• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • ENSTİTÜLER
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Uluslararası Ticaret Tezli Yüksek Lisans
  • View Item
  •   DSpace Home
  • ENSTİTÜLER
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Uluslararası Ticaret Tezli Yüksek Lisans
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uluslararası Ticarette Ürün Ve Fiyat Adaptasyonunun İhracat Performansına Etkisi: Konya imalat Sanayinde Bir Uygulama

Thumbnail
View/Open
PDF (1.788Mb)
Date
2021-03
Author
AKAY, Hatice
Metadata
Show full item record
Abstract
Günümüzde küreselleşmenin etkisiyle birlikte ulusal pazarlama, ülke ekonomisinin ve firmaların büyümesi açısından en önemli faktörler arasında görülmektedir. Günümüz rekabet koşullarında firmaların yoğun rekabet ortamında hayatta kalması ve pazar alanını genişletmesi için uluslararası pazarlara açılması gerekmektedir. Fakat, firmaların bu açılımı yaparken uluslararası ve ulusal pazarların farklılıklarını dikkate almaları söz konusudur. Dolayısıyla firmaların belirlemiş olduğu hedef pazarlara göre ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım stratejilerini geliştirmesi gerekmektedir. Bu kapsamda yapılan araştırma neticesinde Türkiye’de imalat sanayi sektöründe yer alan firmaların uluslararası ticarette ürün ve fiyat adaptasyonlarının ihracat performansları ile ilişkisinin belirlenmesi gerektiği düşünülmektedir. Bu nedenle araştırmanın konusu “Uluslararası ticarette ürün ve fiyat adaptasyonunun ihracat performansına etkisi: Konya imalat Sanayinde Bir Uygulama” olarak belirlenmiştir. Katılımcı firmalara ilişkin betimleyici istatistiklere göre; imalat sanayi sektöründe yer alan ihracatçı firmaların performanslarını etkileyen faktörler sırasıyla; “ürün adaptasyonu”, “algılanan ihracat performansı”, “fiyat adaptasyonu”, “firmanın rakiplerine karşı ihracat faaliyetleri” ve “firmanın ihracat faaliyetlerine yönelik tatmin derecesi” olduğu belirlenmiştir. Regresyon analizi sonuçlarına göre ise; ürün adaptasyonu ve fiyat adaptasyonunun, ihracat faaliyetlerine yönelik tatmin derecesi, firmaların rakiplerine karşı ihracat faaliyetleri ve genel ihracat performansları üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5219
Collections
  • Uluslararası Ticaret Tezli Yüksek Lisans [23]





Creative Commons License
DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 



| Yönerge | Rehber | İletişim |

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV