Dspace@KTO Karatay
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Dspace@KTO Karatay
  • ENSTITULER
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • İnsan Kaynakları ve Sosyal Güvenlik Tezli Yüksek Lisans
  • View Item
  •   Dspace@KTO Karatay
  • ENSTITULER
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • İnsan Kaynakları ve Sosyal Güvenlik Tezli Yüksek Lisans
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kadın Akademisyenlerin Cam Tavan Sendromu Üzerine Bir Araştırma: Uganda İslam Üniversitesi Örneği

NAKKAZİ, Tahiah
  • BibTex
  • EndNote (RIS)
Loading
NameSizeDescription
Tahiah NAKKAZİ (10406854).pdf1.863MbPDF
Thumbnail
Date
2021-06
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5254
Metadata
Show full item record
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Uganda'daki yükseköğretim kurumlarında kadın akademisyenler için cam tavan engellerini belirlemektir. Bu doğrultuda araştırmacı, Uganda İslam Üniversitesi'ndeki (IUIU) kadın akademisyenler üzerinde araştırma gerçekleştirmiştir. Bu araştırmanın temel amacı, yükseköğretim kurumlarında çalışan kadın akademisyenlerin cam tavan bariyerlerinin varlığını ve cam tavan algılarını ölçmek ve üst yönetim pozisyonlarına yükselmeleri için cam tavan bariyer bileşenlerinin neler olduğunu beelirlemektir. Araştırmada çevrimiçi anket kullanılarak nicel bir araştırma tasarımı kullanılmıştır. Bu çalışmada 180 örneklem sayı evreni temsil etmektedir. Bunlardan 152’si ise amaçlı bir örneklem olarak kullanılmıştır. Nicel veriler, Sosyal Bilimler için İstatistik paketi (SPSS) kullanılarak analiz edilmiş ve sonuçlar, frekans ve yüzdeleri veren tablolar ve çizelgelerde özetlenmiştir. Çalışmanın tanımlayıcı istatistiksel bulguları, IUIU'daki kadın akademisyenlerin kariyerlerinde ilerlemede hala cam tavan sendromu ile karşı karşıya olduklarını göstermiştir. Tek Yönlü ANOVA analizi sonuçları, kadın akademisyenlerin medeni durumlarının Cam Tavan Sendromu (CTS) algısında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığını göstermiştir. Kadın Akademisyenlerin yaş grupları, meslek unvanları ve CTS algılarına göre anlamlı bir farklılık vardır. Kadın akademisyenlerin CTS algıları ile mesleki deneyimlerinde anlamlı bir farklılık yoktur. Araştırmacı, kadının toplumdaki yerini belirleyen değerlerin kadınların iş gücüne katılımını teşvik edecek şekilde değiştirilmesiyle bu engellerin aşılabileceğini önermektedir. Araştırmacı ayrıca, kadın akademisyenlerin iş yerlerindeki toplumsal cinsiyet ön yargılarını aşmak için alternatif olarak daha yüksek pozisyonlara hak kazanmaları için yetiştirilmelerini ve kadın akademisyenlerin, erkek ağırlıklı toplumda olumsuz algılara karşı koymak için yeteneklerini defalarca kanıtlamaları ve diğerlerinden daha iyi performans göstermeleri gerektiğini önermektedir. Araştırmacı, kadınlar için çalışma alanını eşitlemek ve kadınların ilerlemesini engelleyen bir cam tavan olduğu efsanesini ortadan kaldırmak için hala yapılması gereken işler olduğu sonucuna varmıştır. Bu çalışmanın sonuçları, cam tavanı kırmak ve kariyerlerinde ilerlemek isteyen kadınlar için faydalıdır....  Show more  Show less
Keyword
Cam tavan sendromu; kadın akademisyenler; Uganda; üniversite; mesleki ayrımcılık; stereotipler; kariyer engelleri
Item type
Tez
Collections
  • İnsan Kaynakları ve Sosyal Güvenlik Tezli Yüksek Lisans [4]

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini
 

 


sherpa/romeo

Browse

Communities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini