Evli Bireylerde Kişilik Özellikleri ve Sosyal Medya Kullanımının Evlilik Uyumuna Etkisi
Abstract
Bu çalışmanın amacı, evli bireylerin kişilik özellikleri ve sosyal medya kullanımının evlilik uyumuna etkisini araştırmaktır. Bununla birlikte katılımcıların evlilik uyumlarının cinsiyet, yaş, çocuk, çalışma durumu ve bulundukları konum gibi sosyodemografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir.
Araştırmada evli bireylerin kişilik özellikleri ve sosyal medya kullanımının evlilik uyumuna etkisini araştırmak üzere Türkiye genelinde 18-60 yaş arası evli bireylere Demografik Bilgi Formu, Çift Uyum Ölçeği, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Yetişkin Formu ve Beş Faktör Kişilik Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmamızda verilerin analiz edilmesinde Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 25.0 yazılımı kullanılmıştır. Beş Faktör Kişilik Özellikleri Ölçeğinden, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeğinden, Çift Uyum Ölçeğinden alınan puanlar arasındaki ilişkinin incelenmesinde Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma kapsamına alınan evli bireylerin bazı sosyo-demografik özelliklerinin, kişilik özelliklerinin ve sosyal medya bağımlılığının evlilik uyumuna etki etme durumunun incelenmesinde hiyerarşik doğrusal regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre evli bireylerde çift uyumu cinsiyete göre ve bireylerin çalışma durumuna göre farklılaşmamaktadır. Fakat, çift uyumu bireylerin yaşlarına göre farklılaşmaktadır. Araştırma bulgularına göre çift uyumu, bireylerin çocuk sahibi olma durumuna ve evli kalma sürelerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Elde edilen bulgular neticesinde bireylerin yumuşakbaşlılık puanları arttıkça çift uyumları artarken, nörotiklik puanları arttıkça çift uyumları azalmaktadır. Bireylerin sosyal medya bağımlılığı puanları arttıkça çift uyumları azalmaktadır.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..