Tüketicinin Anlık Satın Alma Davranışında Viral Pazarlamanın Etkisi

Teknolojinin gelişmesi ve internet kullanımının günümüzde hızla artmasının sonucu olarak, firmaların potansiyel pazar hacimleri artmış ve aynı zamanda rakipleri de katlanarak artmıştır. Bu nedenle, pazarlama stratejilerinin internet ortamında da yapılması ihtiyacı doğmuştur. Pazarlamacıların büyük internet pazarındaki milyonlarca tüketiciye hızlı ve minimum maliyetle ulaşabilme çabasının sonucu olarak viral pazarlama kavramı yaygınlaşmıştır. Viral pazarlama, pazarlama mesajının internet ortamında, tüketicilerin birbirine aktarmasını sağlayan bir pazarlama yöntemidir. Bu çalışma, viral pazarlamanın tüketicilerin anlık satın alma davranışı üzerindeki etkisini araştırmak için yapılmıştır. Çalışmanın amacı, çevrimiçi viral pazarlama stratejileri olan bilgilendirme faktörü, eğlence, iritasyon ve kaynak güvenilirliğinin tüketicinin anlık satın alma davranışını etkileyip etkilemediğini incelemektir. Bu çalışmada betimleyici araştırma yöntemi uygulanmış ve 226 öğrenciden veri toplamak için anket çalışması yapılmıştır. Analizler ile elde edilen bulgular; bilgilendirme faktörü, eğlenme ve kaynak güvenilirliği faktörleri ile anlık satın alma davranışı arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğunu ancak, iritasyon faktörü ile arasında pozitif bir ilişki olmadığını göstermektedir. Araştırma sonuçları, pazarlamacılara stratejilerini belirlerken yeni ve giderek önemli hale gelen viral pazarlamanın hangi faktörlerini kullanarak fayda sağlayacakları konusunda yol gösterici olacaktır.

Erişime Açık
Görüntülenme
4
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
18 Mayıs 2024 13:34
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Tüketicinin Anlık Satın Alma Davranışında Viral Pazarlamanın Etkisi
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
YAPALI, Leyla
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Anlık Satın Alma Davranışı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Viral Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Eğlenme Faktörü
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Bilgilendirme Faktörü
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kaynak Güvenilirliği Faktörü
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İritasyon Faktörü
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
GÜNDÜZ, Mehmet Akif
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2022
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-04-12T08:12:27Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-04-12T08:12:27Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Teknolojinin gelişmesi ve internet kullanımının günümüzde hızla artmasının sonucu olarak, firmaların potansiyel pazar hacimleri artmış ve aynı zamanda rakipleri de katlanarak artmıştır. Bu nedenle, pazarlama stratejilerinin internet ortamında da yapılması ihtiyacı doğmuştur. Pazarlamacıların büyük internet pazarındaki milyonlarca tüketiciye hızlı ve minimum maliyetle ulaşabilme çabasının sonucu olarak viral pazarlama kavramı yaygınlaşmıştır. Viral pazarlama, pazarlama mesajının internet ortamında, tüketicilerin birbirine aktarmasını sağlayan bir pazarlama yöntemidir. Bu çalışma, viral pazarlamanın tüketicilerin anlık satın alma davranışı üzerindeki etkisini araştırmak için yapılmıştır. Çalışmanın amacı, çevrimiçi viral pazarlama stratejileri olan bilgilendirme faktörü, eğlence, iritasyon ve kaynak güvenilirliğinin tüketicinin anlık satın alma davranışını etkileyip etkilemediğini incelemektir. Bu çalışmada betimleyici araştırma yöntemi uygulanmış ve 226 öğrenciden veri toplamak için anket çalışması yapılmıştır. Analizler ile elde edilen bulgular; bilgilendirme faktörü, eğlenme ve kaynak güvenilirliği faktörleri ile anlık satın alma davranışı arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğunu ancak, iritasyon faktörü ile arasında pozitif bir ilişki olmadığını göstermektedir. Araştırma sonuçları, pazarlamacılara stratejilerini belirlerken yeni ve giderek önemli hale gelen viral pazarlamanın hangi faktörlerini kullanarak fayda sağlayacakları konusunda yol gösterici olacaktır.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5407
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms