Sanayi Kuruluşlarında Online İtibar Yönetimi

İnternet küçük gruplar arasında etkileşim ve alışveriş düşüncesiyle başlamış, giderek hayatın her aşamasında kendisini göstermiştir. İnternet sürekli yenilenen ve gelişen kullanım alanlarıyla birlikte insanlığa birçok alanda katkılar sağlamaktadır. Bu katkılar sosyal alanda olduğu kadar üretim ve hizmet alanlarında da kendisini göstermektedir. İnternet birçok alanda katkı sağladığı gibi küreselleşmeyle birlikte şirketler için bazı zorlukları da beraberinde getirmiştir. Öncelikle tüketici bilinci artmış, reklamla ikna olan tüketici yerine farklı tüketicilerin deneyimlerini de okuyan, karşılaştırarak karar veren yeni bir tüketici tipi ortaya çıkmıştır. Ortaya çıkan bu yeni tüketici düşüncelerini çok farklı dijital ortamlarda belirtmekte, bu durum kimi zaman şirketler için bir krize dönüşebilmektedir. Günümüz dünyası giderek kriz dünyasına da dönüşmektedir. Her gün yeni bir krizle karşılaşan şirketler bazen ne yapacaklarını ve krizi nasıl yöneteceklerini bilemez hale gelebilmektedirler. 1990’lı yıllarda yalnızca mali krizlerle mücadele eden ve onlara karşı tedbirler geliştiren iş dünyası seller, yangınlar, göçler, dövizdeki oynamalar, ABD Merkez Bankası’nın kararları, bir başka ülkede meydana gelen her türlü kriz, üründen ve çalışan paylaşımlarından kaynaklanan sosyal medya krizleri ve tüketiciden kaynaklanan sosyal medya krizleri gibi çok fazla sayıda krizle karşı karşıya kalmış durumdadır. Bu krizlere en son COVİD-19 krizi eklenmiştir. Her bir kriz kurumların itibarlarında derin yaralar açmakta, tekrar eski haline gelmeleri ise uzun ve zorlu bir tedavi sürecini gerektirmektedir. COVİD-19 krizi Çin’den başlayıp tüm dünyaya yayılan ve giderek insanların belli oranda tecrit edilmesini gerektiren bir salgına dönüşmüştür. Bu salgın her yaştaki insanı ve tüm sektörleri derinden etkilemiş ve birçok yeni normale alışmamızı sağlamıştır. Bu yeni normalle birlikte şirketler açısından da yeni tedbirler almak zorunlu hale gelmiştir.

Erişime Açık
Görüntülenme
5
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Sanayi Kuruluşlarında Online İtibar Yönetimi
Yayın Türü
(dc.type)
Kitap
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
BÜYÜKDOĞAN, Birol
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Online İtibar
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Medya
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sanayi Şirketleri
Yayıncı
(dc.publisher)
Nobel Akademik Yayıncılık
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2021
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-04-12T08:19:35Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-04-12T08:19:35Z
ISBN
(dc.identifier.isbn)
ISBN: 978-605-70792-8-2
Özet
(dc.description.abstract)
İnternet küçük gruplar arasında etkileşim ve alışveriş düşüncesiyle başlamış, giderek hayatın her aşamasında kendisini göstermiştir. İnternet sürekli yenilenen ve gelişen kullanım alanlarıyla birlikte insanlığa birçok alanda katkılar sağlamaktadır. Bu katkılar sosyal alanda olduğu kadar üretim ve hizmet alanlarında da kendisini göstermektedir. İnternet birçok alanda katkı sağladığı gibi küreselleşmeyle birlikte şirketler için bazı zorlukları da beraberinde getirmiştir. Öncelikle tüketici bilinci artmış, reklamla ikna olan tüketici yerine farklı tüketicilerin deneyimlerini de okuyan, karşılaştırarak karar veren yeni bir tüketici tipi ortaya çıkmıştır. Ortaya çıkan bu yeni tüketici düşüncelerini çok farklı dijital ortamlarda belirtmekte, bu durum kimi zaman şirketler için bir krize dönüşebilmektedir. Günümüz dünyası giderek kriz dünyasına da dönüşmektedir. Her gün yeni bir krizle karşılaşan şirketler bazen ne yapacaklarını ve krizi nasıl yöneteceklerini bilemez hale gelebilmektedirler. 1990’lı yıllarda yalnızca mali krizlerle mücadele eden ve onlara karşı tedbirler geliştiren iş dünyası seller, yangınlar, göçler, dövizdeki oynamalar, ABD Merkez Bankası’nın kararları, bir başka ülkede meydana gelen her türlü kriz, üründen ve çalışan paylaşımlarından kaynaklanan sosyal medya krizleri ve tüketiciden kaynaklanan sosyal medya krizleri gibi çok fazla sayıda krizle karşı karşıya kalmış durumdadır. Bu krizlere en son COVİD-19 krizi eklenmiştir. Her bir kriz kurumların itibarlarında derin yaralar açmakta, tekrar eski haline gelmeleri ise uzun ve zorlu bir tedavi sürecini gerektirmektedir. COVİD-19 krizi Çin’den başlayıp tüm dünyaya yayılan ve giderek insanların belli oranda tecrit edilmesini gerektiren bir salgına dönüşmüştür. Bu salgın her yaştaki insanı ve tüm sektörleri derinden etkilemiş ve birçok yeni normale alışmamızı sağlamıştır. Bu yeni normalle birlikte şirketler açısından da yeni tedbirler almak zorunlu hale gelmiştir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5415
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms