Uluslararası Ticarette Ürün Ve Fiyat Adaptasyonunun İhracat Performansına Etkisi: Konya imalat Sanayinde Bir Uygulama
Abstract
Günümüzde küreselleşmenin etkisiyle birlikte ulusal pazarlama, ülke ekonomisinin ve firmaların büyümesi açısından en önemli faktörler arasında görülmektedir. Günümüz rekabet
koşullarında firmaların yoğun rekabet ortamında hayatta kalması ve pazar alanını genişletmesi
için uluslararası pazarlara açılması gerekmektedir. Fakat, firmaların bu açılımı yaparken
uluslararası ve ulusal pazarların farklılıklarını dikkate almaları söz konusudur. Dolayısıyla
firmaların belirlemiş olduğu hedef pazarlara göre ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım
stratejilerini geliştirmesi gerekmektedir. Bu kapsamda yapılan araştırma neticesinde Türkiye’de imalat sanayi sektöründe yer alan firmaların uluslararası ticarette ürün ve fiyat adaptasyonlarının ihracat performansları ile ilişkisinin belirlenmesi gerektiği
düşünülmektedir. Bu nedenle araştırmanın konusu “Uluslararası ticarette ürün ve fiyat
adaptasyonunun ihracat performansına etkisi: Konya imalat Sanayinde Bir Uygulama” olarak
belirlenmiştir. Katılımcı firmalara ilişkin betimleyici istatistiklere göre; imalat sanayi
sektöründe yer alan ihracatçı firmaların performanslarını etkileyen faktörler sırasıyla; “ürün adaptasyonu”, “algılanan ihracat performansı”, “fiyat adaptasyonu”, “firmanın rakiplerine
karşı ihracat faaliyetleri” ve “firmanın ihracat faaliyetlerine yönelik tatmin derecesi” olduğu
belirlenmiştir. Regresyon analizi sonuçlarına göre ise; ürün adaptasyonu ve fiyat adaptasyonunun, ihracat faaliyetlerine yönelik tatmin derecesi, firmaların rakiplerine karşı
ihracat faaliyetleri ve genel ihracat performansları üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..