Konya’daki Girişimci Kadınların Sosyal Medya Kullanımları Araştırması

Günümüzde yaşanan bilimsel ve teknolojik gelişmeler, internet teknolojilerinin de hızla ilerlemesine sebep olmuştur. Bu gelişmeler neticesinde sosyal medya araçları da hayatımızdaki yerini almıştır. Yaşanan gelişmeler, rekabette de önemli değişikliklere yol açmıştır. Medya ve teknoloji ilerledikçe, girişimciler geleneksel medya araçlarıyla pazarlama yapmakla yetinmemiş, sosyal medya pazarlamasına adım atmıştır. Girişimcilerin pazarlama amacıyla sosyal ağları tercih etmesinin sebepleri ise reklam maliyetinin düşük olması, tüketicilerle doğrudan iletişime geçip sorunlarına hızlı yanıt verebilme, müşteriden öneri ve dönüt alabilme, kullanıcıların olumlu yorumlarıyla satışı arttırması, müşterilerle aynı zaman diliminde iletişim kurabilmek gibi sebepler yer almaktadır. Kadın girişimcilerde yukarıda bahsedilen sebeplerden dolayı sosyal medyada girişimcilik faaliyetinde bulunmaktadırlar. Günlük yaşantımıza giren e-ticaret kadın girişimcilerin ilgisini çekmektedir. Kadınların kendi işlerinin sahibi olmaları, istihdamın artışına katkıda bulunduğu gibi ülkenin ekonomik olarak büyüme ve kalkınmasında da büyük ölçüde etkilemektedir. Bu doğrultuda araştırmanın asıl amacı ise sosyal medyanın sunduğu bu fırsatlar ile kadınların girişimciliğinin artıp artmadığıdır. Bu bağlamda Konya’daki kadın girişimcilerin demografik özellikleri, iş yaşamlarına ve sosyal medya kullanıma ilişkin temel bilgilerin yanı sıra sosyal medya kullanımının girişimcilik fırsatı üzerindeki etkisi tespit edilmiştir. İlaveten girişimciliğin tarifini içermekte, Dünya’da ve Türkiye’de girişimciliğin önemini ve kadın girişimciliğini incelemektir. Araştırma kapsamında Konya’da girişimcilik faaliyetinde bulunan 220 kadın girişimci dahil edilmiştir. Verilerin analiz edilmesinde ve bulunan sonuçların ölçümlenmesinde, “SPSS IBM” programı kullanılmıştır. Yapılan analizler ve incelemeler doğrultusunda sosyal medyanın sunduğu bu fırsatlar ile kadınların girişimciliğinin arttığı sonucuna varılmıştır. Bu bağlamda Konya’daki kadın girişimcilerin demografik özellikleri, iş yaşamlarına ve sosyal medya kullanıma ilişkin temel bilgilerin yanı sıra sosyal medya kullanımının girişimcilik fırsatı üzerindeki olumlu etkisi tespit edilmiştir.

Erişime Açık
Görüntülenme
5
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
20 Nisan 2024 18:14
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Konya’daki Girişimci Kadınların Sosyal Medya Kullanımları Araştırması
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
SELVİ, Şeyma
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Medya
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Girişimci
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Girişimcilik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kadın Girişimci
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
ÜNÜSAN, Çağatay
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2022
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-11-01T06:51:17Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-11-01T06:51:17Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Günümüzde yaşanan bilimsel ve teknolojik gelişmeler, internet teknolojilerinin de hızla ilerlemesine sebep olmuştur. Bu gelişmeler neticesinde sosyal medya araçları da hayatımızdaki yerini almıştır. Yaşanan gelişmeler, rekabette de önemli değişikliklere yol açmıştır. Medya ve teknoloji ilerledikçe, girişimciler geleneksel medya araçlarıyla pazarlama yapmakla yetinmemiş, sosyal medya pazarlamasına adım atmıştır. Girişimcilerin pazarlama amacıyla sosyal ağları tercih etmesinin sebepleri ise reklam maliyetinin düşük olması, tüketicilerle doğrudan iletişime geçip sorunlarına hızlı yanıt verebilme, müşteriden öneri ve dönüt alabilme, kullanıcıların olumlu yorumlarıyla satışı arttırması, müşterilerle aynı zaman diliminde iletişim kurabilmek gibi sebepler yer almaktadır. Kadın girişimcilerde yukarıda bahsedilen sebeplerden dolayı sosyal medyada girişimcilik faaliyetinde bulunmaktadırlar. Günlük yaşantımıza giren e-ticaret kadın girişimcilerin ilgisini çekmektedir. Kadınların kendi işlerinin sahibi olmaları, istihdamın artışına katkıda bulunduğu gibi ülkenin ekonomik olarak büyüme ve kalkınmasında da büyük ölçüde etkilemektedir. Bu doğrultuda araştırmanın asıl amacı ise sosyal medyanın sunduğu bu fırsatlar ile kadınların girişimciliğinin artıp artmadığıdır. Bu bağlamda Konya’daki kadın girişimcilerin demografik özellikleri, iş yaşamlarına ve sosyal medya kullanıma ilişkin temel bilgilerin yanı sıra sosyal medya kullanımının girişimcilik fırsatı üzerindeki etkisi tespit edilmiştir. İlaveten girişimciliğin tarifini içermekte, Dünya’da ve Türkiye’de girişimciliğin önemini ve kadın girişimciliğini incelemektir. Araştırma kapsamında Konya’da girişimcilik faaliyetinde bulunan 220 kadın girişimci dahil edilmiştir. Verilerin analiz edilmesinde ve bulunan sonuçların ölçümlenmesinde, “SPSS IBM” programı kullanılmıştır. Yapılan analizler ve incelemeler doğrultusunda sosyal medyanın sunduğu bu fırsatlar ile kadınların girişimciliğinin arttığı sonucuna varılmıştır. Bu bağlamda Konya’daki kadın girişimcilerin demografik özellikleri, iş yaşamlarına ve sosyal medya kullanıma ilişkin temel bilgilerin yanı sıra sosyal medya kullanımının girişimcilik fırsatı üzerindeki olumlu etkisi tespit edilmiştir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5443
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms