Sosyal medya uygulamaları, sunduğu hizmet ve kullanım şekli açısından farklı kuşaklara farklı yönleriyle hizmet etmektedir. Kullanımdaki farklılıklar sebebiyle de bağımlılığın belirtileri de farklılaşmaktadır. Bireysel ve toplumsal iyilik hali için sosyal medyanın kuşaklarda kullanım amaçları ile bağımlılığa götüren sebeplerin açıklanabilmesi önemlidir. Bu nedenle bu çalışmadaki amacımız, Y ve Z kuşaklarında sosyal medya bağımlılığı düzeyini, sosyal medya bağımlılığıyla ilişkili olabilecek sosyodemografik değişkenleri ve sosyal medyada narsisizm düzeyini araştırmaktır. Araştırmaya Y kuşağından 328 birey ile Z kuşağından 354 birey katılmıştır. Katılımcılara sosyodemografik bilgi formu, Sosyal Medya Bağımlılık Ölçeği Yetişkin Formu ve Sosyal Medyada Narsisizm ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 22.0 programında analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre sosyal medya bağımlılığı ve sosyal medyada narsisizm düzeyi Z kuşağında anlamlı olarak yüksektir. Sosyal medya bağımlılığı ile sosyal medyada narsisizm arasında orta düzeyde pozitif ilişki bulunmaktadır ve sosyal medyada narsisizm sosyal medya bağımlılığı varyansının % 22,3’ünü açıklamaktadır.

Erişime Açık
Görüntülenme
60
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
03 Aralık 2024 13:31
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Y ve Z Kuşaklarında Sosyal Medya Bağımlılığı Ve Sosyal Medyada Narsisizm
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
HARMANCI, Mehmet
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Y Kuşağı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Z Kuşağı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Medya Bağımlılığı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Medyada Narsisizm
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
BUDAK, Hatice
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2021
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-01-04T08:12:14Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-01-04T08:12:14Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Sosyal medya, Web 2.0 teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte insan yaşamının her alanını etkisi altına almış bir internet uygulamasıdır. Uygulamaların hızlı ve ucuz olması, her alanda erişilebilirliğinin yüksek olması, hem iş hayatı hem de eğlence yaşamıyla ilgili çok geniş bir uygulama alanına sahip olması sosyal medya kullanımını yaygınlaştırmaktadır. Güncel ihtiyaçları takip edebilmek için veya daha geniş kitlelere ulaşabilmek için gereklilik olarak görülen sosyal medya uygulamalarının sunduğu pek çok avantaj kısa zaman içinde sosyal medya bağımlılığı kavramının da oluşmasına sebep olmuştur. Sosyal medya uygulamaları, sunduğu hizmet ve kullanım şekli açısından farklı kuşaklara farklı yönleriyle hizmet etmektedir. Kullanımdaki farklılıklar sebebiyle de bağımlılığın belirtileri de farklılaşmaktadır. Bireysel ve toplumsal iyilik hali için sosyal medyanın kuşaklarda kullanım amaçları ile bağımlılığa götüren sebeplerin açıklanabilmesi önemlidir. Bu nedenle bu çalışmadaki amacımız, Y ve Z kuşaklarında sosyal medya bağımlılığı düzeyini, sosyal medya bağımlılığıyla ilişkili olabilecek sosyodemografik değişkenleri ve sosyal medyada narsisizm düzeyini araştırmaktır. Araştırmaya Y kuşağından 328 birey ile Z kuşağından 354 birey katılmıştır. Katılımcılara sosyodemografik bilgi formu, Sosyal Medya Bağımlılık Ölçeği Yetişkin Formu ve Sosyal Medyada Narsisizm ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 22.0 programında analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre sosyal medya bağımlılığı ve sosyal medyada narsisizm düzeyi Z kuşağında anlamlı olarak yüksektir. Sosyal medya bağımlılığı ile sosyal medyada narsisizm arasında orta düzeyde pozitif ilişki bulunmaktadır ve sosyal medyada narsisizm sosyal medya bağımlılığı varyansının % 22,3’ünü açıklamaktadır.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5212
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms