Doğal Dil İşleme Ve Kümeleme Yöntemleri İle Müşteri Yorumlarının İncelenmesi
Abstract
Alışverişte internet kullanımının artması ile birlikte metin içerikli müşteri incelemeleri
her geçen gün artmaktadır. Müşteri incelemeleri, ürün alımlarında ve hizmet alımlarında
dikkate alınmaktadır. Müşteri karar verme süreçlerinde etkili olan müşteri incelemeleri
şirketler için oldukça önemlidir. Ürün satışlarına direk etkisi düşünüldüğünde, şirketler
sosyal medya ve internet yorumlarını cevaplamak ve yönetmek için istihdam
sağlamaktadır. Ayrıca, müşteri yorumları yanıltıcı veya yönlendirici de olabilmekte,
çeşitli yazılımsal araçlar ile manipüle edilebilmektedir. Makine öğrenmesi kullanarak
benzer yorumların tespit edilmesi amaçlanan bu tez çalışmasında, Türkiye otelleri ile
ilgili otel yorumları Python programlama dilinde geliştirilen bir araç ile otomatik olarak
toplanarak bir veri kümesi oluşturulmuştur. Oluşturulan veri kümesi metin kümeleme
yöntemi kullanılarak tez çalışmasında açıklanan yöntemlerle tasniflenmiştir. Bu tasnif
etmenin sonucunda, birbirine benzer olan birçok yorumun farklı zamanlarda ve farklı
işletmeler için oluşturulduğu tespit edilmiş, benzerlikler tespit edilen kümeler ve farklı
yorum örnekleri tablolar halinde sunulmuştur.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..