Kadın Akademisyenlerin Cam Tavan Sendromu Üzerine Bir Araştırma: Uganda İslam Üniversitesi Örneği

Bu çalışmanın amacı, Uganda'daki yükseköğretim kurumlarında kadın akademisyenler için cam tavan engellerini belirlemektir. Bu doğrultuda araştırmacı, Uganda İslam Üniversitesi'ndeki (IUIU) kadın akademisyenler üzerinde araştırma gerçekleştirmiştir. Bu araştırmanın temel amacı, yükseköğretim kurumlarında çalışan kadın akademisyenlerin cam tavan bariyerlerinin varlığını ve cam tavan algılarını ölçmek ve üst yönetim pozisyonlarına yükselmeleri için cam tavan bariyer bileşenlerinin neler olduğunu belirlemektir. Araştırmada çevrimiçi anket kullanılarak nicel bir araştırma tasarımı kullanılmıştır. Bu çalışmada 180 örneklem sayı evreni temsil etmektedir. Bunlardan 152’si ise amaçlı bir örneklem olarak kullanılmıştır. Nicel veriler, Sosyal Bilimler için İstatistik paketi (SPSS) kullanılarak analiz edilmiş ve sonuçlar, frekans ve yüzdeleri veren tablolar ve çizelgelerde özetlenmiştir. Çalışmanın tanımlayıcı istatistiksel bulguları, IUIU'daki kadın akademisyenlerin kariyerlerinde ilerlemede hala cam tavan sendromu ile karşı karşıya olduklarını göstermiştir. Tek Yönlü ANOVA analizi sonuçları, kadın akademisyenlerin medeni durumlarının Cam Tavan Sendromu (CTS) algısında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığını göstermiştir. Kadın Akademisyenlerin yaş grupları, meslek unvanları ve CTS algılarına göre anlamlı bir farklılık vardır. Kadın akademisyenlerin CTS algıları ile mesleki deneyimlerinde anlamlı bir farklılık yoktur. Araştırmacı, kadının toplumdaki yerini belirleyen değerlerin kadınların iş gücüne katılımını teşvik edecek şekilde değiştirilmesiyle bu engellerin aşılabileceğini önermektedir. Araştırmacı ayrıca, kadın akademisyenlerin iş yerlerindeki toplumsal cinsiyet ön yargılarını aşmak için alternatif olarak daha yüksek pozisyonlara hak kazanmaları için yetiştirilmelerini ve kadın akademisyenlerin, erkek ağırlıklı toplumda olumsuz algılara karşı koymak için yeteneklerini defalarca kanıtlamaları ve diğerlerinden daha iyi performans göstermeleri gerektiğini önermektedir. Araştırmacı, kadınlar için çalışma alanını eşitlemek ve kadınların ilerlemesini engelleyen bir cam tavan olduğu efsanesini ortadan kaldırmak için hala yapılması gereken işler olduğu sonucuna varmıştır. Bu çalışmanın sonuçları, cam tavanı kırmak ve kariyerlerinde ilerlemek isteyen kadınlar için faydalıdır.

Erişime Açık
Görüntülenme
5
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
22 Nisan 2024 14:38
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Kadın Akademisyenlerin Cam Tavan Sendromu Üzerine Bir Araştırma: Uganda İslam Üniversitesi Örneği
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
NAKKAZİ, Tahiah
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Cam Tavan Sendromu
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kadın Akademisyenler
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Uganda
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Üniversite
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Mesleki Ayrımcılık
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Stereotipler
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kariyer Engelleri
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
BAYRAM, Kamola
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2021
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-01-04T09:28:53Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-01-04T09:28:53Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Bu çalışmanın amacı, Uganda'daki yükseköğretim kurumlarında kadın akademisyenler için cam tavan engellerini belirlemektir. Bu doğrultuda araştırmacı, Uganda İslam Üniversitesi'ndeki (IUIU) kadın akademisyenler üzerinde araştırma gerçekleştirmiştir. Bu araştırmanın temel amacı, yükseköğretim kurumlarında çalışan kadın akademisyenlerin cam tavan bariyerlerinin varlığını ve cam tavan algılarını ölçmek ve üst yönetim pozisyonlarına yükselmeleri için cam tavan bariyer bileşenlerinin neler olduğunu belirlemektir. Araştırmada çevrimiçi anket kullanılarak nicel bir araştırma tasarımı kullanılmıştır. Bu çalışmada 180 örneklem sayı evreni temsil etmektedir. Bunlardan 152’si ise amaçlı bir örneklem olarak kullanılmıştır. Nicel veriler, Sosyal Bilimler için İstatistik paketi (SPSS) kullanılarak analiz edilmiş ve sonuçlar, frekans ve yüzdeleri veren tablolar ve çizelgelerde özetlenmiştir. Çalışmanın tanımlayıcı istatistiksel bulguları, IUIU'daki kadın akademisyenlerin kariyerlerinde ilerlemede hala cam tavan sendromu ile karşı karşıya olduklarını göstermiştir. Tek Yönlü ANOVA analizi sonuçları, kadın akademisyenlerin medeni durumlarının Cam Tavan Sendromu (CTS) algısında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığını göstermiştir. Kadın Akademisyenlerin yaş grupları, meslek unvanları ve CTS algılarına göre anlamlı bir farklılık vardır. Kadın akademisyenlerin CTS algıları ile mesleki deneyimlerinde anlamlı bir farklılık yoktur. Araştırmacı, kadının toplumdaki yerini belirleyen değerlerin kadınların iş gücüne katılımını teşvik edecek şekilde değiştirilmesiyle bu engellerin aşılabileceğini önermektedir. Araştırmacı ayrıca, kadın akademisyenlerin iş yerlerindeki toplumsal cinsiyet ön yargılarını aşmak için alternatif olarak daha yüksek pozisyonlara hak kazanmaları için yetiştirilmelerini ve kadın akademisyenlerin, erkek ağırlıklı toplumda olumsuz algılara karşı koymak için yeteneklerini defalarca kanıtlamaları ve diğerlerinden daha iyi performans göstermeleri gerektiğini önermektedir. Araştırmacı, kadınlar için çalışma alanını eşitlemek ve kadınların ilerlemesini engelleyen bir cam tavan olduğu efsanesini ortadan kaldırmak için hala yapılması gereken işler olduğu sonucuna varmıştır. Bu çalışmanın sonuçları, cam tavanı kırmak ve kariyerlerinde ilerlemek isteyen kadınlar için faydalıdır.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5254
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms