Yerel medyada tarım reklamlarının çiftçiler üzerindeki etkileri / The effects of local media agricultural adverters on the farmers

Yerel medya, yöre halkının ister olumlu isterse olumsuz konularda seslerinin duyurulmasında önemli bir misyona sahiptir. Yöre insanlarının talep ve şikâyetlerinin yerel yönetimler ile fark edilmesinde bir köprü görevi gören yerel medya günümüzde hiç olmadığı kadar önemli bir konuma gelmiştir. Reklamlar ise medyanın vazgeçilmez unsurlarından birisidir. Yerel medyada yer alan reklamlar ulusal medyadakilerin aksine daha düşük bütçeli olmakta bu durumda yerel reklamların görsellik ve içerik açısından ulusal medyadan geri kalmasına sebep olmaktadır. Bu nedenlerle bu çalışmanın amacı, yerel medyada yer alan tarım reklamlarının tüketiciler üzerindeki etkisini araştırmak ve tüketicilerin satın almalarına yönelik tutumların değişimindeki rolünü ortaya koymaktır. Yerel medyada özellikle TV reklamlarının çiftçileri satın alma davranışları üzerinde, tarımla alakalı ekonomi piyasasında ne gibi etkilerinin oluşturduğu, reklamların yönlendirici, yaratıcı, özendirici, tanıtıcı ve bilgilendirici özellikleri ele alınmıştır. Bu amaçla Konya'daki 105 çiftçiye yüz yüze görüşme yöntemiyle anket uygulanmıştır. Anket çalışması neticesinde elde edilen veriler ışığında analizler gerçekleştirilmiş ve elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Bu bulgular, konuya ilişkin benzer çalışmalar ile de karşılaştırılarak çalışma tamamlanmıştır. Anket sonucunda belirgin olarak Yerel TV reklamlarının; yaratıcı olmaması, kalite noksanlığı, senaryo yetersizliği, cezp etmemesi, oyuncuların düşük performansı ve görsel-işitsel teknolojinin zayıflığı tespit edilmiştir.

Local media have an important mission in communicating the voices of local people, whether positive or negative. The local media, which serves as a bridge between the demands and complaints of the local people and the local administrations, has become as important as ever. Advertisements are one of the indispensable elements of the media. Ads in the local media are less budgetary than in the national media, which in turn causes local ads to lag behind the national media in terms of visuality and content. For these reasons, the aim of this study is to investigate the influence of agricultural advertisements in the local media on consumers and to reveal the role of consumer attitudes towards purchasing. In the local media, the effects of advertising on farmers' purchasing behaviors, especially of TV commercials, are examined in terms of the effects of agriculture-related economic market, the promoting, creative, incentive, promoting and informative features of advertisements. For this purpose, 100 farmers in Konya were interviewed by face-to-face interview method. Analyzes were made on the data obtained from the questionnaire survey and the findings were interpreted. These findings were also compared with similar studies on the subject and the study was completed. As a result of the survey, it is clear that Local TV commercials; lack of creativity, lack of quality, inadequacy of screenplay, attractiveness, poor performance of the players and weakness of audiovisual technology.

Erişime Açık
Görüntülenme
4
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Yerel medyada tarım reklamlarının çiftçiler üzerindeki etkileri / The effects of local media agricultural adverters on the farmers
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
CİHAN YARALI, Mustafa
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Çiftçi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Farmer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Advertisement
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Konya
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Local Media
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Reklam
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yerel Medya
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2018
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-05T12:08:43Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-05T12:08:43Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Yerel medya, yöre halkının ister olumlu isterse olumsuz konularda seslerinin duyurulmasında önemli bir misyona sahiptir. Yöre insanlarının talep ve şikâyetlerinin yerel yönetimler ile fark edilmesinde bir köprü görevi gören yerel medya günümüzde hiç olmadığı kadar önemli bir konuma gelmiştir. Reklamlar ise medyanın vazgeçilmez unsurlarından birisidir. Yerel medyada yer alan reklamlar ulusal medyadakilerin aksine daha düşük bütçeli olmakta bu durumda yerel reklamların görsellik ve içerik açısından ulusal medyadan geri kalmasına sebep olmaktadır. Bu nedenlerle bu çalışmanın amacı, yerel medyada yer alan tarım reklamlarının tüketiciler üzerindeki etkisini araştırmak ve tüketicilerin satın almalarına yönelik tutumların değişimindeki rolünü ortaya koymaktır. Yerel medyada özellikle TV reklamlarının çiftçileri satın alma davranışları üzerinde, tarımla alakalı ekonomi piyasasında ne gibi etkilerinin oluşturduğu, reklamların yönlendirici, yaratıcı, özendirici, tanıtıcı ve bilgilendirici özellikleri ele alınmıştır. Bu amaçla Konya'daki 105 çiftçiye yüz yüze görüşme yöntemiyle anket uygulanmıştır. Anket çalışması neticesinde elde edilen veriler ışığında analizler gerçekleştirilmiş ve elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Bu bulgular, konuya ilişkin benzer çalışmalar ile de karşılaştırılarak çalışma tamamlanmıştır. Anket sonucunda belirgin olarak Yerel TV reklamlarının; yaratıcı olmaması, kalite noksanlığı, senaryo yetersizliği, cezp etmemesi, oyuncuların düşük performansı ve görsel-işitsel teknolojinin zayıflığı tespit edilmiştir.
Özet
(dc.description.abstract)
Local media have an important mission in communicating the voices of local people, whether positive or negative. The local media, which serves as a bridge between the demands and complaints of the local people and the local administrations, has become as important as ever. Advertisements are one of the indispensable elements of the media. Ads in the local media are less budgetary than in the national media, which in turn causes local ads to lag behind the national media in terms of visuality and content. For these reasons, the aim of this study is to investigate the influence of agricultural advertisements in the local media on consumers and to reveal the role of consumer attitudes towards purchasing. In the local media, the effects of advertising on farmers' purchasing behaviors, especially of TV commercials, are examined in terms of the effects of agriculture-related economic market, the promoting, creative, incentive, promoting and informative features of advertisements. For this purpose, 100 farmers in Konya were interviewed by face-to-face interview method. Analyzes were made on the data obtained from the questionnaire survey and the findings were interpreted. These findings were also compared with similar studies on the subject and the study was completed. As a result of the survey, it is clear that Local TV commercials; lack of creativity, lack of quality, inadequacy of screenplay, attractiveness, poor performance of the players and weakness of audiovisual technology.
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/528
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms