Evli Bireylerde Kişilik Özellikleri ve Sosyal Medya Kullanımının Evlilik Uyumuna Etkisi

Bu çalışmanın amacı, evli bireylerin kişilik özellikleri ve sosyal medya kullanımının evlilik uyumuna etkisini araştırmaktır. Bununla birlikte katılımcıların evlilik uyumlarının cinsiyet, yaş, çocuk, çalışma durumu ve bulundukları konum gibi sosyodemografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmada evli bireylerin kişilik özellikleri ve sosyal medya kullanımının evlilik uyumuna etkisini araştırmak üzere Türkiye genelinde 18-60 yaş arası evli bireylere Demografik Bilgi Formu, Çift Uyum Ölçeği, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Yetişkin Formu ve Beş Faktör Kişilik Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmamızda verilerin analiz edilmesinde Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 25.0 yazılımı kullanılmıştır. Beş Faktör Kişilik Özellikleri Ölçeğinden, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeğinden, Çift Uyum Ölçeğinden alınan puanlar arasındaki ilişkinin incelenmesinde Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma kapsamına alınan evli bireylerin bazı sosyo-demografik özelliklerinin, kişilik özelliklerinin ve sosyal medya bağımlılığının evlilik uyumuna etki etme durumunun incelenmesinde hiyerarşik doğrusal regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre evli bireylerde çift uyumu cinsiyete göre ve bireylerin çalışma durumuna göre farklılaşmamaktadır. Fakat, çift uyumu bireylerin yaşlarına göre farklılaşmaktadır. Araştırma bulgularına göre çift uyumu, bireylerin çocuk sahibi olma durumuna ve evli kalma sürelerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Elde edilen bulgular neticesinde bireylerin yumuşakbaşlılık puanları arttıkça çift uyumları artarken, nörotiklik puanları arttıkça çift uyumları azalmaktadır. Bireylerin sosyal medya bağımlılığı puanları arttıkça çift uyumları azalmaktadır.

Erişime Açık
Görüntülenme
12
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
2
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
18 Mayıs 2024 13:34
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Evli Bireylerde Kişilik Özellikleri ve Sosyal Medya Kullanımının Evlilik Uyumuna Etkisi
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ERSÖZ, Şüheda
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kişilik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Medya
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Evlilik Uyumu
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
AKDENİZ, Seher
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2021
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-01-17T12:48:57Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-01-17T12:48:57Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Bu çalışmanın amacı, evli bireylerin kişilik özellikleri ve sosyal medya kullanımının evlilik uyumuna etkisini araştırmaktır. Bununla birlikte katılımcıların evlilik uyumlarının cinsiyet, yaş, çocuk, çalışma durumu ve bulundukları konum gibi sosyodemografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmada evli bireylerin kişilik özellikleri ve sosyal medya kullanımının evlilik uyumuna etkisini araştırmak üzere Türkiye genelinde 18-60 yaş arası evli bireylere Demografik Bilgi Formu, Çift Uyum Ölçeği, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Yetişkin Formu ve Beş Faktör Kişilik Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmamızda verilerin analiz edilmesinde Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 25.0 yazılımı kullanılmıştır. Beş Faktör Kişilik Özellikleri Ölçeğinden, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeğinden, Çift Uyum Ölçeğinden alınan puanlar arasındaki ilişkinin incelenmesinde Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma kapsamına alınan evli bireylerin bazı sosyo-demografik özelliklerinin, kişilik özelliklerinin ve sosyal medya bağımlılığının evlilik uyumuna etki etme durumunun incelenmesinde hiyerarşik doğrusal regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre evli bireylerde çift uyumu cinsiyete göre ve bireylerin çalışma durumuna göre farklılaşmamaktadır. Fakat, çift uyumu bireylerin yaşlarına göre farklılaşmaktadır. Araştırma bulgularına göre çift uyumu, bireylerin çocuk sahibi olma durumuna ve evli kalma sürelerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Elde edilen bulgular neticesinde bireylerin yumuşakbaşlılık puanları arttıkça çift uyumları artarken, nörotiklik puanları arttıkça çift uyumları azalmaktadır. Bireylerin sosyal medya bağımlılığı puanları arttıkça çift uyumları azalmaktadır.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5308
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms