Dspace@KTO Karatay
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Dspace@KTO Karatay
  • ENSTİTÜLER
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Uluslararası Ticaret Tezli Yüksek Lisans
  • View Item
  •   Dspace@KTO Karatay
  • ENSTİTÜLER
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Uluslararası Ticaret Tezli Yüksek Lisans
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Firmaların Risk Tutumlarının Uluslararası Pazar Seçimi Üzerindeki Etkisi

SHABAN, Ahmed
  • BibTex
  • EndNote (RIS)
Loading
NameSizeDescription
Ahmed A.A. SHABAN (10443740).pdf1.465MbPDF
Thumbnail
Date
2022-01
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5316
Metadata
Show full item record
Abstract
Uluslararası pazar seçimi, ortaklar, yeni müşteriler veya teslimat noktaları aracılığıyla işleri yurtdışına genişletmeyi düşünen firmalar için önemli bir husustur. Firmalar bu yeni fırsata yatırım yapabilir ve bu nedenle pazar seçimi doğru olmalıdır. Firmanın uluslararası pazar seçimi kararını verirken dikkate alabileceği birçok faktör vardır. Bunlardan en önemlileri arasında risk faktörü yer almaktadır. Uluslararası pazar seçimi, çok uluslu firmaların başarısında veya başarısızlığında kritik biir bileşendir. Zira firmalar uluslararası pazar seçiminde başarılı olursa firma kazanç elde edebilir dolayısıyla firma büyüyebilir. Başarısız olursa firma büyük zararlara uğrayabilir. Bu yüzden uluslararası pazar seçimi adım adım geçilerek yapılması gereken bir süreç olduğunu belirtmek gerekmektedir. Bu çalışma Türkiye’de yapılan ilk ve tek araştırma olması nedeniyle önem arz etmektedir. Bu doğrultuda, çalışmanın temel amacı uluslararası pazar kitlesini büyütmek isteyen firmaların risk tutumlarının uluslararası pazar seçimi üzerindeki etkisini değerlendirerek tespit edilmesi ve bu konuda daha sonra yapılacak araştırmalara yol haritası oluşturmaktır. Çalışmanın ilk bölümünde uluslararası pazar seçimi ve ikinci bölümünde risk kavramı, risk eğilimi, risk iştahı, riskten kaçınma ve risk tutumu konularından genel hatları ile bahsedilecek, üçüncü bölümde ise firmaların risk tutumlarının uluslararası pazar seçimi üzerindeki etkisi ile ilgili analiz ve uygulama kısmı yer alacaktır. Çalışmada firma ve kişilik özelliklerinin risk tutumu üzerinde etkisi olup olmadığı korelasyon analizi kullanılarak araştırılmıştır. Çalışma sonunda ise, uluslararası pazar seçimi ile risk tutumu arasında anlamlı bir ilişki bulunduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca gelecekteki çalışmalar için önerilere de bu bölümde yer verilecektir....  Show more  Show less
Keyword
Uluslararası pazar seçimi; risk tutumu; firma ve kişilik özellikleri; basit doğrusal regresyon analizi; korelasyon analizi
Item type
Tez
Collections
  • Uluslararası Ticaret Tezli Yüksek Lisans [23]

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini
 

 


sherpa/romeo

Browse

Communities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini