• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • ENSTİTÜLER
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans
  • View Item
  •   DSpace Home
  • ENSTİTÜLER
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlıklarının Duygu Düzenleme Becerilerine Etkisi

Thumbnail
View/Open
PDF (1.071Mb)
Date
2022-06
Author
SAVRAN, Elif
Metadata
Show full item record
Abstract
6.ve 7. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarının duygu düzenleme becerilerine etkisinin incelendiği bu çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. 2020-2021 yılında Karaman il merkezinde eğitim gören 370 öğrenci katılmıştır. Çalışma grubunun, %37’sini erkekler (137), %63’ünü kızlar (233 ) oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak kişisel bilgilere ulaşılması için hazırlanan ‘‘Kişisel Bilgi Formu’’ duygu düzenleme becerilerini belirlemek için ‘‘Ergenler İçin Duygu Düzenleme Ölçeği’’ ve kitap okuma alışkanlıklarını belirlemek için “Ortaokul Kitap Okuma Alışkanlığı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde (SPSS) 25.0 programı kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen puan ortalamaları arasında anlamlı ilişki Pearson Korelasyon Analizi ile test edilmiştir. Kitap okuma alışkanlığının duygu düzenleme becerisi ile alt boyutları üzerindeki yordayıcı etkisini belirlemek için regresyon analizi yapılmıştır. Yine gruplar arasındaki ikili değişkenler bağımsız gruplar t testi ile analiz edilmiştir. Grupların normal dağılmadığı durumlarda nonparametrik testlerden çoklu grupların karşılaştırılmasında ilişkisiz örneklemler için Kruskal Wallis H testi, ikili grupların karşılaştırılmasında ise Mann Witney U testi kullanılmıştır. Kitap okuma sürelerine göre duygu düzenleme becerilerindeki farklılığı bulmak için yürütülen tek yönlü ANOVA testi ve farkın kaynağını incelemek için Tukey çoklu karşılaştırma analizi yürütülmüştür. Kitap okuma alışkanlığı ile duygu düzenleme becerileri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Kitap okuma alışkanlıkları ile cinsiyet, gelir ve anne- baba eğitim düzeyi anlamlı olarak farklılaşırken yaş ve kardeş sayısı ile anlamlı bir fark oluşmamıştır. Duygu düzenleme becerileri ile cinsiyet, gelir, baba eğitim düzeyi, kitap okuma sıklığı ve süresi anlamlı olarak farklılaşırken kardeş sayısı, anne eğitim düzeyi ve yaş ile anlamlı bir fark oluşmamıştır.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5439
Collections
  • Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans [30]





Creative Commons License
DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 



| Yönerge | Rehber | İletişim |

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV