• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • ENSTİTÜLER
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Uluslararası Ticaret Tezli Yüksek Lisans
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • ENSTİTÜLER
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Uluslararası Ticaret Tezli Yüksek Lisans
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Firmaların Risk Tutumlarının Uluslararası Pazar Seçimi Üzerindeki Etkisi

Thumbnail
Göster/Aç
PDF (1.465Mb)
Tarih
2022-01
Yazar
SHABAN, Ahmed
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Uluslararası pazar seçimi, ortaklar, yeni müşteriler veya teslimat noktaları aracılığıyla işleri yurtdışına genişletmeyi düşünen firmalar için önemli bir husustur. Firmalar bu yeni fırsata yatırım yapabilir ve bu nedenle pazar seçimi doğru olmalıdır. Firmanın uluslararası pazar seçimi kararını verirken dikkate alabileceği birçok faktör vardır. Bunlardan en önemlileri arasında risk faktörü yer almaktadır. Uluslararası pazar seçimi, çok uluslu firmaların başarısında veya başarısızlığında kritik bir bileşendir. Zira firmalar uluslararası pazar seçiminde başarılı olursa firma kazanç elde edebilir dolayısıyla firma büyüyebilir. Başarısız olursa firma büyük zararlara uğrayabilir. Bu yüzden uluslararası pazar seçimi adım adım geçilerek yapılması gereken bir süreç olduğunu belirtmek gerekmektedir. Bu çalışma Türkiye’de yapılan ilk ve tek araştırma olması nedeniyle önem arz etmektedir. Bu doğrultuda, çalışmanın temel amacı uluslararası pazar kitlesini büyütmek isteyen firmaların risk tutumlarının uluslararası pazar seçimi üzerindeki etkisini değerlendirerek tespit edilmesi ve bu konuda daha sonra yapılacak araştırmalara yol haritası oluşturmaktır. Çalışmanın ilk bölümünde uluslararası pazar seçimi ve ikinci bölümünde risk kavramı, risk eğilimi, risk iştahı, riskten kaçınma ve risk tutumu konularından genel hatları ile bahsedilecek, üçüncü bölümde ise firmaların risk tutumlarının uluslararası pazar seçimi üzerindeki etkisi ile ilgili analiz ve uygulama kısmı yer alacaktır. Çalışmada firma ve kişilik özelliklerinin risk tutumu üzerinde etkisi olup olmadığı korelasyon analizi kullanılarak araştırılmıştır. Çalışma sonunda ise, uluslararası pazar seçimi ile risk tutumu arasında anlamlı bir ilişki bulunduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca gelecekteki çalışmalar için önerilere de bu bölümde yer verilecektir.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5316
Koleksiyonlar
  • Uluslararası Ticaret Tezli Yüksek Lisans [24]





Creative Commons License
DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 



| Yönerge | Rehber | İletişim |

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre göreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV