Dijital Oyun Karakteri Tasarımında At Figürü

At, Türk kültüründe büyük bir değere sahiptir. Türkler atı evcilleştiren ilk millettir. Aynı zamanda atın tüyünden, sütünden ve etinden yararlanmışlardır. Türklerde at, bir er için savaş meydanında arkadaş ve dost manasına gelmiştir. Atı etkin bir şekilde sosyal ve ekonomik hayatlarında kullanmaları göçebe kültürün doğmasına sebep olmuştur. Bu sebeple birçok destana ve mitolojiye konu olmasıyla bilinen atlar, ana karakterlere yardım ederek onlara yol göstermiştir. Türk mitolojisinde adı geçen atlardan bazıları; konuşabilen (Ciren), boynuzlu (Kilin) ve kanatlı uçabilen (Tulpar)’dır. Türk sanatçılarına esin kaynağı olan atlardan minyatürde, resimde, heykelde ve illüstrasyonda; kısacası sanatın her alanında yararlanılmıştır. Sanatın bir alanı olan güzel sanatlar, illüstrasyon tasarımını barındırmaktadır. Tarihte ilk illüstrasyon örneklerine, Lascaux Mağarası’nda ki duvar resimlerinde rastlanmıştır. Antik çağ da rulo parçalarının içinde yer alan el yazmalarının resimlemelerinde görülmüştür. Ülkemizde, İbrahim Müteferrika’nın ilk matbaayı kurmasıyla illüstrasyonun gelişimi hız kazanmıştır. İllüstrasyon tasarımda içeriğin dikkat çekmesini sağlayan resimleme sanatıdır. Günümüzde daha çok dijital ortamlarda yapılan illüstrasyon sanatının kara kalem ve mürekkep gibi farklı teknikleri de bulunmaktadır. İllüstrasyon sanatı oyun karakteri tasarımında da kullanılmaktadır. Oyun karakterini konsept tasarımcıları oluşturmaktadır. Konsept tasarımcısı oyun karakteri tasarımında ilk olarak karakterin eskizini yapmakta ve daha sonra ise eskizi biten oyun karakterini dijital ortama aktarmaktadır. Tasarımı tamamlanan oyun karakterine çeşitli oyun motorlarıyla hareket kazandırılır. Oyun karakteri, konsept tasarımın uygulama alanlarındandır. Konsept tasarım; bir düşünceyi aktarmak için kullanılan görsel sanat formudur. Tarihteki ilk konsept çalışması Leonardo da Vinci’ye ait Flying machine (Uçan Makine)’ dir. Konsept tasarım; çizgi roman, film ve animasyonda da kullanılmaktadır. Yukarıdaki açıklamalar doğrultusunda bu çalışmada, konuya ait yazılı ve görsel literatür taramaları gerçekleştirilmiştir. At ile ilgili eser üreten sanatçıların eserlerine içerik analizi yapılmıştır. Elde edilen veriler kronolojik sıralama ile ele alınmıştır. At kültürünü korumak ve öne çıkarmak adına yapılan illüstrasyon çalışmaları, araştırmanın önemini destekler niteliktedir.

Erişime Açık
Görüntülenme
5
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
2
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
20 Haziran 2024 13:16
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Dijital Oyun Karakteri Tasarımında At Figürü
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
LİMON, Furkan
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
At Kültürü
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Figür
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İllüstrasyon
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Konsept Tasarımı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Oyun Karakteri
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
DELİDUMAN, Canan
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2022
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-01-18T06:47:17Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-01-18T06:47:17Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
At, Türk kültüründe büyük bir değere sahiptir. Türkler atı evcilleştiren ilk millettir. Aynı zamanda atın tüyünden, sütünden ve etinden yararlanmışlardır. Türklerde at, bir er için savaş meydanında arkadaş ve dost manasına gelmiştir. Atı etkin bir şekilde sosyal ve ekonomik hayatlarında kullanmaları göçebe kültürün doğmasına sebep olmuştur. Bu sebeple birçok destana ve mitolojiye konu olmasıyla bilinen atlar, ana karakterlere yardım ederek onlara yol göstermiştir. Türk mitolojisinde adı geçen atlardan bazıları; konuşabilen (Ciren), boynuzlu (Kilin) ve kanatlı uçabilen (Tulpar)’dır. Türk sanatçılarına esin kaynağı olan atlardan minyatürde, resimde, heykelde ve illüstrasyonda; kısacası sanatın her alanında yararlanılmıştır. Sanatın bir alanı olan güzel sanatlar, illüstrasyon tasarımını barındırmaktadır. Tarihte ilk illüstrasyon örneklerine, Lascaux Mağarası’nda ki duvar resimlerinde rastlanmıştır. Antik çağ da rulo parçalarının içinde yer alan el yazmalarının resimlemelerinde görülmüştür. Ülkemizde, İbrahim Müteferrika’nın ilk matbaayı kurmasıyla illüstrasyonun gelişimi hız kazanmıştır. İllüstrasyon tasarımda içeriğin dikkat çekmesini sağlayan resimleme sanatıdır. Günümüzde daha çok dijital ortamlarda yapılan illüstrasyon sanatının kara kalem ve mürekkep gibi farklı teknikleri de bulunmaktadır. İllüstrasyon sanatı oyun karakteri tasarımında da kullanılmaktadır. Oyun karakterini konsept tasarımcıları oluşturmaktadır. Konsept tasarımcısı oyun karakteri tasarımında ilk olarak karakterin eskizini yapmakta ve daha sonra ise eskizi biten oyun karakterini dijital ortama aktarmaktadır. Tasarımı tamamlanan oyun karakterine çeşitli oyun motorlarıyla hareket kazandırılır. Oyun karakteri, konsept tasarımın uygulama alanlarındandır. Konsept tasarım; bir düşünceyi aktarmak için kullanılan görsel sanat formudur. Tarihteki ilk konsept çalışması Leonardo da Vinci’ye ait Flying machine (Uçan Makine)’ dir. Konsept tasarım; çizgi roman, film ve animasyonda da kullanılmaktadır. Yukarıdaki açıklamalar doğrultusunda bu çalışmada, konuya ait yazılı ve görsel literatür taramaları gerçekleştirilmiştir. At ile ilgili eser üreten sanatçıların eserlerine içerik analizi yapılmıştır. Elde edilen veriler kronolojik sıralama ile ele alınmıştır. At kültürünü korumak ve öne çıkarmak adına yapılan illüstrasyon çalışmaları, araştırmanın önemini destekler niteliktedir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5309
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms