Ofis Sözleşmeleri
Abstract
Ofis sözleşmeleri ofis sağlayıcısı, ofis kullanıcısı ve ofis çalışanı arasında ortaya çıkan üçlü ilişkiyi
anlatmak için kullanılır. Ofis kullanıcısı hem ofis alanı ihtiyacını hem de ofis malzemeleri, güvenlik,
resepsiyon, kafeterya gibi işi ile ilgili diğer ihtiyaçlarını aynı anda temin etmek üzere ofis sağlayıcısı
ile sözleşme yapar. Ofis sağlayıcısı, bu sözleşme gereği yüklendiği bazı edimleri, ofis çalışanı ile
yaptığı sözleşme vasıtasıyla kullanıcıya sunar. Ofis kullanıcısı ile ofis çalışanı arasında doğrudan bir
ilişki yoktur. Ancak çalışan, kimi zaman kullanıcının yardımcı kişisi olabilir. Çalışan ile ofis
sağlayıcısı arasındaki sözleşme açısından da kullanıcı edimden yararlanan üçüncü kişidir. İrade
serbestisi ilkesinin de bir yansıması olarak, taraflar çeşitli şekillerde ofis sözleşmesi
yapabilmektedirler. Hazır ofis, ortak ofis ve pandemi ortamı ile birlikte artık daha fazla uygulama alanı
bulan sanal ofis sözleşmeleri bu türlerden bazılarıdır. Çalışmada; bu üçlü ilişkinin hukukî niteliğine,
uygulamadaki görünümlerine ve bunlarla ilgili yaşanan uyuşmazlıklar için çözüm önerilerine
değinilmiştir.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..