Bazı Sosyo-Demografik Değişkenlere Göre Sosyal Hizmet Bölümü Öğrencilerinin Evlilik Tutumlarının İncelenmesi

Sosyal hizmet disiplini, multi-disipliner bir yapısı olan aile danışmanlığı alanında öne çıkan disiplinlerden biridir. Sosyal hizmet bölümü’nde öğrenim gören üniversite öğrencileri mezuniyet sonrası çalışmalarının önemli bir kısmını aile ve evlilik ilişkileri odağında sürdüreceklerdir. Bu araştırmanın amacı, sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin bazı değişkenler (cinsiyet, yaş, gelir durumu, aile yapısı, ebeveyn ilişkileri ve tutumları, sosyal hizmet eğitimi alıyor olma vb.) açısından evliliğe dair tutumlarının incelenmesidir. Çalışma, nicel araştırma yöntemine uygun olarak tasarlanmış olup tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli ekseninde dizayn edilmiştir. Bu doğrultuda 2020-2021 akademik yılında Konya ili örneğinde sosyal hizmet bölümü barındıran dört üniversitenin içerisinde araştırmaya gönüllü olarak katılan 379 öğrenciye evlilik tutumlarını incelemek amacıyla Kişisel Bilgi Formu ve İnönü Evlilik Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin evlilik tutumu puanları yüksek (ort.84,39±16,66) bulunmuştur. Bununla birlikte öğrencilerin yaş, sınıf, aile yapısı, ebeveyn ilişkileri ve tutumları, karşı cinsle ilişki, sosyal hizmet eğitiminin evliliğe bakışına etki etme durumları ile İnönü Evlilik Tutum Ölçeği’nden aldıkları puanlar arasında anlamlı bir farkın (p<0.05) olduğu saptanmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlar doğrultusunda; üniversitelerin sosyal hizmet eğitiminde izleyecekleri müfredatta aile odağında işlenen derslerde evlilik öncesi ve evlilik tutumlarına ilişkin konulara daha fazla yer verilmesi ile sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin evlilik tutumları hakkında daha farklı ve derinlemesine bilgi elde etmeye olanak sağlayacak nitel ve karma yöntemlerle yeni araştırmaların yapılması önerilmektedir.

Erişime Açık
Görüntülenme
6
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
3
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
17 Nisan 2024 13:58
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Bazı Sosyo-Demografik Değişkenlere Göre Sosyal Hizmet Bölümü Öğrencilerinin Evlilik Tutumlarının İncelenmesi
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
BÜYÜKGÖZ, Mehmet Uğur
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Evlilik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Evlilik Tutumu
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Genç Yetişkinlik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Üniversite Öğrencileri
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Hizmet
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Hizmet Öğrencileri
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
ALPTEKİN, Kamil
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2021
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-01-04T08:12:56Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-01-04T08:12:56Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Sosyal hizmet disiplini, multi-disipliner bir yapısı olan aile danışmanlığı alanında öne çıkan disiplinlerden biridir. Sosyal hizmet bölümü’nde öğrenim gören üniversite öğrencileri mezuniyet sonrası çalışmalarının önemli bir kısmını aile ve evlilik ilişkileri odağında sürdüreceklerdir. Bu araştırmanın amacı, sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin bazı değişkenler (cinsiyet, yaş, gelir durumu, aile yapısı, ebeveyn ilişkileri ve tutumları, sosyal hizmet eğitimi alıyor olma vb.) açısından evliliğe dair tutumlarının incelenmesidir. Çalışma, nicel araştırma yöntemine uygun olarak tasarlanmış olup tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli ekseninde dizayn edilmiştir. Bu doğrultuda 2020-2021 akademik yılında Konya ili örneğinde sosyal hizmet bölümü barındıran dört üniversitenin içerisinde araştırmaya gönüllü olarak katılan 379 öğrenciye evlilik tutumlarını incelemek amacıyla Kişisel Bilgi Formu ve İnönü Evlilik Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin evlilik tutumu puanları yüksek (ort.84,39±16,66) bulunmuştur. Bununla birlikte öğrencilerin yaş, sınıf, aile yapısı, ebeveyn ilişkileri ve tutumları, karşı cinsle ilişki, sosyal hizmet eğitiminin evliliğe bakışına etki etme durumları ile İnönü Evlilik Tutum Ölçeği’nden aldıkları puanlar arasında anlamlı bir farkın (p<0.05) olduğu saptanmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlar doğrultusunda; üniversitelerin sosyal hizmet eğitiminde izleyecekleri müfredatta aile odağında işlenen derslerde evlilik öncesi ve evlilik tutumlarına ilişkin konulara daha fazla yer verilmesi ile sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin evlilik tutumları hakkında daha farklı ve derinlemesine bilgi elde etmeye olanak sağlayacak nitel ve karma yöntemlerle yeni araştırmaların yapılması önerilmektedir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5213
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms