Sinemanın Oyunlaştırılması Hakkında Bir İnceleme: “Bandersnatch” Film Örneği
Abstract
Sinema, tarihin en eski eğlence araçlarından birisidir. Sinema çıktığından bu zamana kadar
teknolojinin gelişmesiyle birlikte değişikliğe uğramış ve ilerleme kaydetmiştir. 2000’lerden
sonra 3D (3 Boyutlu) sinemanın yaygınlaşması sinema alanında yeni bir çağ başlatmıştır.
Artık sinema iki boyutlu olmaktan çıkmış ve seyircilere sahneleri daha iyi yansıtmak amaçlı
hem görsel olarak hem de ses olarak çok boyutlu bir aşamaya geçmiştir. 2010’ların
sonlarına doğru ise Etkileşimli Film terimi sinemacılık için yeni ve merak uyandıran bir tür
haline gelmiştir. Son yıllarda dijital oyunların popülaritesinin artmasından dolayı oyun ve
oyunlaştırma kavramları konuşulmaya başlamıştır. Yeni deneyimlerin peşinde olan sinema
sektörü oyunlaştırma kavramını beyaz perdeye entegre etmeye etmektedir. Bu durumdan
yola çıkarak 2018 yılında Netflix tarafından yayınlanan Black Mirror: Bandersnatch adlı
oyunlaştırılmış etkileşimli film türü, seyirciye seçenek sunarak ve seçilen seçeneklerle
hikâyenin yönünü değiştirerek seyirciye interaktif bir film deneyimi sunmuştur.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..