Bu araştırmanın amacı, farklı ülkelerde orman okullarının çocuğun gelişimine etkisi ve öğretmenin rolü ile ilgili öğretmen görüşlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma desenlerinden bütüncül çoklu desen çalışması olarak tasarlanan araştırmanın katılımcılarını 2021-2022 eğitim öğretim yılında, yurtdışında ve Türkiye’de orman pedagojisini uygulayan okul öncesi kurumlarda çalışan 31 öğretmen oluşturmaktadır. Katılımcılar, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak farklı ülkelerde orman okullarının çocuğun gelişimine etkisi ve öğretmenin rolü ile ilgili öğretmen görüşlerinin incelenmesi amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu ve bu formun yanı sıra katılımcılarla ilgili gerekli demografik bilgilerin toplanması için araştırmacı tarafından geliştirilen “Öğretmen Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenler, orman okulu etkinliklerine katılan çocukların bilimsel süreç becerilerinden gözlem, sonuç çıkarma, tahmin etme, veri kaydetme becerileri gelişirken, merak duygusu, çevre farkındalığı, sorgulayıcı düşünme ve soru sorma becerilerinin gelişimine de etkileri olduğu ile ilgili görüş bildirmişlerdir. Ayrıca orman okuluna devam eden çocukların doğa ile bağ kurmasına, çevresindeki değişikliklerin farkında olmasına, bütünsel gelişimine, ormanda aktif katılım sağlayarak gözlem, sonuç çıkarma, tahmin etme, veri kaydetme ve sorgulama becerilerini geliştirmesine katkı sağladığını ifade etmişlerdir. Öğretmenler orman okullarında çocukların yeni fikirler üretmesi ve fikirlerini geliştirmesi için gözlem, aktif katılım, soru sorma, sohbet, materyal sunma, serbest oyun, özgür seçim, yapı iskelesi kurma, çember zamanı, merak duygusu uyandırma, doğa yürüyüşü, pedagojik dökümantasyon stratejileri kullandıklarını ifade etmişlerdir.
Eser Adı (dc.title) | Farklı Ülkelerde Orman Okullarının Çocuğun Gelişimine Etkisi ve Öğretmenin Rolü İle İlgili Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi |
Yayın Türü (dc.type) | Tez |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | KABAR, Ebrar |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Orman Okulları |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Orman Pedagojisi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Okul Öncesi Eğitim |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Bilimsel Süreç Becerileri |
Yayıncı (dc.publisher) | KTO Karatay Üniversitesi |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | SOYDAN, Sema |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2022 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2022-11-01T08:19:15Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2022-11-01T08:19:15Z |
Tez Türü (dc.type.thesis) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | Bu araştırmanın amacı, farklı ülkelerde orman okullarının çocuğun gelişimine etkisi ve öğretmenin rolü ile ilgili öğretmen görüşlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma desenlerinden bütüncül çoklu desen çalışması olarak tasarlanan araştırmanın katılımcılarını 2021-2022 eğitim öğretim yılında, yurtdışında ve Türkiye’de orman pedagojisini uygulayan okul öncesi kurumlarda çalışan 31 öğretmen oluşturmaktadır. Katılımcılar, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak farklı ülkelerde orman okullarının çocuğun gelişimine etkisi ve öğretmenin rolü ile ilgili öğretmen görüşlerinin incelenmesi amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu ve bu formun yanı sıra katılımcılarla ilgili gerekli demografik bilgilerin toplanması için araştırmacı tarafından geliştirilen “Öğretmen Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenler, orman okulu etkinliklerine katılan çocukların bilimsel süreç becerilerinden gözlem, sonuç çıkarma, tahmin etme, veri kaydetme becerileri gelişirken, merak duygusu, çevre farkındalığı, sorgulayıcı düşünme ve soru sorma becerilerinin gelişimine de etkileri olduğu ile ilgili görüş bildirmişlerdir. Ayrıca orman okuluna devam eden çocukların doğa ile bağ kurmasına, çevresindeki değişikliklerin farkında olmasına, bütünsel gelişimine, ormanda aktif katılım sağlayarak gözlem, sonuç çıkarma, tahmin etme, veri kaydetme ve sorgulama becerilerini geliştirmesine katkı sağladığını ifade etmişlerdir. Öğretmenler orman okullarında çocukların yeni fikirler üretmesi ve fikirlerini geliştirmesi için gözlem, aktif katılım, soru sorma, sohbet, materyal sunma, serbest oyun, özgür seçim, yapı iskelesi kurma, çember zamanı, merak duygusu uyandırma, doğa yürüyüşü, pedagojik dökümantasyon stratejileri kullandıklarını ifade etmişlerdir. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/5463 |