Betonarme taşıyıcı elemanların yapım aşamasında beton dökümünün kolon kiriş gibi birbiriyle bağlantılı yapı elemanlarının tek parça halinde yapılması ya da dökülmesi gerekmektedir. Fakat çeşitli aksaklıklardan dolayı beton dökümünün yarım kaldığı durumlarda soğuk derz denilen ek yerleri meydana gelmektedir. Soğuk derz, betonun farklı zamanlarda dökümünün gerçekleşmesinden dolayı beton ara yüzünde aderans zayıflığının oluşmasına sebep olan bir imalat hatasıdır. Betonarme yapılarda meydana gelen bu soğuk derz yerlerinde oluşacak davranışın belirlenmesi önemlidir. Bu çalışmada, kesme bölgesindeki soğuk derzin kirişlerin tasarım kapasitesine etkisinin deneysel olarak araştırılarak belirlenmesi amaçlanmıştır. Yapılan deneysel çalışmada sekiz adet dikdörtgen kesitli betonarme kirişe iki noktadan tekil yük uygulanarak, kirişlerin eğilme altındaki davranışları incelenmiştir. Bu doğrultuda toplamda iki adet referans numuneleriyle birlikte sekiz adet C20/25 beton sınıfında 150x300x3000 mm olmak üzere, farklı derz açısına ve derz yüzeyine uygulanan ilave donatıya sahip kiriş numuneleri laboratuvarda hazırlanmıştır. Hazırlanan kirişlere dört noktalı eğilme deneyi uygulanmıştır. Yük ve deplasman değerleri incelenerek farklı derz açısına ve derz yüzeyine uygulanan ilave donatıya sahip soğuk derzin kirişlerin davranışına olan etkisi karşılaştırılmıştır.
Eser Adı (dc.title) | Kesme Bölgesindeki Soğuk Derzin Kirişlerin Tasarım Kapasitesine Etkisinin Deneysel Olarak Araştırılması |
Yayın Türü (dc.type) | Tez |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | GÜZ, Hediye |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Soğuk Derz |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Beton |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Kiriş |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Dört Noktalı Eğilme Deneyi |
Yayıncı (dc.publisher) | KTO Karatay Üniversitesi |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | AKIN, Süleyman Kamil |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2021 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2022-01-17T12:48:21Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2022-01-17T12:48:21Z |
Tez Türü (dc.type.thesis) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | Betonarme taşıyıcı elemanların yapım aşamasında beton dökümünün kolon kiriş gibi birbiriyle bağlantılı yapı elemanlarının tek parça halinde yapılması ya da dökülmesi gerekmektedir. Fakat çeşitli aksaklıklardan dolayı beton dökümünün yarım kaldığı durumlarda soğuk derz denilen ek yerleri meydana gelmektedir. Soğuk derz, betonun farklı zamanlarda dökümünün gerçekleşmesinden dolayı beton ara yüzünde aderans zayıflığının oluşmasına sebep olan bir imalat hatasıdır. Betonarme yapılarda meydana gelen bu soğuk derz yerlerinde oluşacak davranışın belirlenmesi önemlidir. Bu çalışmada, kesme bölgesindeki soğuk derzin kirişlerin tasarım kapasitesine etkisinin deneysel olarak araştırılarak belirlenmesi amaçlanmıştır. Yapılan deneysel çalışmada sekiz adet dikdörtgen kesitli betonarme kirişe iki noktadan tekil yük uygulanarak, kirişlerin eğilme altındaki davranışları incelenmiştir. Bu doğrultuda toplamda iki adet referans numuneleriyle birlikte sekiz adet C20/25 beton sınıfında 150x300x3000 mm olmak üzere, farklı derz açısına ve derz yüzeyine uygulanan ilave donatıya sahip kiriş numuneleri laboratuvarda hazırlanmıştır. Hazırlanan kirişlere dört noktalı eğilme deneyi uygulanmıştır. Yük ve deplasman değerleri incelenerek farklı derz açısına ve derz yüzeyine uygulanan ilave donatıya sahip soğuk derzin kirişlerin davranışına olan etkisi karşılaştırılmıştır. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/5307 |