Dspace@KTO Karatay
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Dspace@KTO Karatay
  • ENSTITULER
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Uluslararası Ticaret Tezli Yüksek Lisans
  • View Item
  •   Dspace@KTO Karatay
  • ENSTITULER
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Uluslararası Ticaret Tezli Yüksek Lisans
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tüketicinin Anlık Satın Alma Davranışında Viral Pazarlamanın Etkisi

YAPALI, Leyla
  • BibTex
  • EndNote (RIS)
Loading
NameSizeDescription
Leyla YAPALI (10453682).pdf892.4KbPDF
Thumbnail
Date
2022-02
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5407
Metadata
Show full item record
Abstract
Teknolojinin gelişmesi ve internet kullanımının günümüzde hızla artmasının sonucu olarak, firmaların potansiyel pazar hacimleri artmış ve aynı zamanda rakipleri de katlanarak artmıştır. Bu nedenle, pazarlama stratejilerinin internet ortamında da yapılması ihtiyacı doğmuştur. Pazarlamacıların büyük internet pazarındaki milyonlarca tüketiciye hızlı ve minimum maliyetle ulaşabilme çabasının sonucu olarak viral pazarlama kavramı yaygınlaşmıştır. Viral pazarlama, pazarlama mesajının internet ortamındda, tüketicilerin birbirine aktarmasını sağlayan bir pazarlama yöntemidir. Bu çalışma, viral pazarlamanın tüketicilerin anlık satın alma davranışı üzerindeki etkisini araştırmak için yapılmıştır. Çalışmanın amacı, çevrimiçi viral pazarlama stratejileri olan bilgilendirme faktörü, eğlence, iritasyon ve kaynak güvenilirliğinin tüketicinin anlık satın alma davranışını etkileyip etkilemediğini incelemektir. Bu çalışmada betimleyici araştırma yöntemi uygulanmış ve 226 öğrenciden veri toplamak için anket çalışması yapılmıştır. Analizler ile elde edilen bulgular; bilgilendirme faktörü, eğlenme ve kaynak güvenilirliği faktörleri ile anlık satın alma davranışı arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğunu ancak, iritasyon faktörü ile arasında pozitif bir ilişki olmadığını göstermektedir. Araştırma sonuçları, pazarlamacılara stratejilerini belirlerken yeni ve giderek önemli hale gelen viral pazarlamanın hangi faktörlerini kullanarak fayda sağlayacakları konusunda yol gösterici olacaktır....  Show more  Show less
Keyword
Anlık Satın Alma Davranışı; Viral Pazarlama; Eğlenme Faktörü; Bilgilendirme faktörü; Kaynak Güvenilirliği Faktörü; İritasyon Faktörü
Item type
Tez
Collections
  • Uluslararası Ticaret Tezli Yüksek Lisans [15]

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini
 

 


sherpa/romeo

Browse

Communities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini