Sosyal Medya Bağlamında Aldatma

Bu araştırmada gün geçtikçe artan sosyal medya kullanımının, çiftlerin aldatma eğilimleri üzerine etkileri incelenmiştir. Bunun yanı sıra sosyal medya bağımlılığının ve aldatma eğiliminin, cinsiyet, gelir düzeyi, hayata bakış açısı, eğitim durumu, çocuk sayısı gibi bir takım değişkenler arası ilişkileri de araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma evreni; Konya ili merkez Selçuklu, Meram ve Karatay ilçelerinde yaşayan 18-50 yaş grubu 60 kadın ve 60 erkek olmak üzere toplam 120 bireyden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi, evreni temsil gücünün yüksek olması adına 30 evli, 30 nişanlı 30 sevgili ve 30 flört sahibi olacak şekilde 4 kategoriye ayıran kota örnekleme yöntemi olarak belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket ve “Aldatma Eğilimi Sebepleri Ölçeği (AESÖ)” ile “Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Yetişkin Formu (SMBÖ-YF)” kullanılmıştır. Verilerin analizinde ölçeklerin ve demografik değişkenlerin normal dağılıma uygunluğunun belirlenmesi için Kolmogorov-Smirnov testi uygulanmıştır. Araştırma sonucuna göre; sosyal medya bağımlılığının aldatma eğilimi sebeplerine ait toplam puan ile ilişkili olmadığı belirlenmiştir. Ancak partnerden uzaklaşmayı oluşturan sebepler, cinsellik ile ilgili sorunlar ve farklı ilişki boyutlarının sosyal medya bağımlılığı ile ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonunda katılımcıların sosyal medya bağımlılığının yaş grubu, eğitim düzeyi ve gelir düzeyi kapsamında anlamlı düzeyde fark gösterdiği; cinsiyet, ilişki durumu, çocuk sahibi olma durumu ve hayata bakış açısına göre anlamlı düzeyde fark göstermediği sonucu elde edilmiştir. Aldatma eğilimi sebeplerinde ise cinsiyet, eğitim düzeyi ve hayata bakış açısına göre anlamlı düzeyde fark gösterdiği; yaş grubu, ilişki durumu, gelir düzeyi ve çocuk sahibi olma durumuna göre ise anlamlı düzeyde fark göstermediği belirlenmiştir. Ek olarak, katılımcıların sosyal medya bağımlılığının ile aldatma eğilimi sebeplerine ait partnerden uzaklaşmayı oluşturan sebepler ve cinsellikle ilgili sorunlar boyutları arasında negatif; farklı ilişki boyutu arasında ise pozitif yönde ve anlamlı düzeyde ilişki olduğu sonucu elde edilmiştir.

Erişime Açık
Görüntülenme
87
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
2
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
13 Ekim 2024 20:35
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Sosyal Medya Bağlamında Aldatma
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
TECER, Hatice
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Aldatma
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Bağlanma
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Çatışma
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İlişki Doyumu
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kıskançlık
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Romantik İlişkiler
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Medya
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Medya Bağımlılığı
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
SUNAR, Füsun
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2021
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-01-04T08:22:28Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-01-04T08:22:28Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Bu araştırmada gün geçtikçe artan sosyal medya kullanımının, çiftlerin aldatma eğilimleri üzerine etkileri incelenmiştir. Bunun yanı sıra sosyal medya bağımlılığının ve aldatma eğiliminin, cinsiyet, gelir düzeyi, hayata bakış açısı, eğitim durumu, çocuk sayısı gibi bir takım değişkenler arası ilişkileri de araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma evreni; Konya ili merkez Selçuklu, Meram ve Karatay ilçelerinde yaşayan 18-50 yaş grubu 60 kadın ve 60 erkek olmak üzere toplam 120 bireyden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi, evreni temsil gücünün yüksek olması adına 30 evli, 30 nişanlı 30 sevgili ve 30 flört sahibi olacak şekilde 4 kategoriye ayıran kota örnekleme yöntemi olarak belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket ve “Aldatma Eğilimi Sebepleri Ölçeği (AESÖ)” ile “Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Yetişkin Formu (SMBÖ-YF)” kullanılmıştır. Verilerin analizinde ölçeklerin ve demografik değişkenlerin normal dağılıma uygunluğunun belirlenmesi için Kolmogorov-Smirnov testi uygulanmıştır. Araştırma sonucuna göre; sosyal medya bağımlılığının aldatma eğilimi sebeplerine ait toplam puan ile ilişkili olmadığı belirlenmiştir. Ancak partnerden uzaklaşmayı oluşturan sebepler, cinsellik ile ilgili sorunlar ve farklı ilişki boyutlarının sosyal medya bağımlılığı ile ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonunda katılımcıların sosyal medya bağımlılığının yaş grubu, eğitim düzeyi ve gelir düzeyi kapsamında anlamlı düzeyde fark gösterdiği; cinsiyet, ilişki durumu, çocuk sahibi olma durumu ve hayata bakış açısına göre anlamlı düzeyde fark göstermediği sonucu elde edilmiştir. Aldatma eğilimi sebeplerinde ise cinsiyet, eğitim düzeyi ve hayata bakış açısına göre anlamlı düzeyde fark gösterdiği; yaş grubu, ilişki durumu, gelir düzeyi ve çocuk sahibi olma durumuna göre ise anlamlı düzeyde fark göstermediği belirlenmiştir. Ek olarak, katılımcıların sosyal medya bağımlılığının ile aldatma eğilimi sebeplerine ait partnerden uzaklaşmayı oluşturan sebepler ve cinsellikle ilgili sorunlar boyutları arasında negatif; farklı ilişki boyutu arasında ise pozitif yönde ve anlamlı düzeyde ilişki olduğu sonucu elde edilmiştir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5221
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms