Farklı Ülkelerde Orman Okullarının Çocuğun Gelişimine Etkisi ve Öğretmenin Rolü İle İlgili Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

Bu araştırmanın amacı, farklı ülkelerde orman okullarının çocuğun gelişimine etkisi ve öğretmenin rolü ile ilgili öğretmen görüşlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma desenlerinden bütüncül çoklu desen çalışması olarak tasarlanan araştırmanın katılımcılarını 2021-2022 eğitim öğretim yılında, yurtdışında ve Türkiye’de orman pedagojisini uygulayan okul öncesi kurumlarda çalışan 31 öğretmen oluşturmaktadır. Katılımcılar, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak farklı ülkelerde orman okullarının çocuğun gelişimine etkisi ve öğretmenin rolü ile ilgili öğretmen görüşlerinin incelenmesi amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu ve bu formun yanı sıra katılımcılarla ilgili gerekli demografik bilgilerin toplanması için araştırmacı tarafından geliştirilen “Öğretmen Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenler, orman okulu etkinliklerine katılan çocukların bilimsel süreç becerilerinden gözlem, sonuç çıkarma, tahmin etme, veri kaydetme becerileri gelişirken, merak duygusu, çevre farkındalığı, sorgulayıcı düşünme ve soru sorma becerilerinin gelişimine de etkileri olduğu ile ilgili görüş bildirmişlerdir. Ayrıca orman okuluna devam eden çocukların doğa ile bağ kurmasına, çevresindeki değişikliklerin farkında olmasına, bütünsel gelişimine, ormanda aktif katılım sağlayarak gözlem, sonuç çıkarma, tahmin etme, veri kaydetme ve sorgulama becerilerini geliştirmesine katkı sağladığını ifade etmişlerdir. Öğretmenler orman okullarında çocukların yeni fikirler üretmesi ve fikirlerini geliştirmesi için gözlem, aktif katılım, soru sorma, sohbet, materyal sunma, serbest oyun, özgür seçim, yapı iskelesi kurma, çember zamanı, merak duygusu uyandırma, doğa yürüyüşü, pedagojik dökümantasyon stratejileri kullandıklarını ifade etmişlerdir.

Erişime Açık
Görüntülenme
94
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
13 Kasım 2024 02:34
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Farklı Ülkelerde Orman Okullarının Çocuğun Gelişimine Etkisi ve Öğretmenin Rolü İle İlgili Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
KABAR, Ebrar
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Orman Okulları
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Orman Pedagojisi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Okul Öncesi Eğitim
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Bilimsel Süreç Becerileri
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
SOYDAN, Sema
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2022
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-11-01T08:19:15Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-11-01T08:19:15Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Bu araştırmanın amacı, farklı ülkelerde orman okullarının çocuğun gelişimine etkisi ve öğretmenin rolü ile ilgili öğretmen görüşlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma desenlerinden bütüncül çoklu desen çalışması olarak tasarlanan araştırmanın katılımcılarını 2021-2022 eğitim öğretim yılında, yurtdışında ve Türkiye’de orman pedagojisini uygulayan okul öncesi kurumlarda çalışan 31 öğretmen oluşturmaktadır. Katılımcılar, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak farklı ülkelerde orman okullarının çocuğun gelişimine etkisi ve öğretmenin rolü ile ilgili öğretmen görüşlerinin incelenmesi amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu ve bu formun yanı sıra katılımcılarla ilgili gerekli demografik bilgilerin toplanması için araştırmacı tarafından geliştirilen “Öğretmen Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenler, orman okulu etkinliklerine katılan çocukların bilimsel süreç becerilerinden gözlem, sonuç çıkarma, tahmin etme, veri kaydetme becerileri gelişirken, merak duygusu, çevre farkındalığı, sorgulayıcı düşünme ve soru sorma becerilerinin gelişimine de etkileri olduğu ile ilgili görüş bildirmişlerdir. Ayrıca orman okuluna devam eden çocukların doğa ile bağ kurmasına, çevresindeki değişikliklerin farkında olmasına, bütünsel gelişimine, ormanda aktif katılım sağlayarak gözlem, sonuç çıkarma, tahmin etme, veri kaydetme ve sorgulama becerilerini geliştirmesine katkı sağladığını ifade etmişlerdir. Öğretmenler orman okullarında çocukların yeni fikirler üretmesi ve fikirlerini geliştirmesi için gözlem, aktif katılım, soru sorma, sohbet, materyal sunma, serbest oyun, özgür seçim, yapı iskelesi kurma, çember zamanı, merak duygusu uyandırma, doğa yürüyüşü, pedagojik dökümantasyon stratejileri kullandıklarını ifade etmişlerdir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5463
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms