Markalaşma Kavramının Uluslararası Pazarlama Çerçevesinde İncelenmesi: Ofis Mobilya Sektöründe Bir Uygulama

Firmalar uluslararasılaşma süreçlerinde rakipleri ile rekabet ederek ayakta kalabilmek için mevcut markalarını global ölçüde geliştirmeye başlamışlardır. Günümüzde ise dünyada hızlı değişimlere bağlı olarak markalaşma düzeyinde oldukça önemli gelişmeler yaşanmaktadır. Ulusal sınırlar ile yetinmeyerek dış pazarlara girmek isteyen firmalar da bütün risklere rağmen fırsatlar çerçevesinde bir yarışa girmektedirler. Firmaların dış pazarlara açılmalarının arkasında ülke dışına hizmet sağlamak, tüketicilerin gereksinimlerine uygun ürün sağlamak ve ülkelerinin kalkınmasına katkıda bulunarak firmanın kârını arttırmak gibi nedenleri vardır. Yabancı ülkelerdeki ticari faaliyetlerinde firmalar, resesyon ya da düşüşü en az seviyeye indirmek için aktif olarak değişik ülke pazarlarında görülmektedir. Aynı zamanda firmalar markalaşma ile beraber alıcıya değer katarak saygınlık kazanırlar. Böylelikle Turquality programı firmaya ve müşteriye marka bilincini aşılamaktadır. Bu çalışmada; uluslararası pazarlama kavramı başta olmak üzere, stratejileri doğrultusunda marka olma yolunda karşılaşılan adımlardan ve bu faktörler doğrultusunda gerçekleştirilen araştırmadan elde edilen bulguların sonucu değerlendirilmiştir.

Erişime Açık
Görüntülenme
7
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Markalaşma Kavramının Uluslararası Pazarlama Çerçevesinde İncelenmesi: Ofis Mobilya Sektöründe Bir Uygulama
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ŞEKEROĞLU, Seda
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Uluslararası Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Marka
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Markalaşma
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Uluslararası Markalaşma Süreci
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Turquality
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
CURA, Fatih
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2021
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-01-04T09:10:30Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-01-04T09:10:30Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Firmalar uluslararasılaşma süreçlerinde rakipleri ile rekabet ederek ayakta kalabilmek için mevcut markalarını global ölçüde geliştirmeye başlamışlardır. Günümüzde ise dünyada hızlı değişimlere bağlı olarak markalaşma düzeyinde oldukça önemli gelişmeler yaşanmaktadır. Ulusal sınırlar ile yetinmeyerek dış pazarlara girmek isteyen firmalar da bütün risklere rağmen fırsatlar çerçevesinde bir yarışa girmektedirler. Firmaların dış pazarlara açılmalarının arkasında ülke dışına hizmet sağlamak, tüketicilerin gereksinimlerine uygun ürün sağlamak ve ülkelerinin kalkınmasına katkıda bulunarak firmanın kârını arttırmak gibi nedenleri vardır. Yabancı ülkelerdeki ticari faaliyetlerinde firmalar, resesyon ya da düşüşü en az seviyeye indirmek için aktif olarak değişik ülke pazarlarında görülmektedir. Aynı zamanda firmalar markalaşma ile beraber alıcıya değer katarak saygınlık kazanırlar. Böylelikle Turquality programı firmaya ve müşteriye marka bilincini aşılamaktadır. Bu çalışmada; uluslararası pazarlama kavramı başta olmak üzere, stratejileri doğrultusunda marka olma yolunda karşılaşılan adımlardan ve bu faktörler doğrultusunda gerçekleştirilen araştırmadan elde edilen bulguların sonucu değerlendirilmiştir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5238
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms