3-6 Yaş Dönemindeki Çocukların Ebeveynleri İle Olan İlişkilerinin Teknolojik Cihaz Kullanım Sürelerine Olan Etkilerinin İncelenmesi
Abstract
3-6 yaş dönemindeki çocukların ebeveynleriyle olan ilişkilerinin teknolojik cihaz
kullanım sürelerine olan etkilerinin incelendiği bu araştırma kesitsel tipte bir
araştırmadır. Araştırmanın evreni, Afyonkarahisar Çay ilçesindeki anaokulu ve
anasınıfındaki 3-6 yaş aralığında çocukları olan ebeveynlerdi. Araştırmanın örneklem
grubunu 263 ebeveyn oluşturdu. Veri toplama aracı olarak, “Sosyo-Demografik
Özellikler Formu”, “Ebeveyn-Çocuk İlişkisi Belirleme Formu”’ ve “Teknolojik Cihaz
Kullanım Formu” kullanıldı. Araştırmanın analizinde, Kruskal Wallis testi ve Man-
Whitney U testleri kullanıldı. Araştırma sonunda, 3-6 yaş dönemindeki çocukların hafta
içi günde ortalama 60 dakika, hafta sonu günde ortalama 110 dakika teknolojik
cihazlarla vakit geçirdiği, anne ve baba eğitim düzeyi ve baba mesleğine göre teknolojik
cihaz kullanım sürelerinin anlamlı olarak yüksek olduğu, çocuğunun teknolojik
cihazlarla geçirdiği süreyi uygun bulan, kural koymayan, sınır konulduğunda tepki alan,
çocuğunun teknoloji bağımlısı olduğunu düşünen ebeveynlerin çocuklarının cihaz
kullanım sürelerinin anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlendi. Araştırma sonucunda,
çocukların teknolojik cihazları çok erken yaşlarda kullanmaya başladıkları ve bu
cihazlarla çok fazla vakit geçirdikleri belirlendi. Yanı sıra ebeveynlerin çocuklarının
teknolojik cihaz kullanımına yönelik kurallar koymalarının bu cihazlarla aşırı vakit
geçirmeyi önlemede etkin bir yöntem olduğu görüldü.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..